do Kraszan_t:
jak ci sie nie widzi liczenie delty w tym miejscu to przesun tam gdzie ci sie widzi byle nie na koniec.
program ma przede wszystkim pokazywac w jaki sposob nalezy zapisywac programy a nie jak maja one dzialac.
jestem programista zawodowym od ponad 10 lat i wiem po co takie banaly sie na studiach tworzy, nie po to zeby wiedziec jak obliczyc cos co mozna w pamieci ale po to zeby sie pisac nauczyc.
ten przyklad zawiera kilka waznych spraw odnosnie dobrego kodowania. wymieniam w kolejnosci wystapienia a nie waznosci:
1. zmienne sa zadeklarowane na poczatku bloku i ZAINICJALIZOWANE!
2. isnieje podzial na bloki:
a) pobranie danych (cin << abc)
b) preproces (wylicznie delty)
c) algorytm wlasciwy (obliczenie)
d) postproces (brak linijki ale jest odstep!)
e) zwrocenie wynikow (wyswietlenie)
f) koniec programu (cin<< cokolwiek)
w praktyce: teraz np jak sie cos robi nie tak jak chcesz to wiesz gdzie szukac i nie miesza ci sie zmienna z wejsciem wyjsciem czy algorytmem. mozesz skupic sie na problemie a nie na programie
kolejna wazna rzecz ze zwykle na zaliczeniu nie patrzy sie czy sa dobre wyniki bo nie ma programow bez bledow ale czy jest poprawnie zakodowane. czy sa zachowane powyzsze relacje czy sa odpowiednio zrobione wciecia. po tym sie poznaje dobry kod a nie po tym jak dziala.
a ify ci wszystkiego nie zalatwia. oczywiscie w ify tam gdzie jest algorytm mozesz wrzucic to co jest w switchu oczywiscie ze tak. ale wyobraz sobie ze teraz dostales problem zsumowania tego wyniku z wynikiem jakiejs funkcji ktora masz juz zapisana i ktora jakis tam wynik zwraca.
wtedy co? w kazdym miejscu w algorytmie gdzie tylko cos wyswietlasz musisz dodawac. a tak poprostu za moimi ifami wstawisz jako postproces np:
x1 += funkcja (a,b,c);
i wszystko policzy sie jak nalezy przy minimalnych zmianach. a zauwaz ze algortymy zwykle sa bardziej skomplikowane i skladaja sie z wielu wywolan. dlatego tak wazne jest odpowiednie kodowanie i w odpowiedniej kolejnosci
do
fuutro
__kamil: