logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sterowanie Wyłącznikami Sentron 3WL (Profibus-DP)

f3rgu 21 Wrz 2006 00:32 2572 4
  • #1 3041275
    f3rgu
    Poziom 11  
    Witam!

Mam następujący problem.
    Tak jak w temacie, pisze program w Stepie 7, który będzie umożliwiał sterowanie poprzez S7-300 wyłącznikami nn Sentron 3WL Siemensa.

Potrafie w Stepie Skonfigurować sterownik, umieścić sieć Profibus oraz w owej sieci wyłączniki.

Nie wiem natomiast, w jaki sposób przy pomocy języka LAD zrealizować przesyłanie komunikatów przez Profibus-DP.

Czy należy użyć odpowiednich bloków funkcyjnych?

Jestem początkującym, więc proszę o wyrozumiałość. :D
    Dzięki z góry za zainteresowanie.
    Pozdrawiam!!
  • #2 3041501
    arwit
    Poziom 27  
    Ocena: 32
    Witam!
    Wszystkie potrzebne informacje można znaleźć w manualach zamieszczonych na stronach Siemens’a.
    Generalnym sposobem obsługi urządzeń po profibusie jest wiedza na temat adresu bazowego (nie mylić z adresem profibusa) ustawiany w HW Cofig oraz tablicy rejestrów w obsługiwanym urządzeniu (wraz z ich dokładnym znaczeniem). Sumując odpowiednio te dane mamy adres, pod który należy wysyłać rozkazy lub odczytywać dane.
    W załączniku trochę pomocnych danych.
    Załączniki:
    • SENTRON_en04.pdf (832.73 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • #3 3043127
    f3rgu
    Poziom 11  
    Większość manuali zamieszczonych na stronie Siemensa przeglądałem.
    Rozumiem mniejwięcej w jaki sposób odbywa się komunikacja przez Profibus.

Interesuje mnie bardziej warstwa czysto programowa, czyli jakich konkretnych funkcji użyć do przesyłu informacji? Jak to zrealizować w programie przy pomocy języka drabinkowego.

Czyli np.:

Mam skonfigurowany sterownik oraz sieć Profibus-DP.