logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Lenovo V310-15IKB 80T3 – laptop widzi tylko 3,6GB RAM zamiast 12GB, co sprawdzić?

JasomiT 06 Wrz 2025 21:43 267 3
REKLAMA
  • #1 21655280
    JasomiT
    Poziom 15  
    Ocena: 48
    Witam posiadam laptopa Lenovo V310-15IKB model 80T3
    Posiada on 12GBram i tu problem,
    Raz uruchamiam i jest ok, inny, razem jest mulasty i procesor ciągle działa na 100 procent, sprawdzam w Menadzer zadań a tam pokazuje że jest 3,6Gb ramu.
    Jestem laikiem, może kiedyś się bawiłem i składałem komputery, ale to były czasy windows 98 i początki xp, teraz jestem do tyłu.
    Gdzie szukać problemu, kość pamięci do wymiany czy coś innego? jak sprawdzić co?
  • REKLAMA
  • #2 21655288
    artaa
    Poziom 43  
    Ocena: 1689
    Może jakieś sensowne szczegóły i screeny?

Na początek system i jego dokładna wersja, screeny z CPU-Z, itp
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 21655308
    ArturJK
    Poziom 39  
    Ocena: 772
    JasomiT napisał:
    Posiada on 12GBram i tu problem,
    Raz uruchamiam i jest ok, inny, razem jest mulasty i procesor ciągle działa na 100 procent, sprawdzam w Menadzer zadań a tam pokazuje że jest 3,6Gb ramu.

Jeśli dobrze pamiętam, te laptopy miały 4GB wlutowane w płytę i jeden bank na dodatkowy moduł (u Ciebie pewnie 8GB). Były jakieś problemy w tych laptopach z bankiem lub jego połączeniem z kontrolerem i sprzęt włączał się z czarnym ekranem, albo bez detekcji tego dodatkowego modułu. Po wyjęciu dodatkowej pamięci, laptop włączał się za każdym razem pokazując 4GB.
    Jest szansa że u Ciebie występuje ten problem. Jeśli pamięć jest sprawna to pozostaje serwis, sam nic nie zrobisz.
  • #4 21656031
    JasomiT
    Poziom 15  
    Ocena: 48
    ArturJK No chłopie, tylko pozazdrościć wiedzy, widzę że jest dokładnie tak jak piszesz.