Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT 2.0 2E czujnik halla jak sprawdzić

17 Lis 2005 00:38 16680 9
  • Poziom 10  
    Witam
    Czy ktos moze sie orientuje jak sprawdzić czujnik halla przy tym silniczku mój pasek jest z początku 91r i gdzie jest ten czujnik jakie powinny byc prawidłowe wartosci pomiarowe? i co moze być przyzyną ze samochód cieżko mi odpala nieraz uda sie za 1 razem a nieraz kręce tak że akumulatr nie daje już rady i na benzynce i na gazie cieżko go uruchomić nawet wtedy jak jest ciepły.
  • Poziom 16  
    Może to hall czasami tak ale czy reszta jest ok ,paliwko? świeczki? itd
  • Poziom 12  
    Czujnik halla masz bodaj w aparacie zapłonowym:

    Bez wyciągania przewodów WN z kopułki odczep zatrzaski 2szt i podnieś wszystko razem z kablami do góry. Kabli nie odłączaj. Ściągnij palec rozdzielacza do góry i nie krec nim na boki. Teraz sciągasz okrągłą plastikową osłonke i juz masz czujnik halla ;) prowadzi do niego konektor z 3-ma przewodami.
    Jezeli masz taki sam aparat jak ja, to rozebranie tego pierwszy raz w życiu zajmuje max. 60 sekund a złożenie spowrotem 90 sekund.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    W tym autku trzeba dobrze ustawić zapłon (trzeba wprowadzić go w stan serwisowy).
  • Poziom 10  
    Orientujesz sie moze jaka powinna byc rezystancja tego czujnika? bo chyba to sie sprawdza. Co do zapłonu to chyba nie to, nie wydaje mi sie żeby sam sie przestawił, ale w tak leciwym autku wszystko jest mozliwe. Zapłon będe musiał sprawdzić ale problemy zaczeły sie jak odpalałem autko w mrozie.
  • Poziom 24  
    Czy nie masz iskry, że chcesz go sprawdzać? Jak jest iskra to daj sobie z nim spokój. Ja sprawdzam oscyloskopem.
  • Poziom 34  
    Oscyloskopem imuls ze środkowego kabla. Można to również sprawdzić zwykłą diodą led ,ale takie sprawdzenie jest mało precyzyjne.Po drodze nasz jeszcze moduł zapłonowy.
    W twoim systemie wtrysku (dygifant) istotną rolę odgrywa czujnik tęperatury silnika( jest on odpowiedzialny za spododowanie wzbogacenia mieszanki dla zimnego silnika)
  • Poziom 16  
    Ten czujnik ma wyjście typu otwarty kolektor więc pomiary omomierzem mija się z celem ,chyba Ze jest zdecydowanie przerwa lub zwarcie ale to nie u Ciebie.Pomysł Doktorr a z diodą led wydaje się być bardzo sensowny wywalasz diodkę koło stacyjki i masz pełny monitoring zapłonu.

    Sprawdzenie działania halla polega na stwierdzeniu występującego na przemian stanu niskiego (ok0.7V) i wysokiego (ok4.5V) na środkowym przewodzie wtyku (3przewody) przy aparacie zapłonowym (z boku) .Odzywiście w trakcie obracania wałem korbowym przy włączonym zapłonie.(Uwaga tylko miernikiem pow 20kom/V)
    I nadal jestem za sposobem Doktorr a
  • Poziom 10  
    jak sie okaząło wszystkiemu winna jest stacyjka dziś byłem na wymianie kostki stacyjki ale podobno uszkodzone jest coś w środku na samej kostce samochód odpala bez najmniejszego problemu natomiast jak jest włożona w obudowe to jest gorzej moge kręcić do rozładowania akumulatora i moze zapali a moze nie, jutro będe walczyć z tym ustrojstwem i moze sie w końcu uda to naprawić