logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Monitoring domowy z baterią: jaka bateria dla kamery, routera na 24h bez prądu?

Junkyard 04 Mar 2023 17:07 1848 10
  • #1 20469321
    Junkyard
    Poziom 2  
    Witam.
    Mam pytanie chcę zrobić monitoring w domu i na zewnątrz z baterią kamera plus zasilanie routera, w razie braku prądu chcę dalej mieć dostęp bezprzewodowy na chociaż 24 godziny, jaka baterie potrzebuje jak to obliczyć, lub niech ktoś doradzi jak to zrobić jestem dość zielony w tej kwestii. Z góry dzięki.
  • #2 20469333
    LEDówki
    Poziom 43  
    Ocena: 2543
    Bateria ma pojemność wyrażoną w Ah (amperogodzinach). Amperogodzina pozwala pobierać prąd o wielkości jednego ampera przez godzinę. Jeśli używasz baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych, to producenci potrafią podać tę pojemność dla prądu dwudziestogodzinnego, co daje lepszy wynik niż dla prądu dziesięciogodzinnego czy większego.
    Dla podtrzymania zasilania przez 24h potrzeba dobrać pojemność baterii do poboru prądu.
    Dla tematycznych 5A będzie to Q=I*T=5A*24h=120Ah. Co najmniej 120Ah.
    Teraz jeszcze warto wziąć pod uwagę zużycie akumulatorów. Zużyty akumulator kwasowo ołowiowy ma 80% znamionowej pojemności. Litowo jonowy można eksploatować do ubytku 50% pojemności (dane katalogowe). Jeśli kupisz akumulatory żelowe, to powinny mieć pojemność 150Ah, a po ich zużyciu pojemność spadnie do 120Ah i wtedy zdecydujesz czy kupisz kolejną baterię, czy pogodzisz się z krótszym czasem podtrzymania.
    Szczegółowe informacje o akumulatorach kwasowo ołowiowych są podręcznikach dla ZSZ i podręcznikach udostępnionych przez dla użytkowników (Yuasa, Panasonic, VARTA, itp.).
  • #3 20469419
    Junkyard
    Poziom 2