Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSAD SEAT LEON 1.9TDI

scheol 17 Lip 2007 00:02 17660 29
  • #1
    scheol
    Poziom 10  
    Witam

    Potrzebuje orginalnego wsadu do SEATA LEONA 1.9TDI 110KM, ponieważ z mojego samochodu został wykradziony sterowni,komputer.
    Mam teraz nowy z vw ale nie pasuje pod mój samochod i wg mnie auto chodzi w trybie awaryjnym
    Byłbym bardzo zobowiązany za pomoc.

    Dane starego sterownika:

    038 906 012 at
    0 281 010 062
  • #2
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  
    Rozumiem, że wykasowałeś błędy z komputera. Nie wgrywaj programu z wcześniejszego sterownika, programu nie dobiera się do samochodu lecz do komputera.
  • #3
    scheol
    Poziom 10  
    Ja sie nie znam ale wydaje mi sie ze powinnien byc odpowiedni sterownik pod odpowiedni silnik, w tym wypadku ASV, prosze o pomoc
  • #4
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  
    samochód===>komputer===>program
    tyle że niektóre modele samochodów chodzą na takich samych komputerach, a programu do innego modelu kompa już nie wgrasz.
  • #5
    scheol
    Poziom 10  
    Sprawa związana jest z tym że samochod pali mi około 9 litrów i moment obrotowy jest odczówalny dopiero przy 3 tyś/obr. Wiec pomyslełm ze moze byc to wina tego komputera który kiedyś prawdopodobnie był wyminiany,ale nie jestes do konca przekonany, gdy go wyciągnołem był na nim napis markierm, tak jakby byl kupiony na giłdzie. Byłem juz na diagnostyce silnika ale nic nie wykazało co by mogło być usterką.

    Wiec pomyslałem ze moze to nie być komp pod ten samochód , ale na allegro znalazełm taki sam i tez po leona, wiec teraz juz sam nie wiem.
  • #6
    kamyczek
    Poziom 36  
    Z takim komputerem można zrobić wszystko jeśli można go tak przefleszować żeby był to komp dp twojego auta nie sugeruj sie tym zupełnie pytanie brzmi czy auto jeździło od początku źle czy stało sie tak po czasie ? Jeśli po czasie szukaj przyczyn w silniku i jego podzespołach . Diagnostyka to nie jasnowidzenie jak któryś czujnik działa nie do końca poprawnie albo zaniża parametry diagnostyka go nie wychwyci większość myśli kupię sobie na allegro kabelek i zrobię autko sam i znajomym za kasę . Diagnoskop pozwala wychwycić błędy i je skasować ale nie naprawić ...
  • #7
    scheol
    Poziom 10  
    No własnie pozwal wychwycić błedy, ja ogladałem i wszystko wporzadku, oglądałem te zminne rzeczywiste w vagu i wszystko gra.Wiec przypuszczam ze to wina tego wsadu bądz komputera, a czy samochód jedź ił tak odpoczatku to nie wiem.
  • #8
    ciesiu
    Poziom 11  
    Jak zawsze sami mędrcy na tym forum.

    Gość prosi o wsad to dajcie mu wsad! (ale jak zazwyczaj to na elektrodzie można spodziewać się odpowiedzi w stylu: podjedź do mjnie to Ci wgram oryginala za jedyne 300zł ... )

    Kolego, oto to o co prosisz (wsad z mojego seata leona ASV 038906012AT)- i dodatkowo wsad do ASV po małym tuningu (troche niedopracowany ale robilem go na szybko:)

    Wrazie klopotów chetnie pomoge (wgram, posprawdzam ) a jesli chodzi o wgranie samego wsadu - jak jestes z okolic Sosnowca - wrzuce Ci to do sterownika ZA FREE.

    ciesiu
  • #9
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  
    Ciesiu nie boisz się wgrywać takiego moda? ja do swojego samochodu w życiu bym tego nie włożył no ale każdy ma swoją rację :D.
  • #10
    scheol
    Poziom 10  
    Dzikuje za te wsady, jestem ci bardzo zobowiazany!!
    Nareszcie ktos pomaga bezinteresownie!!!!

