logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zamienić 8-bitowy BIN na BCD na procesorze AVR?

Tom01 03 Cze 2003 21:53 4124 6
REKLAMA
  • #1 236864
    Tom01
    Poziom 2  
    Jestem początkujący w mikroprockach - potrzebuje proceduje zamiany BIN [moze byc 8bit] na BCD dla procesora AVR.
  • REKLAMA
  • #2 237196
    myrcin
    Poziom 16  
    Ocena: 29
    Witam!
    Jeżeli to ma być w asm to musisz stworzyć tablice w pamięci z kodami BCD w kolejności 0,1,2,..,9. Natępnie ładujesz do rejestru adres pierwszego elementu tej tablicy,czyli adres zera, i odczytujesz kod bcd z tego adresu powiększony o liczbę której bcd chcesz uzyskać. W avrach jest trochę dziwna organizacja pamięci i adresy trzeba mnożyć przez 2, niezapomnij o tym. Procedurkę dla przykładu w asm mam w domu (działam z pracy). Jak chcesz to jutro ją wrzucę - napisz. Pzd
  • REKLAMA
  • #3 238575
    Tdv
    Poziom 34  
    Ocena: 53
    Troche to skompilkowane. Zależy na jakiego procka, bo nie wszystkie AVR mają dzielenie, w tych co mają dzielisz liczbę przez 100 i masz setki, potem reszte przez 10 i 10, no i reszta stanowi jedności np:

135 / 100 = 1 i r35
    35 / 10 = 3 i r5
    czyli BCD będzie trzy tetrady 1 3 i 5;-). Jak nie ma w prou dzielenia to napisz to w C, kompilator sam przekombinuje, jak koniecznie chcesz asm to skorzystaj z tablicy jak podaje myrcin.
  • REKLAMA
  • #4 255990
    marchewa101
    Poziom 17  
    Ocena: 8
    myrcin -> jak bedziesz kiedys w domu to moglbys mi podeslac ta procedurke z uzyciem tablicy
  • #5 258023
    sadam
    Poziom 11  
    Niebardzo rozumiem o co chodzi ale jeśli dobrze zrozumiałem to dobra bedzie chyba korekcja dziesiętna
  • #6 260491
    marchewa101
    Poziom 17  
    Ocena: 8
    Mi konkretnie chodzi o programik z uzyciem tablic w ASM na AVR
  • REKLAMA
  • #7 260595
    Eagle
    Poziom 24  
    Ocena: 31