logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak odczytać wartości rezystorów z kolorowych pasków? Szukam tabliczki!

aigor 25 Cze 2003 01:27 4677 7
REKLAMA
  • #1 262778
    aigor
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    witam!
    Jestem Bardzoo początkujący :)
    Poszukuję tabliczek z oznaczeniami i wrtościami rezystorów (chodzi mi o te kolorowe paski na nich,nie wiem jak je rozpoznać).
    NIedawno w sklepie kupowałem rezystory i jakaś "BABA" wrzuciła mi wsyzstko do worka, jak zapytałem o tabliczkę to powiedziała "Mamy ale tylko do własnego urzytku" :D Myślałem, ze trafi mnie szlak :!: :!: :D
    Ale do rzeczy, czy ktoś z grópowiczów nie ma zeskanowanej takiej tabliczki ?
    Pomocyyy, pliz
    Pozdrawiam, Igor
  • REKLAMA
  • #2 262783
    Lisciasty
    Poziom 21  
    Ocena: 123
    Ja posiadam swego rodzaju obrotowy wskaźnik, składa się
    z trzech okręgów z kolorowymi podziałkami i cyferkami, ustawia się
    kolorki według paska i odczytuje wartość. Można sobie takie coś zrobić ręcznie, mój jest też tak robiony baardzo dawno temu przez Dziadka.

Tylko nie wiem czy jest sens skanować go i wrzucać gdzieś na
    Elektrodę, co na to admini?
  • REKLAMA
  • #4 263538
    aigor
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Ten program mi nie działa, nie mogę go zozpakować :(
    Jeżeli ktoś ma go zinstalowanego, może go spakować Zip'Em i załączyć lub wysłać mi na maila ? (enis_d@wp.pl)
  • #5 263550
    olcha0098
    Poziom 28  
    Ocena: 57
    Użyj wersji 3.0 lub wyższej to rozpakujesz bez problemu.
  • REKLAMA
  • #6 264550
    KrzychoF
    Poziom 12  
    Ocena: 10
    Najprościej nauczyć się na pamięć. kiedyś jak tylko popatrzyłem to juz wiedziałem jaką ma wartość. Ale na to trzeba dużo czasu. Teraz niestety już wyszedłem z tej wprawy. Mogę ci podać z pamięci kolorystykę:
    -czarny-0 (x1)
    -brązowy-1 (x10)
    -czerwony-2 (x100)
    -pomarańczowy-3x (x1k)