Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat inst. zapł. WSK 175

penek 18 Lut 2006 16:43 21823 5
  • #1 18 Lut 2006 16:43
    penek
    Poziom 10  

    Witam, mam problem z inst. w WSK 175, nie wiem jak zrobić instalacje zapłonową. Do tej pory było na krótko bez akumulatora,ale to dawało słabą iskre (ciągłe problemy i wogóle). Myślałem nad zapłonem od piły,ponieważ nie zależy mi na instalacji elktr do świateł itp(tylko zapłon),ale niestety moduły do pił łańcuchowych są bardzo drogie (chyba ,że ktoś ma u siebie niepotrzebny to proszę o info,sam moduł, koło magnesowe mam od piły dolmar)ALe jeżeli nie zastosuje zapłonu od piły,myślałem nad zrobieniem jej na akumulator (prądnica 12V 50W),dać jakiś moduł elektroniczny do wzmocnienia iskry,ewentualnie kiedyś zastąpić platynki jakimś czujnikiem i teraz moje pytanie czy taka instalacja jak w załaczniku wystarczy? Patrzałem na ori instalacje i nie ma tam regulatora napięcia,dlaczego? Jak sprawdzałem prądnice to przy wyższych obrotach nap dochodziło do 20V,aku nie będzie przeładowywane? i nie wiem jeszcze co z tym czerwonym przewodem,do cewki? Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam

    0 5
  • #2 18 Lut 2006 19:37
    tomasj41
    Poziom 14  

    do cewki podłącz plus ten co tam masz ale niepodłanczaj masy tam gdzie masz mase na tym rysunku to podłącz przewód od platyn. Do platyn jest podłączony kondensator i stamtąd podłącz ten przewód sprawdź kondensator albo wymień. Oznaczenia na cewce (16,15) + to plus a (1) - to podłączenie z platyn lub z modułu prubuj pozdro

    0
  • #3 18 Lut 2006 20:56
    penek
    Poziom 10  

    Czyli kabel czarny od platyn mam dać na cewke wys. napięcia tam gdzie dałem mase? a co z regulatorem napięcia ,nie potrzeba? Jak możesz to narysuj mi to .Wielkie dzięki

    0
  • #4 18 Lut 2006 23:24
    witek_elektr
    Poziom 13  

    Jeździłem kiedyś takim motocyklem i jak miałem słaby akumulator, to podłączałem cewkę od świateł do tej od akumulatora przed prostownikiem i zapalałem na popych bez problemu. Regulator nie jest wymagany, bo: 1) moc tego uzwojenia jest mała i po podłączeniu akumulatora napięcie spadnie a prąd nie przekroczy 1A; 2) regulatory stosuje się do prądu wzbudzenia, a w Twoim przypadku jest to magnes trwały,więc jakbyś mu regulował pole magnetyczne. Gdybyś chciał zrobić lepsze światła, zmień żarówkę reflektorową na odpowiednik, tylko o większym napięciu - podniesiesz wtedy napięcie na żarówce, ale zmniejszysz obciążenie prądnicy. Ja na żarówce 24V dochodziłem do 50V na pełnym gazie; niestety po tygodniu się spalała, ale światła dorównywały obecnym ksenonom.

    0
  • #5 18 Lut 2006 23:43
    Tony J.
    Poziom 20  

    Na normalnym zapłonie z akumulatorem ten silnik chodzi bardzo fajnie. U mnie prąd ładowania dochodzi do 3A na srednich obrotach. Prądnica nie obciążona akumulatorem potrafi się spalić. dawno nie jeździłem WSKą:D

    0
  • #6 27 Lut 2006 09:58
    __pako__
    Poziom 10  

    A więc tak odnośnie schematu- cewka wysokiego napięcia może być wyprowadzona na mase, jeżeli stosujesz moduł zapłonu elektronicznego- ale tylko wtedy. Następną rzeczą, która mi się nie podoba jest czerwony kabel(4 cewki oświetleniowe) podłączone na tym samym zacisku z plusem akumulatora, a co najgorsze z przerywaczem- nie ma takiej możliwości. Proponowałbym tak zrobić tzn: przerywacz podłączyć na jednym zacisku cewki, natomiast na drugim "+" akumulatora. Odnośnie ładowania to wsk 175 nie powinna mieć reglera- zbyt mała moc prądnicy, w wsk 175 (instalacja 6V ładowania) istnieje coś takiego jak obwód podwójnego ładowania-, jeżeli na stacyjce mamy położenie kluczyka jeden (zapłon, światło stop, sygnał) ładuje akumulator jedna cewka ładowania, przy kolejnych położeniach kluczyka (światła itd) jest załączana druga cewka ładowania. A tak odnośnie postu Tony J. nieobciążona akumulatorem prądnica raczej nie powinna się spalić, ale za to prostownik ulegnie uszkodzeniu.
    Ja teraz będę podłączał moduł zapłonowy oparty na tyrystorze (moduł ten pracuje z zakresem napięć 4-16 V czyli teoretycznie wystarczy go podłączyć pod obwód ładowania i wywalić całkiem akumulator.

    1