logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak odczytać dane z czujnika RS232 w VB? Konfiguracja i kod programu

mr_egon 20 Mar 2007 00:27 1380 4
REKLAMA
  • #1 3697612
    mr_egon
    Poziom 11  
    Witam, przedstawiam problem. Na mojej uczelni jest czujnik pomiarowy z wyjsciem rs232. Moim zadaniem jest napisanie programu który będzie pobierał wskazanie czujnika i zapisywał je do okna tekstowego np po wciśnięciu buttona (a najlepiej żeby jeszcze był wyświetlacz aktualnego wskazania). Niestety jestem początkujący w VB i mi to za bardzo nie wychodzi. Dane z dokumentacji czujnika to :4800 baud, parity even, 7bits, 1bit stop. Dodałem do formy 3 buttony, label , timer i mscomm. Ustawiłem właściwości settings kontrolki mscomm1 takie jak w dokumentacji czujnika oraz przepisałem z ksiażki "komputerowe systemy pomiarowe" taki kod:

Private Sub Form_Load()
       Dim wynik
    End Sub

Private Sub konieccmd_Click()
       End
    End Sub

Private Sub startcmd_Click()
       MSComm1.PortOpen = True
       Timer1.Enabled = True
    End Sub

Private Sub stopcmd_Click()
       MSComm1.PortOpen = False
       Timer1.Enabled = False
    End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
    'wysłanie z komputera do miernika znaku D , żądanie przesłania wyniku pomiaru
       MSComm1.Output = "D"
    'odczyt danych z portu
       wynik = MSComm1.Input
    'wyslanie wyniku do pola odczytowego
       Label1.Caption = wynik
    End Sub
    Private Sub MSComm1_OnComm()
       MSComm1.Output = "D"
    'odczyt danych z portu
       wynik = MSComm1.Input
       Label1.Caption = wynik
    End Sub