logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

VBA-Excel kopiowanie danych z Excela do z formularza i z powrotem

kszwr 13 Sty 2023 14:56 555 4
REKLAMA
  • #1 20383243
    kszwr
    Poziom 2  
    Cześć wszystkim,
    jestem początkującym programistą VBA częściej używam nagrywania makr a później próbuję je przerobić na całość.
    Posiadam dwa arkusze "Arkusz A" to baza "Arkusz B" to formularz do którego chcę przekopiowywać z bazy ("Arkusz A") komórki A2 wartość wklejać ją do formularza ("Arkusz B"), do komórki B10 jako wartość, a następnie z komórki B27 wartość skopiować do bazy w komórce C2 i znowu kolejne kopiowanie z bazy A3 do formularza B10 jako wartość a następnie z komórki B27 wartość skopiować do bazy w komórce C3 itd. dopóki nie skończą się wartości w kolumnie A w bazie. W załączeni przesyłam przykładowe arkusze. Baza nie ma możliwości zmiany formatowania i edytowania.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    Załączniki:
    • Nowy folder.rar (43.7 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 20383626
    Maciej Gonet
    Specjalista - VBA, Excel
    Ocena: 481
    Do takich zadań dobrze nadaje się funkcjonalność Tabeli danych. Tylko ona nie jest zgodna z tabelami Excela, więc jeśli musisz mieć te swoje dane w tabeli Excela, to trzeba to robić trochę naokoło. Tabela danych jest w ukrytych kolumnach G i H w Arkuszu A_. W Arkuszu B jest tylko zrobione połączenie. Oba skoroszyty muszą być otwarte. Tabela danych może być alternatywnie umieszczona w Arkuszu B, gdyby tak miało być wygodniej.