Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie świeci kontrolka ładowania i nie ładuje akumulatora

Haruś 15 Sie 2006 10:34 14597 16
  • #1 15 Sie 2006 10:34
    Haruś
    Poziom 17  

    Witam.
    W mojej nubirce I 1.6 od zakupu nie zapala się kontrolka ładowania. Żarówka w zestawie wskaźników wymieniana - nic nie pomogło. Kilka dni temu w czasie jazdy rozładował mi się akumulator. Po jakiejś godzince udało mi się odpalić samochód i dojechać do garażu. Okazało się, że nie ładuje aku. Co, może być przyczyną. Na kabelku z alternatora do lampki kontrolnej pokazuje się małe napięcie przy dużych obrotach, natomiast na tym, który idzie do bezpieczników brak prądu. Jeździłem bez tej kontrolki kilka miesięcy i nic się nie działo.

    1 16
  • #2 15 Sie 2006 10:43
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    Witam

    A jakie napięcie masz na przewodzie głównym(grubym mógł się obluzować na zacisku przy alternatorze)?
    Może zwiesiły się szczotki lub ich poprostu nie ma.Przyczyn nieładowania może być kilka , od samego paska po rozmaite uszkodzenia alternatora.Zewrzyj kabelek ,który idzie do kontrolki do masy ,powinna zapalić się lampka aku.Wypada sprawdzić an początek instalację i jak będzie ok to nie pozozstaje nic jak wytargać alter z auta.

    powodzenia

    Gietek

    2
  • #3 15 Sie 2006 10:47
    viper555
    spec od auto-elektro

    w tym układzie bez kontrolki dasz rade jezdić ale nie bez zasilania regulatora.Pozdr.

    1
  • #4 15 Sie 2006 10:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 15 Sie 2006 11:05
    Haruś
    Poziom 17  

    Napięcia nie mam czym sprawdzić. Sprawdzam to żaróweczką. Alternator rozkręcałem. Szczotki i łożyska są nowe, przewód przykręcony, wtyczka włożona. Jednak dalej uszkodzenie nic się nie poprawiło.

    0
  • #6 15 Sie 2006 11:08
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    w przypadku przerwy w uzwojeniu wirnika lampka też nie zaświeci

    0
  • #7 15 Sie 2006 11:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 15 Sie 2006 11:20
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    Zgadza się, elektrit ma rację bo wywaliłem w kosz durzo takich prostowników nie mówiąc o regulatorach, zresztą tak jak w oplu ta sama kicha.Ale na początek można sprawdzić to co pisałem (sprawdzone już) bo zdarzały się "twarde sztuki" chodzi o prostowniki i regulatory.Więc pozostaje koledze Haruś wziąć lutowniczkę w dłoń i odlutować koreański złom od stojana i zamontować nowy.Przy czym po wywaleniu ustrojstwa dobrze by było sprawdzić stojan czy nie ma przebicia.Wyrównać na tokarce pierścienie wirnika,sprawdzić łożyska i poskładać.Jak robić to raz a dobrze.

    Powodzenia

    Gietek

    2
  • #9 15 Sie 2006 16:33
    Haruś
    Poziom 17  

    Rozumiem, że prostownik jest razem z regulatorem. Nic innego nie licząc szczotek tam nie widzę.

    1
  • #10 15 Sie 2006 16:44
    adam.p123
    Poziom 19  

    odłącz cienki kabel od alternatora, który idzie do kontrolki, wtedy sprawdzisz czy dobry jest przewód i kontrolka, jak to będzie dobre to zobacz szczotki. Pozdrawiam

    2
  • #11 16 Sie 2006 08:32
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    Zgadza się.Jak wylutujesz mostek to będziesz mógł go sprawdzić na stole.Robisz to za pomocą miernika.Sprawdzasz po koleji każdą diode w obu kierunkach.Jest ich razem z diodami wzbudzenia 9szt.Raczej będzie uwalona któraś w prostowniku.Przygotuj się na nie mały koszt(ok 400zl) , no chyba ,że włożysz coś z odzysku.
    Pozdrawiam.

    Gietek

    0
  • #12 16 Sie 2006 12:49
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    elektrit napisał:
    6-cio diodowy,

    to w końcu 6 czy 9 ?

    0
  • #13 16 Sie 2006 16:39
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    Czytaj dokładnie posty. 6 mostek(prostownik) 3 diody wzbudzenia, razem wychodzi mi 9. Jeszcze jedno do kolegi Haruś - można odlutować regulator od mostka ale jak padł mostek to przypuszczam ,że regulator też poleciał.

    Pozdrawiam

    Gietek

    0
  • #14 16 Sie 2006 16:48
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    elektrit napisał że jest 6-diodowy więc zrozumiałem że nie ma diód wzbudzenia stąd moje zdziwienie i pytanie gdy napisałeś że jest ich 9
    A posty czytam zawsze wszystkie
    Pozdrawiam

    0
  • #15 16 Sie 2006 18:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 17 Sie 2006 08:37
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    Możliwe ale nie dam sobie ręki obciąć ,bo w nich też chyba ze trzy typy alternatorów montowali nasi koreańscy przyjaciele :D.

    Gietek

    0
  • #17 02 Wrz 2006 00:25
    Haruś
    Poziom 17  

    Kupiłem nowy alternator za 330zł. Cena części była zbyt duża. Teraz kontrolka świeci i ładuje aku.
    Dziękuję za podpowiedzi.

    1