Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 zmiana zegarów

mozik 15 Gru 2006 20:22 9256 4
  • #1 15 Gru 2006 20:22
    mozik
    Poziom 1  

    Witam

    To mój pierwszy post na tym zacnym forum więc prosiłbym o wyrozumiałość. ;)

    No ale przejdę do rzeczy, jestem posiadaczem Peugeota 106 1.1i z roku 95. Elektronika w silniku jest dziełem firmy Magneti Marelli.

    Udało mi się zakupić bogatszą wersje zegarów do mojego lwa, ale niestety nie wiem czy do dodatkowych zegarów (obrotomierz, temperatura wody temperatura/ilość oleju) jest instalacja.
    Chciałbym teraz na sucho sprawdzić, bez wyciągania moich zegarów, w którym miejscu zegary dostają odpowiedni sygnał do odpowiedniego zegara/lampki.
    Po prostu chciałbym zobaczyć czy wszystko działa i wiedzieć gdzie później pociągnąć nową instalacje do nowych czujników, które także będę musiał zamontować.
    Byłbym wdzięczny, jakby ktoś z Was poinformował mnie skąd wziąść sygnał do obrotomierza,słyszałem kilka wersji i najczęściej powtarza się że sygnał trzeba brać z komputer. Tylko skąd dokładnie to nikt nie wie. :|
    Pisze do Was ponieważ w elektryce jestem hmmm zielony, ale jednak nie na tyle by dwoma kabelkami sprawdzać każdy wtyk na zegarach.

    Mam nadzieje, że jasno wszystko napisałem i rozumiecie o co mi chodzi.
    :)

    Pozdro

    0 4
  • #2 03 Mar 2007 21:53
    laska-ll
    Poziom 2  

    Witam !
    sprawdz sobie kolego przedewszyskim czy masz zegary Jegera czy VDO bo są między nimi małe różnice. Druga sprawa to napęd prędkościomierza z linki czy z kabla. następna to czy twoje auto jest wyposarzone w odpowiednie czujniki czyli czujnik temp. czieczy chłodzącej i czujnik poziomu oleju. Odnośnie obrotomierza to sygnał bierzesz z komputera ECU z kabla o oznaczeniuu 426.
    Czujnik temperatury jest zawarty w kostce pierwszej ale niewiem dokładnie w których kablach odnośnie czujnika poziomu oleju to niewiem na ten temat za wiele a właściewie tylko że czujnik jest osadzony w misie olejowej.
    I przede wszyskim przed zmianami w elektryce sprawdz jaki masz model śilnika i stosuj się do jego schematów które masz na tej stronie. http://peugeot.mainspot.net/wiring106/tu5j2z.shtml
    POZDRO!

    0
  • #3 19 Sty 2009 21:39
    Krys-tian
    Poziom 12  

    Witam

    Mam problem z podlaczeniem obrotomierza w moim P-106 XN 1.0i '92
    -monowtrysk BOSCH
    -zegary JAEGER - wczesniejsza wersja zegarow tez JAEGER

    Stary licznik 4 kostki:
    http://img89.imageshack.us/my.php?image=licznik180frontln2.jpg
    http://img89.imageshack.us/my.php?image=starylicznikyu0.jpg

    Nowy licznik 5 kostek:
    http://img89.imageshack.us/my.php?image=zdjcie042jl6.jpg
    http://img89.imageshack.us/my.php?image=licznikzobrotkiemwg5.jpg

    Podlaczenie 5 kostki chyba rozgryzlem, rezerwa i wskaznik paliw dzialaja

    Sprawdzilem instalacje i doszedlem do wniosku ze przewod 426 (szary) z ECU wchodzi do kabiny auta tylko ze w kokpicie w wiasce ju jest oznaczony 228 czy jakos i jest niebieski, co najgorsze to nie jest nawet doprowadzonydo kostki zegarow:(
    Zrobilem dla proby test na krotko, czyli:
    -podlaczylem nowy przewod do ECU pin 6
    -poprowadzilem do licznika 4 kostka pin 1

    no i brak efektow.
    Sprawdzilem sciezki licznika i wynika z tego ze jeszcze jeden pin czyli 2 w tej samej kostce wchodzi do obrotomierza.
    Polaczylem ECU z licznikiem przez pin 2 i licznik ruszyl tzn. na wolnych obrotach mial te ~800 rpm ale po dodaniu gazu zamiast pokazywac wiecej to schodzil do zera.

    W zwiazku z powyzszym co jest nie tak z tym obrotomierzem?
    Dlaczego za sterowanie odpowiadaja dwa piny z ktorych pierszy nie daje oznak zycia a 2 cos pokazuje ale bzdurnie
    Moze podlaczyc go do przewodow sygnalowych cewki zaplonowej?

    z gory dzieki za wszelkie informacje:)

    0
  • #4 11 Kwi 2009 11:37
    laska-ll
    Poziom 2  

    Witam,
    Do przewodów cewki nic nie podłączaj po spalisz zegary.
    sterowanie obrotomierz odbywa się za pośrednictwem jednego przewodu (426) który musisz doprowadzić do jednej kostki i tyle. Nie pamiętam która to kostka ale wiem że będziesz musiał zmodyfikować kostkę bo fabrycznie w to miejsce gdzie sterujesz obrotomierzem jest podpięte coś innego.

    0
  • #5 15 Wrz 2010 21:41
    golden55
    Poziom 2  

    Krystian rozgryzłeś sprawę?U mnie też nie działa obrotomierz i wskaźnik paliwa pomimo że podłączyłem szary przewód z ECU...Rok 1994 1.0i zegary z Jeagera na Jeagera z obrotomierzem...Jeśli tak napisz jak poradziłeś sobie z tematem...

    0