logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

RC5: Programowanie AT89C2051 z TSOP1736 - brak reakcji na pilota

Asteroid 12 Lut 2007 21:11 1509 9
REKLAMA
  • #1 3561701
    Asteroid
    Poziom 20  
    Ocena: 188
    Witam jestem początkujący w programowaniu ! Mam taki problem napisałem prosty program do załączenia i wyłączenia dowolnym przyciskiem na pilota w kodzie rc5 ! Zaprogramowałem i nie działa.
    (inne proste programy działały miganie dod itp.) Procesor to AT89c2051 a odbiornik to TSOP 1736 (podłączony zgonie z notą katalogową) a poniżej program ! Prosze Was fachowców o Pomoc :cry:

Dim Kod As Bit
    Dim Command As Byte , Subadress As Byte
    Enable Int0
    Enable Interrupts
    Reset Tcon.0

On Int0 Sprawdzanie

Do
    If Kod = 1 And P1.7 = 0 Then
    Disable Int0
    Gosub Zgas
    Kod = 0
    Enable Int0
    End If
    If Kod = 1 And P1.7 = 1 Then
    Disable Int0
    Gosub Zapal

Kod = 0
    Enable Int0

End If
    Loop
    Sprawdzanie:
    Getrc5(subadress , Command)
    Kod = 1
    Return

Zapal:
    P1.7 = 0
    Return

Zgas:
    P1.7 = 1
    Return
  • REKLAMA
  • #2 3564134
    Asteroid
    Poziom 20  
    Jeżeli ktoś ma albo mógłby poprawic mój program, ewentualnie napisac jakiś prosty programik działający (załączenie i wyłączenie diody rc5 obojętnie jakim klawiszem pilota) abym mógł się czegoś nauczyc ! Prosze Was koledzy już niemam pomysłów !
  • REKLAMA
  • #3 3564239
    redart
    Poziom 23  
    Ocena: 30
    Może teraz :D:
    $crystal = 12000000    'Należy podać częstotliwość kwarcu
    Dim Kod As Bit
    Dim Command As Byte , Subadress As Byte
    Reset Tcon.0
    On Int0 Sprawdzanie
    Enable Int0
    Enable Interrupts
    Set P1.7
    Do
       If Kod = 1 Then
          Disable Int0
          If P1.7 = 1 Then
             Gosub Zapal
          Else
             Gosub Zgas
          End If
          Kod = 0