Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nokia 6630 czy 6230i - jakie karty pamięci?

nelik1987 05 Jun 2006 23:36 2429 11
  • #1
    nelik1987
    Level 31  
    Moim zdaniem trudny wybór zawsze chciałem mieć telefon z dużym wyswietlaczem zeby mógł mieć jakie gierki ale w sumie mysląc na przyszłosć to ja i tak nie mam czasu grać. znów patrząc na 6230i to mamy bardzo elegancji telefon. Teraz mam pytanie czy do jednego i do 2 moza wkładać kary pamięci z tego co czytałem to do 6630 można tylko 64mb włożyć a 6230i aż do 512 ale wiem ze idzie nawet 2 GB włozyć. co byście polecili AHA mam pytanie czy w 6630 można za dzwonki uzywać mp3?? Oba telefony mam dostanę w tej samej cenie za około 200 zł więc nie wiem co wybrać bardziej bajerancji czy bardziej elegancji?? :idea:
  • #2
    rafal faryna
    Level 11  
    zapewne za tą cene bedą ściągniete z zagranicy!! Ale weż pod uwagę np simlocka w 6230i ściągniesz za grosze!! a z 6630 bedziesz się długo kołysał z simlockiem!! cyba ze jest już bez locka!! z jezykiem bedzie łatwiej!! a który telefon to tylko zależy od twojegio gustu!! pozdrawiam
  • #3
    nelik1987
    Level 31  
    nie z zagranicy tylko z polski bedę wymieniał telefon i Era zaproponowała mi te 2 telefony na wymianę, to ze kwesta gustu to wiem ale myślałem że napiszecie coś w rodzaju weź ten bo ten ma coś tm a nie bierz tego bo tam jest na przykład coś słabo wykonane itp.
  • #4
    ghost
    Level 23  
    Z tych dwoch modeli lepiej juz 6630 .. po pierwsze: Symbian czyli troche wieksze mozliwosci w kwestii dodatkowych aplikacji itp. Po drugie jedynymi usterkami w tych telefonach jakie spotkalem w czasie pracy w serwisie to czasem problemy z softem zwiazane z podswietlaniem klawiaturki - drobiazg. Drugi problem z nimi Ciebie nie dotyczy - Orange wpadlo na chory pomysl wprowadzenia do swojej wersji softu glupiego , nieprzydatnego i zajmujacego "pulpit" menu - ikonek na glownym ekranie. Era i plus na szczescie tego menu nie maja, dostep jest standardowo spod przycisku. 100% ludzi bylo wkurzone ta przerobka. Dotyczy to wszystkich tego typu Symbianow jakie trafia do serwisu nokii i sa w sieci Orange.
    Ogolnie telefon spokojnie wchodza wieksze karty, takze i 512 ale uwaga na karty inne niz Nokii - nie wszystkie dzialaja prawidlowo. Warto to od razu sprawdzac przy zakupie karty.
    Polecam 6630
    Z 6230i jest wieksza szansa, ze bedziesz mial problemy (czesto trafiaja na serwis). Czasami maja problemy z zasiegiem, zbyt szybkim rozladowaniem akku (czas czuwania max 48h mimo sprawnego aku, nie jest to blad softu) Procz tego znane sa z bardzo kaprysnego oprogramowania (duzo bledow, sa stopniowo usuwane ale zalecana jest jak najczestsza aktualizacja softu)
    Oprocz tego raczej nie zdarzaja sie wieksze usterki.

    Tak wiec
    6630: tak
    6230i: nie

    Polecam od czasu do czasu przejsc sie do serwisu gwarancyjnego (ale wczesniej zrobic backup danych np na karte) Aktualizacja softu do najnowszego i ew. strojenie, czyszczenie telefonu jest w czasie gwarancji bezplatne.
  • #5
    Kłosiol
    Level 29  
    Witam wszystkich, mam 6630 a z 6230i tez mialem do czynienia :D.

    6630 jest spoko, mam go od ok.3 miesiecy razem z karta 512 Mb Kingston. Kupilem go jako uzywany 2 m-ce ale w idealnym stanie z 22 miesieczna gwarancja :-). Sprawuje sie bardzo dobrze ale w porównaniu dzwieku z 6230i wypada troche gorzej. 6230i ma "bardziej dynamiczny dzwiek i glosniejszy" -po prostu lepszy!! Bateria trzyma u mnie max 2-2,5 dnia ale pisze duzo esów i ogolnie sie nim bawie :-).

    Wady 6630 : (małe ale sa)
    - bardzo mało rzeczy mozna dodac do funkcji "Idz do" nie idzie dodac np. polaczen nieodebranych :cry:
    - brak opcji w kontaktach " opis i numer "
    - szkoda, ze nie ma radia i irdy :-(
    to chyba wszystko, nie pamietam wiecej
    .....aha, nad wyswietlaczem jest czujnik natezenia swiatła, jak jest jasno to podswietlenie klawiatury sie wylacza ( taka oszczednosc baterii) a jak ciemno to swieci.... he he na poczatku myslalem, ze cos jest nie tak z tel :-) he he ale teraz wiem.

    Jest problem z Simlockiem (ja mam na szczescie Orange :-) Nie kupujcie tych Nokii na allegro, ktore sa z Anglii bo i tak nic z nimi nie zrobicie. Nokia z Anglii za min. 400 zł + zdjecie Sima 400-500 = 900 zł. Simlocka nikt w Polsce nie sciaga ale znam punkt, który je sciaga za 400 zł ( tzn wysyla takie tel do innego kraju ( chyba Ukraina....) i tam cos ktos kumaty je sciaga.....

