Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

klimatyzacja opel vectra A 95r.

szykak 26 Jun 2006 15:38 4770 11
  • #1
    szykak
    Level 2  
    Mam mały problem. W moim aucie klimatyzacja nie chłodzi tak jak powinna, klimatyzacja jest napełniona ale myśle że ma brudny skraplacz lub tech filtr przeciwpyłkowy. Czy mół by mi ktoś podpowiedzieć gdzie te elementy się znajdują???
  • #2
    fructon
    Level 33  
    w tym roczniku moze nie wystepowac filtr przeciwpylkowy sprawdz jednak po srodku samochodu po podniesieniu plastikow oslaniajacych mechanizm wycieraczek co do osuszacza to po lewej stronie miedzy blotnikiem a nadkolem
  • #3
    artrans
    Level 11  
    napisz jkie są obiawy bo tak to sobie można gdybać:?:
  • #4
    bonieqq
    Level 2  
    a ja bym chcial zapytac .... ostatnio zakupilem panel klimatyzacji elektroniczny (dokladniej to chyba klimatronik autko vectra A) ... poszukuje schematow do tego ukladu. tak na marginesie chcialem zamienic manualny na elektroniczne sterowanie ... nadmieniam iz nie posiadam w tym aucie klimatyzacji. tylko podstawowe nawiewy.

    http://img706.imageshack.us/img706/4677/img5131p.jpg
  • #5
    milejow
    Level 43  
    bonieqq wrote:
    a ja bym chcial zapytac .... ostatnio zakupilem panel klimatyzacji elektroniczny (dokladniej to chyba klimatronik autko vectra A) ... poszukuje schematow do tego ukladu. tak na marginesie chcialem zamienic manualny na elektroniczne sterowanie ... nadmieniam iz nie posiadam w tym aucie klimatyzacji. tylko podstawowe nawiewy.

    http://img706.imageshack.us/img706/4677/img5131p.jpg

    To jeszcze wymień sobie cały agregat pod deską rozdzielczą, potem szukaj schematów
  • #6
    15darekvw
    Level 27  
    panel to nie wszystko,musiał bys podmienic cały srodek w aucie taki jak maja auta z klima (nagrzenica,silniczki sterujace,czujniki,elektryka,itd.),zeby wszystko zgrac,podziwiam cie ze masz super pomysł,ale decyzja chyba nieprzemyslana do konca.

    Dodano po 1 [minuty]:

    15darekvw wrote:
    panel to nie wszystko,musiał bys podmienic cały srodek w aucie taki jak maja auta z klima (nagrzenica,silniczki sterujace,czujniki,elektryka,itd.),zeby wszystko zgrac,podziwiam cie ze masz super pomysł,ale decyzja chyba nieprzemyslana do konca.



    jakbys chciał podłaczyc sam wentylator nawet(płynna regulacje zeby miec) to tez juz masz pod gorke i niejest to tak jak w manualu ;-(
  • #7
    bonieqq
    Level 2  
    domyslam sie ze nie jest to latwe ... dzwonilem do pana od ktorego zakupilem ten panel i niestety juz nie mial tego autka na skladzie mimoszczerych checi powiedzial ze juz na zlom poszlo. a niestety jak wiecie to autko juz wiekowe i czesci nie robia a jakbym chcial to pewnie za samo sterowanie gruba kasa sie liczy. zrobic sie cos takiego da napewno. sprytny elektronik jest mi potrzebny. silniczki da sie kupic od mlodszych modeli cena to jakies 150zl za sztuke a potrzebne sa 3 hehe ... jesli nie wymysle czegos to sprzedam chyba ze uda mi sie kupic sterowanie. jesli znalazla by sie chetna osoba ktora zechciala by mi wykonac te prace bede wdzeiczny.... jakby co 5217779 gg
  • #8
    exorcist83
    Level 10  
    Witam, jestem również posiadaczem Opla Vectry A z klimatyzacją. Moje pytanie dotyczy czynnika chłodzącego w klimie. Otóż jaki czynnik chłodzący jest w niej użyty. Wiem, że klimatyzacje w starszych samochodach posiadały czynnik chłodzący wycofany obecnie z użytkowania. A jak jest z klimą w Vectrze A? dodam, że moje auto to rocznik 95. Czy nie ma problemów z ponownym jej nabiciem?
  • #9
    DJTiesto
    Level 17  
    Nie będziesz miał problemów z nabiciem.
  • #10
    15darekvw
    Level 27  
    Dawny czynnik to R12 i był on stosowany do ok.1993r w autach ,na chwile obecna mamy czynnik R-134A i jest on stosowany do dnia dzisiejszego w autach i nietylko,roznica miedzy tymi czynnikami była taka ze parametry maja prawie takie same roznia sie tym ze R12 posiadał czasteczki niszczace ozon a R-134A ich juz niema i niejest szkodliwy dla srodowiska.
  • #11
    DJTiesto
    Level 17  
    Raczej bardzo sie różnią bo są niezamienialne.
    Ale mnie instalacje nabijali jakimś lodówkowym gazem i chodziło to fajnie aż tydzień temu sprzedałem całą klimę.
  • #12
    15darekvw
    Level 27  
    do DJTiesto jesli jestes taki madry to podaj choc jedna róznice miedzy tymi czynnikami w parametrach(cisnienie,itp.) prócz składu chemicznego,jesli niewiesz to sprawdz sobie w tabeli czynników i je porównaj,zamiast czynnika R12 wprowadzono zamiennik R409A i to napewno ci nim klime nabili niema innego srodka jak freon,jesli chodzi o R134A to tez mozna nim napełniac klimy w starszych autach ale wskazana jest wymiana oleju w sprezarce klimy oraz wezy cisniniowych sanie/tłoczenie,osuszacza, poniewaz weze na ten czynnik maja osłone wenatrz taki teflon i sa wzmocnione nim,a na R12 tego niebyło i gdybysmy nabili klime nowym czynnikiem do starej instalacji klimy to było by ok wszystko by pieknie działało ale po pewnym czasie ok.roku zaczeły by sie nieszczelnosci na instalacji(weze elastyczne).