    Mam jeszcze pytanie odnośnie tego ztuningowanego wsadu, jest odczuwalny przyrost mocy na nim????
  • #11
    lukas313
    Poziom 13  
    Kolego ciesiu gratulacje za styl !!!!!!!!
    Wreszcie znalazła się na forum osoba która nie chce zdzierać od potrzebujących.
    Mam takie małe pytanko potrafisz usunąć imo z kompa tdi mam silnik o symbolu alh 90km z 99 roku i mnustwo problemów z tym imem
  • #12
    ciasteczko
    Poziom 11  
    lukas313 napisał:
    Kolego ciesiu gratulacje za styl !!!!!!!!
    Wreszcie znalazła się na forum osoba która nie chce zdzierać od potrzebujących.
    Mam takie małe pytanko potrafisz usunąć imo z kompa tdi mam silnik o symbolu alh 90km z 99 roku i mnustwo problemów z tym imem


    priv

    Dodano po 5 [godziny] 31 [minuty]:

    ciesiu napisał:
    Jak zawsze sami mędrcy na tym forum.

    Gość prosi o wsad to dajcie mu wsad! (ale jak zazwyczaj to na elektrodzie można spodziewać się odpowiedzi w stylu: podjedź do mjnie to Ci wgram oryginala za jedyne 300zł ... )

    Kolego, oto to o co prosisz (wsad z mojego seata leona ASV 038906012AT)- i dodatkowo wsad do ASV po małym tuningu (troche niedopracowany ale robilem go na szybko:)

    Wrazie klopotów chetnie pomoge (wgram, posprawdzam ) a jesli chodzi o wgranie samego wsadu - jak jestes z okolic Sosnowca - wrzuce Ci to do sterownika ZA FREE.

    ciesiu


    ten soft jest mocno niedopracowany.dowalenie jest na dole jak turbo tak paliwo i jest sporo niedociągnięć itp
    proponuje wgrać serie a strojenie pozostawić komuś kto sprawdzi stan techniczny silnika i zmodyfikuje mapy tak aby nic nie uszkodzic
  • #13
    ciesiu
    Poziom 11  
    Witam koledzy.
    Niestety dawno nie zagladalem na elektrode (brak czasu! PRACA)
    Tak jak napisalem - moj wsad byl robiony na szybko! I wrzucilem go do auta na jeden dzien aby przekonac sie jakie wartosci ulegly zmianom! Nie zajmuje sie zawodowo chiptuningiem! Powiem szczerze ze w naszym kraju naprawde PORZADNY program potrafi napisac baaardzo niewielu. I nawet najbardziej rozleklamowani chiptunerzy miewaja wpadki! Raz widzialem naprawde FENOMENALNY programik do ASV (auto przywiezione ze Szwajcari, pamiec FLASH wlutowana w sterowniku poprzez podstawke kodujaca- proba odczytu jakims gownianym KWP2000 czy nawet FLASHBOOSTEREM konczyla zywot FLASHA. W aucie rowniez byly wtryski od dwulitrowki+turbinka od 150PS+box podcisnieniowy - po prostu autko bylo zrobione przez PROFESJONALISTOW!)
    A ja jestem tylko amatorem - hobbysta!

    Tak jak napisalem - wsad jest niedopracowany!
    Nie mowilem ze to mistrzostwo swiata!
    (ale jakos na forum nie widze osob ktore zamiescilyby swoje (nawet niedopracowane) wsady!

    Wszystko na elekrodzie jest na zasadzie "chetnie ci pomoge za jedyne 200 zeta". I to mnie najbardziej wk...

    Acha, kolego LUKAS313 - jesli chodzi o immo - nie ma problemu w wykasowaniem go ze sterownika (jesli dobrze pamietam siedzi to w kostce 24c04 w sterowniku)

    Pozdrowionka dla wszystkich i sorki za troche przydlugawy post

    ciesiu
  • #14
    ciasteczko
    Poziom 11  
    ciesiu napisał:
    Witam koledzy.
    Niestety dawno nie zagladalem na elektrode (brak czasu! PRACA)
    Tak jak napisalem - moj wsad byl robiony na szybko! I wrzucilem go do auta na jeden dzien aby przekonac sie jakie wartosci ulegly zmianom! Nie zajmuje sie zawodowo chiptuningiem! Powiem szczerze ze w naszym kraju naprawde PORZADNY program potrafi napisac baaardzo niewielu. I nawet najbardziej rozleklamowani chiptunerzy miewaja wpadki! Raz widzialem naprawde FENOMENALNY programik do ASV (auto przywiezione ze Szwajcari, pamiec FLASH wlutowana w sterowniku poprzez podstawke kodujaca- proba odczytu jakims gownianym KWP2000 czy nawet FLASHBOOSTEREM konczyla zywot FLASHA. W aucie rowniez byly wtryski od dwulitrowki+turbinka od 150PS+box podcisnieniowy - po prostu autko bylo zrobione przez PROFESJONALISTOW!)
    A ja jestem tylko amatorem - hobbysta!