    Ma symbiana

    6230i:
    nie ma klopotu z simlockiem, lepszy dzwiek, bardziej dynamiczny,ma radio, irde, bluetooth, wbudowane minki jak z Gg.. takie :arrow: :D :| :cry: i oczywiscie elegancki wygląd. Najlepsza jest



    Obydwa telefony (wg instrukcji) obsluguja karty do 512 Mb ale w rzeczywistosci 1 Gb tez dzialaja spoko

    6230i orginalnie ma karte MMC 32 Mb a 6630 64 Mb RS MMC( mniejsza o polowe od zwyklej MMC i niby troszke wolniejsza, ale roznicy nie widac :D. Karta RS MMC + przejsciówka z Nokii 6630 pasuje do Nokii 6230i na 100 % ale z 6230i do 6230i nieeeee

    :arrow::arrow: Ja mam 6630 wiec powiem, ze bierz 6630 ale 6230i ma lepszy dzwiek... I mp3 da sie ustawic w obu telefonach jako dzwonek


    To chyba tyle... Narka :-)
  • #6
    maromarecki
    Level 14  
    Dla przykładu (mam 6630) nurtuje mnie problem codziennego ustawiania budzika - w innych tel można było zaplanować budzik na cały tydzień.

    Karta 1GB spokojnie chodzi... kilkuminutowy film/teledysk zajmuje 7-8MB ale jakość HDTV :D
  • #7
    nelik1987
    Level 31  
    OK dziękuję Panowe jestem już zdecydowany biorę 6630 własnie zamówiłem kuriera co mi to do domu przywiezie już sie czekac nie moge :D:D:D ja bedę miał ten telefon z sieci REA czy bedzie problem ze ściagnieciem simlocka?? a jeżeli tak to ile to kosztuje mniej wiecej w komisie??

    Dodano po 9 [sekundy]:

    OK dziękuję Panowe jestem już zdecydowany biorę 6630 własnie zamówiłem kuriera co mi to do domu przywiezie już sie czekac nie moge :D:D:D ja bedę miał ten telefon z sieci ERA czy bedzie problem ze ściagnieciem simlocka?? a jeżeli tak to ile to kosztuje mniej wiecej w komisie??
  • #8
    ghost
    Level 23  
    Simlocka w 6630 nie da sie sciagnac w Polsce, czytaj uwaznie posty powyzej....
    Sciaga je faktycznie Dejan (Ukraina) i jeszcze jakis inny gosc (tez gdzies na wegrzech czy jakos tak..) Najbardziej popieprzony simlock w historii..
    Niekiedy zdarza sie ze komisy "zbieraja zapisy" na sciagniecie, czyli kontakty do ludzi z 6630 i jak uzbieraja np 10 sztuk to wysylaja hurtowo za granice.
    O ile pamietam w Krakowie taka impreza kosztowala 350zl. Zainteresowanym moge wyslac namiar nas komis ktory robil taka akcje.
  • #9
    Kłosiol
    Level 29  
    No wlasnie, czytaj uwaznie posty :D:D
    Uzywka w komisach stoi ok 630 zł a nówka 700 zł, ceny z najtanszych komisów w Chorzowie i Katowic, bo sa tez takie: uzywka 720 zł a nówka 800 zł 8=O 8=O 8=O 8=O he he. Simloki na Orange lub Ere
  • #10
    nelik1987
    Level 31  
    zamówiłem telefon 6630 ale okazało się że nie mają ich w magazynie więc chyba nie mam dużego wyboru pozostała mi tylko nokia 6230i :( a tak chciałem mieć ten duży wyświetlacz. powiedzieli ze producent nie sprzadaje im już tych telefonów więc ich już nie bedzie :( :( KUR... no ale trudno wezmę 6230i też fajna
  • #11
    kfiatek1106
    Level 14  
    Troche się zdrażniłem wypowiedzią ghost na temat wadliwości 6230i w stosunku do 6630. Nie wiem w jakim serwisie pracujesz i co wiesz na temat tych dwóch modeli ale ja uważam że obydwa te modele są bardzo proste do naprawy. Powodem dużej ilości 6230i jest jej ogromna podaż. Sam telefon jest bardzo prosty a zdiagnozowanie usterki z regóły nie powinno zajmować od 7 do 10 minut (pijąc kawę w między czasie). Podobnym czasem diagnozy charakteryzuje się 6630 ale przywracanie jego do normalnej funkcjonalności, po wymienionym flash chip'ie może zająć kilka godzin i nikt nie da gwarancji jej efektywności. Oczywiście można prowadzić spekulacje na temat tego jak coś jest dobre i nie zawodne (w racjonalnym wymiarze) jednak trzeba wiedzieć coś na ten temat.
    Osobiście uważam, że obydwa modele są bardzo dobre a motywem podjęcia decyzji powinna być jego użyteczność dla klienta a nie możliwości naprawy. Do zabawy: 6630, do kontaktow biznesowych i podstawowych czynności do jakich został stworzony tel. kmórkowy: 6230i - mały, zgrabny, elegancki.
  • #12
    ghost
    Level 23  
    Pisalem to z pozycji serwisanta autoryzowanego serwisu Nokii...