logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

VBA: Automatyczne wstawianie daty i godziny w D1 i J1 po zmianie H1 i M1

drak_2 21 Lip 2025 14:52 318 4
REKLAMA
  • #1 21612715
    drak_2
    Poziom 6  
    Piszę z problemem dotyczącym programowania w VBA (jestem zielony w tym temacie). Sprawa wygląda następująco, chcę, aby po wpisaniu wartości w komórce H1 w komórce D1 wpisywała się aktualna data i godzina, następnie po wpisaniu wartości w komórce M1 pokazywała się data i godzina w komórce J1 i dalej w pozostałych komórkach ta sama reguła. Udało mi się znaleźć kod, który rozwiązuje połowę mojego problemu, tzn. po wpisaniu wartości w komórkę H1 w komórce D1 pojawia się data, ale niestety nie umiem tego powtórzyć dalej :/

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("H:H")) Is Nothing Or Cells(Target.Row, 1) <> "" Then Exit Sub
    Cells(Target.Row, 4) = Now
    End Sub

AI: Czy możesz podać dokładną listę wszystkich par komórek, dla których chcesz, żeby po wpisaniu wartości w jednej komórce automatycznie pojawiała się data i godzina w drugiej? Chodzi tylko o H1→D1 i M1→J1, czy jest więcej takich par?
    Nie, nie ma więcej takich par.
    AI: Czy ta reguła ma działać tylko dla pierwszego wiersza (np. H1, M1), czy dla całych kolumn (np. każda zmiana w kolumnie H wpisuje datę w kolumnie D w tym samym wierszu)?
    Ma działać dla całych kolumn
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21612935
    Maciej Gonet
    Specjalista - VBA, Excel
    Ocena: 481
    Twój opis jest niezbyt precyzyjny. Nie wiadomo, co ma się stać, gdy raz wpisana wartość w kolumnie H lub M zostanie później zmieniona lub skasowana. Nie wiadomo, czy wpis w kolumnach H lub M może być dowolny, czy ma być jakoś walidowany (założyłem, że dowolny).
    Założyłem, że wpis będzie dokonywany zawsze w jednej komórce.