logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zasilacz gdzie plus, a gdzie minus? I czy nic się nie spali?

_StaSZek_ 07 Lut 2007 22:27 105519 11
REKLAMA
  • #1 3541829
    _StaSZek_
    Poziom 2  
    Ocena: 10
    Witam!

Na początku chciałem powiedzieć, że jestem raczej laikiem w sprawach elektroniki i proszę o wyrozumiałość (przeszukałem forum).

A więc tak: Padł mi zasilacz od przesteru (efekt gitarowy) i chciałem go wymienić na inny, ale nie wiem który kabel przylutować do którego styku płytki.

W nowym zasilaczu wiem gdzie plus, gdzie minus. A w starym mam kable niebieski i czerwony i tak samo są pomalowane te "zwijki". Wiem, że plus jest zazwyczaj czerwony a minus czarny (w tym wypadku pewnie niebieski), ale jeżeli w tym zasilaczu było coś robione (przester razem z zasilaczem są pożyczone), to czy jeżeli podłączę do przesteru odwrotnie bieguny niż powinny być, to czy nic się tam nie spali? i ewentualnie będę mógł to zmienić?

--
    Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość
    Z góry dzięki :)
  • REKLAMA
  • #2 3541861
    mxs
    Poziom 26  
    Ocena: 76
    Jak dasz odwrotnie to pewnie się coś spali.
    Czerwony kabel to+
    niebieski - jeżeli logicznie połączone,chociaż spotkałem się z połączeniem,że czerwony był minusem?????Jakiś domorosły majster tak poprawiał fabrykę????
    _
  • REKLAMA
  • #3 3542803
    zybex
    Pomocny dla użytkowników
    Ocena: 2922
    Jeżeli widzisz "wnętrze" tego przesteru, to łatwo zorientujesz się, gdzie jest masa układu. Widać to po kondensatorach elektrolitycznych, gdzie minus jest przyłaczony do masy. Chodzi tu głównie o kondensatory w zasilanie. W każdym razie ścieżka masowa jest zawsze najbardziej znacząca, bo jest jej najwięcej, łaczy się z masą gniazda wejściowego. Jeden z biegunów zasilacza idzie właśnie na masę i jest to minus.
  • REKLAMA
  • #4 3543833
    kiesiu15
    Poziom 14  
    Ocena: 39