Witam, przedstawiam problem. Na mojej uczelni jest czujnik pomiarowy z wyjsciem rs232. Moim zadaniem jest napisanie programu który będzie pobierał wskazanie czujnika i zapisywał je do okna tekstowego np po wciśnięciu buttona (a najlepiej żeby jeszcze był wyświetlacz aktualnego wskazania). Niestety jestem początkujący w VB i mi to za bardzo nie wychodzi. Dane z dokumentacji czujnika to :4800 baud, parity even, 7bits, 1bit stop. Dodałem do formy 3 buttony, label , timer i mscomm. Ustawiłem właściwości settings kontrolki mscomm1 takie jak w dokumentacji czujnika oraz przepisałem z ksiażki "komputerowe systemy pomiarowe" taki kod:
Niestety z tego calego programu działa chyba jedynie otworzenie portu, bo na końcówce przewodu który wpina się do czujnika zapala się dioda gdy wcisne startcmd i gaśnie gdy wcisnę stopcmd, ale w polu label nie ma wskazania czujnika. Ustawiłem interval timera na 1000 bo w książce nie było sprecyzowane. Czy mógłby ktoś wprowadzić korekty do tego kodu aby spełniał wymagania o których piszę we wstępie postu??. Uprzejmie proszę o pomoc i z góry dziękuje
pozdrawiam
Private Sub Form_Load()
Dim wynik
End Sub
Private Sub konieccmd_Click()
End
End Sub
Private Sub startcmd_Click()
MSComm1.PortOpen = True
Timer1.Enabled = True
End Sub
Private Sub stopcmd_Click()
MSComm1.PortOpen = False
Timer1.Enabled = False
End Sub
Private Sub Timer1_Timer()
'wysłanie z komputera do miernika znaku D , żądanie przesłania wyniku pomiaru
MSComm1.Output = "D"
'odczyt danych z portu
wynik = MSComm1.Input
'wyslanie wyniku do pola odczytowego
Label1.Caption = wynik
End Sub
Private Sub MSComm1_OnComm()
'wysłanie z komputera do miernika znaku D , żądanie przesłania wyniku pomiaru
MSComm1.Output = "D"
'odczyt danych z portu
wynik = MSComm1.Input
'wyslanie wyniku do pola odczytowego
Label1.Caption = wynik
End Sub