logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

diody led Niebieski mrugające w rytm muzyki na napięciu 12V

Elzero 27 Maj 2007 14:26 4698 10
REKLAMA
  • #1 3925761
    Elzero
    Poziom 11  
    Ocena: 12
    Witam mam mały problem bo potrzebuje schemat układu ktury będie pracowac na 12v i będom zamieszczona na nim diody 4 stuki 5mm na 3v jest mi potrzebny bo potrzebuję zrobić podświetlenie głośników w rytm muzyki :D w samochodzie prosił bym o jak najmniej skomplikowany układ ?? :D gdysz jestem początkującym w tej dziedzinie moją wiedzę ocanił bym w skali 1-10 na 3 proszę o pomoc

Moderowany przez _PREDATOR_:

Porządnego Polaka uprasza się o korzystanie z przycisku "Pisownia" przed wysłaniem postu. Błędy ortograficzne nie będą tolerowane.

• REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 3926076
    Elzero
    Poziom 11  
    patrzyłem już ale tam jest schemat na 24V i nie wiem czy nie zmienić tam rezystora R1 na 0,5k ale myślę, że spale diody i nie wiem czy nie wymienić rezystor R3 na 50k skora jak chce go podłączyć na 12v i będzie tam zamontowanych zamiast jednej diody led 4 będzie to jednak obciążenie chyba do układu ?? a jak wymienię R3 to chyba zwiększę dopływ sygnału ??nie proszę pomurz mi ??:?: :D

I interpunkcja!
    [_P_]
    Załączniki:
    • diody led Niebieski mrugające w rytm muzyki na napięciu 12V najil24v.gif (3.76 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • #4 3926113
    ryborz
    Poziom 23  
    Ocena: 23
    Nie łącz 4 diod po 3V każda szeregowo na 12V bo nie będą świecić. W aucie w instalacji nie ma 12V tylko jest więcej ok. 13.8V-14.4V. Połącz po dwie diody szeregowo do tego rezystor 560Ω. Dwa takie łańcuchy łączysz równolegle tam gdzie na schemacie jest dioda i rezystor R1. reszty elementów raczej nie musisz zmieniać. W zależności od efektu można spróbować dobrać je doświadczalnie.
  • #5 3926162
    Elzero
    Poziom 11