logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Podłączenie podwójnego włącznika do dwóch lamp zewnętrznych.

misio745 07 Lip 2024 20:17 537 7
REKLAMA
  • #1 21146494
    misio745
    Poziom 10  
    Ocena: 29
    Witam!
    Jako że jestem laikiem to proszę o poradę.
    Chciałem dzisiaj podłączyć lampy zewnętrzne. Przez ostatnie 2 lata miałem założony włącznik pojedynczy do jednej lampy zewnętrzej (fachowiec przyjechał, zapytał ile będę miał lamp czy ta druga osobna mi potrzebna powiedziałem że nie korzystam z niej. Stwierdził że w takim razie da pojedynczy włącznik. I tak dzisiaj wg. wszelkich wytycznych podłączyłem włącznik podwojny bo wizja się teraz zmieniła i chce włączać jedna lampkę osobno i druga osobno. Pamiętam że taki układ się sprawdzał kiedys (10 lat temu). Ku mojemu zdziwieniu kiedy podłączyłem to tak jak powinienem nie było pradu na jednej lampce ale też nie mogłem włączyć światła w przedpokoju. Próbowałem wielu "kombinacji" ale dalej to samo. Nawet jeśli włączam i wyłączam światło w przedpokoju bez żadnych problemów to i tak tylko jedna lampka swieci (zewnętrzna). Może czegoś nie sprawdziłem może coś źle robie. Zamieszczam zdjęcia tych kabli. Proszę o wyrozumiałość. A i faza jest tylko na jednym czarnym przewodzie.Zbliżenie na włącznik światła z odsłoniętymi kablami. Zdjęcie kilku przewodów elektrycznych wystających ze ściany.
  • REKLAMA
  • #2 21146636
    kpodstawa
    Poziom 33  
    Ocena: 244