Proszę o pomoc w ustaleniu zasadniczego faktu iewntualnej pomocy jak rowiązać ten problem. Mam scenika 98r., włacznik świateł pozycyjnych i mijania oraz drogowych znajdyje się w gałce przy kierownicy aby właczyć św. drogowe przełącznik muszę przekręcić do pozycji św. mijania, ma on jakoąś blokadę mechaniczną, więc zamontowanie tak bardzo popularnych automatycznych włączników które są na allegro nie idzie w parze. Kupiłem takie coś na allegro i zamontowałem i: włącznik śiwateł przy kierownicy jest na zero (O) zgodnie z opisem przy kupionym włączniku, wkładam kluczyk do stacyjki, odpalam silnik i światła ładnie zaraz się zapalają (pozycje i mijania) ale jak włączyć odrazu drogowe, nie da się trzeba wtedy dodatkowo przekręcić włącznik przy kierownicy z pozycji O do mijania i wtedy nacisnąć gałke do góry i mam drogowe. I jeśli nie cofne włącznika świateł mijania przy kierownicy z powrotem po skończonej jeździe to po wyjęciu kluczyka ze stacyjki światła mijania się palą. Ale co to za automatyczny włącznik jak trzeba pamiętać o takich rzeczach.
Gdzieś na tym forum wyczytałem, ale mało, że japońskie i koreańskie auta coś mają podobnego z właczniem wszystkich świateł gałką przy kierownicy.
Podobno jest jakiś prosty na to sposób. Ja myślałem aby odciąć połączenie bezpośredniego prądu do włącznika świateł , wstawić jakiś przełącznik i dać prąd po stacyjce do tego kabelka co idzie do włacznika świateł.
Jestem laikiem ale lubię wyzwania, chyba że ktoś mnie naprostuje i pomoże rowiązać ten problem.
W załączeniu schemat instalacji z opisem.
Dodano po 13 [minuty]:
Taki post znalazłem i nim się sugerowałem, napisał go MAciek _M, jeśli może niech da znać.
"--> WK112
W samochodach wschodnich ( koreańskie, japońskie ), gdzie światłami steruje zespolony przełącznik przy kierownicy i są przekaźniki oświetlenia jest bardzo prosty sposób rozwiązania tego problemu, przeróbka wymagania przełącznika dwupozycyjnego "lato - zima" i kilku złączek, żadnych dodatkowych przekaźników i poważnych ingerencji w instalację pojazdu. Jęśli są zainteresowani mogę popełnic schemat. Jak widać z postów temat nie jest prosty i nie ma rozwiązania uniwersalnego, bo instalacje bardzo różnią się od siebie. Rozwiażanie o którym mówię jest bardzo proste i łatwe do wykonania ale tylko w tej grupie pojazdów. "
Gdzieś na tym forum wyczytałem, ale mało, że japońskie i koreańskie auta coś mają podobnego z właczniem wszystkich świateł gałką przy kierownicy.
Podobno jest jakiś prosty na to sposób. Ja myślałem aby odciąć połączenie bezpośredniego prądu do włącznika świateł , wstawić jakiś przełącznik i dać prąd po stacyjce do tego kabelka co idzie do włacznika świateł.
Jestem laikiem ale lubię wyzwania, chyba że ktoś mnie naprostuje i pomoże rowiązać ten problem.
W załączeniu schemat instalacji z opisem.
Dodano po 13 [minuty]:
Taki post znalazłem i nim się sugerowałem, napisał go MAciek _M, jeśli może niech da znać.
"--> WK112
W samochodach wschodnich ( koreańskie, japońskie ), gdzie światłami steruje zespolony przełącznik przy kierownicy i są przekaźniki oświetlenia jest bardzo prosty sposób rozwiązania tego problemu, przeróbka wymagania przełącznika dwupozycyjnego "lato - zima" i kilku złączek, żadnych dodatkowych przekaźników i poważnych ingerencji w instalację pojazdu. Jęśli są zainteresowani mogę popełnic schemat. Jak widać z postów temat nie jest prosty i nie ma rozwiązania uniwersalnego, bo instalacje bardzo różnią się od siebie. Rozwiażanie o którym mówię jest bardzo proste i łatwe do wykonania ale tylko w tej grupie pojazdów. "