Cześć wszystkim,
Jestem kompletnie zielony w tym temacie i nie mam już pomysłów, co może być przyczyną.
Mam BMW E46 316ti 1.8, silnik N42.
Problem wygląda tak, że po rozgrzaniu silnika, gdy stoję np. na światłach, zaczynają falować obroty na biegu jałowym. Powyżej 1000 obr./min auto jedzie idealnie, ma moc i nic się nie dzieje, problem występuje tylko na wolnych obrotach.
Sprawdzony był:
silniczek Valvetronic,
elektrozawory,
odma (mechanik twierdzi, że jest sprawna).
Po podpięciu pod komputer brak jakichkolwiek błędów.
Co ciekawe:
po odłączeniu silniczka Valvetronic problem znika,
po wyjęciu bagnetu oleju silnik również zaczyna pracować normalnie.
Miał ktoś podobny przypadek albo wie, gdzie jeszcze szukać przyczyny?
Masz może z diagnostyki jakieś konkretne odczyty na żywo — korekty paliwowe, pozycję/adaptacje Valvetronic, wartości biegu jałowego — i czy po tych sprawdzeniach była robiona adaptacja Valvetronic/przepustnicy?
Tak
Czy był robiony porządny test szczelności dolotu i odmy (np. dymem), a nie tylko oględziny — i co dokładnie było sprawdzone/wymienione: przewody odmy, pokrywa zaworów, uszczelki dolotu, DISA, podciśnienia?
Wszystko niby mechanik sprzwdził
Jestem kompletnie zielony w tym temacie i nie mam już pomysłów, co może być przyczyną.
Mam BMW E46 316ti 1.8, silnik N42.
Problem wygląda tak, że po rozgrzaniu silnika, gdy stoję np. na światłach, zaczynają falować obroty na biegu jałowym. Powyżej 1000 obr./min auto jedzie idealnie, ma moc i nic się nie dzieje, problem występuje tylko na wolnych obrotach.
Sprawdzony był:
silniczek Valvetronic,
elektrozawory,
odma (mechanik twierdzi, że jest sprawna).
Po podpięciu pod komputer brak jakichkolwiek błędów.
Co ciekawe:
po odłączeniu silniczka Valvetronic problem znika,
po wyjęciu bagnetu oleju silnik również zaczyna pracować normalnie.
Miał ktoś podobny przypadek albo wie, gdzie jeszcze szukać przyczyny?