logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] TV Samsung qe55q7fgm - problem z obrazem

DJ_HANS 15 Kwi 2024 17:02 1476 6
REKLAMA
  • #1 21046378
    DJ_HANS
    Poziom 11  
    Ocena: 4

Witam, mam problem z obrazem w tym telewizorze. Dodam, że nie jestem kompletnym laikiem w tym temacie i mam już na koncie naprawiony TV, gdzie w matrycy uszkodzony był jeden pasek LED, przez co nie wyświetlał obrazu. Naprawa była banalna - wystarczyło tylko taśmą klejącą zakryć dwie ścieżki po jednej stronie taśmy z matrycy od T-cona sterującego obrazem w matrycy.
    W tym TV został wymieniony T-con na inny, gdyż tamten nie reagował, a nie chciało mi się, że tak powiem, robić pomiarów, więc zakupiłem sprawny używany. Ktoś zna inną przyczynę poza stwierdzeniem że matryca jest walnięta albo chociaż sposób na naprawę. Posiadam sprzęt lutowniczy i inne potrzebne rzeczy tylko nie wiem czy to aby nie wina płyty zasilającej.

Dodano po 26 [minuty]:

Ok, myślałem, że znalazłem przyczynę usterki po odłączeniu 1/4 matrycy, bo na 4 jest podzielona. Po włączeniu TV przez jakieś 10 minut obraz był stabilny i nic się z nim nie działo. Po tym czasie zaczęły wyskakiwać paski, a im dłużej jest włączony w tym stanie, tym gorzej z obrazem, bo oprócz wyskakujących kilku paseczków zaczął szarpać i skakać.

Dodano po 26 [minuty]:

Odłączyłem drugą skrajną stronę matrycy. Tym razem obraz pozostaje stabilny, bez żadnych ekscesów, przez 15 minut.

• REKLAMA
  • #2 21046700
    ARMAGEDOON
    Poziom 16  
    Ocena: 28
    Matryca złom tak po skrócie, bez wymysłów by zaklejać piny, ciąć ścieżki, itp.
  • REKLAMA
  • #3 21046742
    maksar
    Poziom 34  
    Ocena: 1029
    DJ_HANS napisał:
    Dodam, że nie jestem kompletnym laikiem w tym temacie

Po przeczytaniu tego, raczej jesteś.
    DJ_HANS napisał: