logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Automatyczne przełączanie faz w instalacji 3-fazowej w domu - schemat układu

qbas79 07 Lip 2007 13:14 5406 10
REKLAMA
  • #1 4058801
    qbas79
    Poziom 10  
    Witam.
    Mam taki problem. W moim domku mam instalacje 3f ale często jest tak ze nie mam jednej fazy lub 2 faz na raz. Chciałbym w jakiś sposób uniknąć ręcznego przełączania faz i zastosować jakiś układ automatyki do takiego przełączania. Z zawodu jestem elektrykiem ale z automatyką to nie mam za wiele wspólnego wiec prosze was o pomoc.
    Przydałby sie schemat takiego układu który w razie zaniku jednej z faz przełączy fazę kolejną a jak tej też nie będzie to kolejną a po powrocie wszystkich faz układ wróci do stanu normalnego.

W mieszkaniu nie mam silników więc nie powinno być problemów.

Z góry dziękuje za pomoc.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 4059000
    slawek1111

Poziom 27  
    Ocena: 91
    Czym jest to spowodowane że nie masz jednej lub dwóch faz.
    Konto firmowe:
    Pro Elektro Serwis
    Sportowa 7, Kluczbork, 46-200 | Tel.: 730XXXXXX (Pokaż)
  • REKLAMA
  • #4 4059078
    qbas79
    Poziom 10  
    slawek1111 napisał:
    Czym jest to spowodowane że nie masz jednej lub dwóch faz.

Problem ze strony elektrowni. Dom jest na końcu lini i czasem sie tak dzieje.

Dodano po 46 [minuty]:

lopr_pol napisał:

1. Chciałbym mieć zasilanie na wszystkich trzech fazach (gotowy moduł to tylko jedna faza priorytetowa)
    2. Konieczność stosowania dodatkowego stycznika w przypadku większych obciążeń niż 16A
    3. Robiąc taki układ od podstaw można sie czegoś nowego nauczyć.

Pozdrawiam
  • #5 4059361
    slawek1111

Poziom 27  
    Ocena: 91

Może lepiej było by wyjaśnić ten temat z ZE przecież jesteś ich odbiorcą i jeżeli urzytkujesz są sieć to powinni oni ten temat wyjaśnić oczywiście nieodpłatnie.
    Konto firmowe:
    Pro Elektro Serwis