logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak rozpoznać biegunowość kondensatora elektrolitycznego?

Christophoros 19 Paź 2003 17:00 13651 10
REKLAMA
  • #1 366948
    Christophoros
    Poziom 11  
    Ocena: 4
    Witam
    Zaznaczam, że jestem bardzo początkujący :)
    Gdzie jest + w takich kondensatorach (jedno wyprowadzenie mają krótsze) ? :)

Jak rozpoznać biegunowość kondensatora elektrolitycznego?
  • REKLAMA
  • #2 366955
    beatom
    Poziom 38  
    Ocena: 877
    przeciez na zdjeciu wyraznie widac gdzie jest minus.....a tak w ogole to o co Ci chodzi????????
  • #3 366958
    ACULA
    Poziom 34  
    Ocena: 114
    + jest dłuższy ale na to nie patrz bo mogą być ucięte, choćby dla jaj
    przecież na fotce widać że mają nadrukowany -

polecam lekturę elektroda->pomoce->oznaczenia
  • REKLAMA
  • #5 367008
    Christophoros
    Poziom 11  
    Ocena: 4
    Dziekuje bardzo za odpowiedź :)

Dla mnie ten minus nie był taki oczywisty ( przy pierwszym zetknięciu się z tym ) wygląda raczej na 0. :D
  • REKLAMA
  • #7 367025
    adi-niunio
    Poziom 23  
    Ocena: 33
    no na elektrolitach oznaczane są minusy.

A tak wogóle to spotkał się ktoś z was kiedyś żeby był też oznaczony plus ?????Bo ja jeszcze nie.
  • #9 367032
    Pi-Vo
    Poziom 37  
    Ocena: 207
    Na tym największym elektrolicie ze zdjęcia jest jeszcze czarna kropka na nicie od koncówki ujemnej.Uważaj na tantale bo tam jest oznaczany plus.Na przewlekanych jasna sprawa bo każdy wie że plus to + ale na SMD jest kreska na plusie i można wlutować odwrotnie jak się nie wie o tym.
  • REKLAMA
  • #10 384272
    Blizzard6
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Ja jak nie wiedziałem , ktory jest minus, spróbowałem go naładować na dwa sposoby, ale nie wiem, czy w ten sposób nie uszkodziłem kondensatora
  • #11 384284
    ACULA
    Poziom 34  
    Ocena: 114