Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Urwane kabelki w przełączniku EURO SCART

Wydmuch 28 Gru 2006 04:44 1480 7
  • #1 28 Gru 2006 04:44
    Wydmuch
    Poziom 2  

Witam serdecznie,
    zapewne mój problem wyda się śmieszny,jednak dla mnie to kompletny dramat w tej chwili. Pewnego razu niechcący pociagnąłem kabel EURO SCART,który był podłączony do mojego telewizora,tracąc cały obraz.
    Natychmiast otworzyłem plastikową część i spojrzałem co się stało.
    Okazało się,że dwa kabelki żółte zostały urwane kompletnie i niestykają się z ... tymi czymś (przepraszam za mało fachowe nazewnictwo,ale nie znam się na elektronice). Niefortunnie później tak się stało,że ... kolejna dwa - niebieskie,również urwały się - tym razem tracąc dźwięk.
    Bardzo prosze o pokazanie na jakimś banalnym schemacie gdzie mają one znów zostać połączone by odzyskać VIDEO/AUDIO.
    Kabel ten to zwykły EURO SCART odchodzący do dekodera- problem w wymianie leży w tym,że idzie on przez całe mieszkanie ... co jeszcze bardziej utrudniło sytuacje.

PS. Odrazu bym prosił o rade co zrobić,by je dobrze spowrotem połączyć (przylutować) - po kogo mam zadzwonić? po elektryka? czy da się prostszym sposobem to obejść? wymiana całego kabla nie wchodzi w gre niestety.

Bardzo prosze o pomoc.

Wydmuch.

0 7
  • #3 28 Gru 2006 09:56
    Preskaler
    Poziom 37  

To czy kogoś do tego zawołasz czy sam sobie to podlutujesz to już nie jest w naszej mocy zadecydować! Nie napisałeś, z której strony ta wtyczka jest oberwana a to jest ważne bo z innych styków (pinów) wychodzą sygnały a do innych wchodzą. Kolory nic nie znaczą bo "jaki kabel w wytwórni mają taki pchają".
    Interesujące piny to
    1 - wyjście fonii (k. P)
    2 - wejście fonii (k.P)
    3 - wyjście fonii (k.L)
    4 - masa fonii
    6 - wejście fonii (k.L)
    19 - wyjście wizji
    20 - wejście wizji

0
  • #4 28 Gru 2006 16:34
    Wydmuch