    Tak jak napisalem - wsad jest niedopracowany!
    Nie mowilem ze to mistrzostwo swiata!
    (ale jakos na forum nie widze osob ktore zamiescilyby swoje (nawet niedopracowane) wsady!

    Wszystko na elekrodzie jest na zasadzie "chetnie ci pomoge za jedyne 200 zeta". I to mnie najbardziej wk...

    Acha, kolego LUKAS313 - jesli chodzi o immo - nie ma problemu w wykasowaniem go ze sterownika (jesli dobrze pamietam siedzi to w kostce 24c04 w sterowniku)

    Pozdrowionka dla wszystkich i sorki za troche przydlugawy post

    ciesiu


    dlatego my, którzy potrafimy wysterować takie gadźety jak większe turbo i wtryski w 1,9 od 2,5TDi nie sprzedajemy softów na allegro....pozdrawiam
  • #15
    pivvo
    Poziom 22  
    ciasteczko napisał:


    dlatego my, którzy potrafimy wysterować takie gadźety jak większe turbo i wtryski w 1,9 od 2,5TDi nie sprzedajemy softów na allegro....pozdrawiam


    hmm... czy mam rozumieć że u profesjonalisty w zakładzie w kwocie 1500 zł jest wliczona wymiana turbiny wtrysków intercoolera ? :) , bo wydaje mi się że większość klientów podnosi moc bez wymiany turbo IC (poza wtryskami)
  • #16
    ciasteczko
    Poziom 11  
    pivvo napisał:
    ciasteczko napisał:


    dlatego my, którzy potrafimy wysterować takie gadźety jak większe turbo i wtryski w 1,9 od 2,5TDi nie sprzedajemy softów na allegro....pozdrawiam


    hmm... czy mam rozumieć że u profesjonalisty w zakładzie w kwocie 1500 zł jest wliczona wymiana turbiny wtrysków intercoolera ? :) , bo wydaje mi się że większość klientów podnosi moc bez wymiany turbo IC (poza wtryskami)


    nie jest wliczona, ale klient przyjeżdża na STROJENIE a nie wgranie gotowego wsadu i na odchodne slyszy - "MA PAN xxKM"

    żeby wykorzystać potencjał osprzętu na start potrzebny jest IC, przy wyższych modyfikacjach wchodzą dalsze przeróbki

    wszystko po to aby tą mocą cieszyć się a nie martwić się kiedy motor klęknie

    czemu wgrywacze z Alledrogo nie robicie EDC16? co robicie jak podjeżdża gość 90tką TDi z turbiną od ARLa i wtryskami 0.230 ?
  • #17
    pivvo
    Poziom 22  
    ciasteczko napisał:




    nie jest wliczona, ale klient przyjeżdża na STROJENIE a nie wgranie gotowego wsadu i na odchodne slyszy - "MA PAN xxKM"

    wszystko po to aby tą mocą cieszyć się a nie martwić się kiedy motor klęknie

    czemu wgrywacze z Alledrogo nie robicie EDC16?


    no dobrze, tak dla przykładu z mojego AHU można wycisnąć 126 KM (zdaje się że wymagana jest wymiana wtryskiwaczy aby taką moc osiągnąć) jest to stara konstrukcja robiona przez wszystkie firmy tuningowe na wschodzie i zachodzie i jeśli wszyscy tak piszą to tak musi być :) powiedzmy że wykona to zakład i u usłyszę "MA PAN 126 KM" zapłacę kilkanaście stówek i teraz pytanie, jaka będzie dla mnie różnica w zbieraniu się autka jeśli kupię chip z Allegro za 300 zł plus robocizna w zakładzie przelutowywującym pamiątki 40 zł i otrzymam np. 118 KM.
    Ja (ale i nie tyko ja) bardzo często coś kupują przeliczam stosunek ceny do efektów czyli za 350 zł mam 28 KM a za np 800-1000 zł (plus nowe wtryski 1000zł) 36 KM :).

    I odpowiedź na Twoje pytanie dlaczego na allegro nie robią EDC16 :?:

    Pytanie baaardzo proste przecież tam nie wystarczy wysłanie dwóch pamiętek i podstawek :!:, tylko w ekstremalnym przypadku musiał by wysłać, zmodyfikowany wsad do sterownika (EDC16), laptopa z wgranym softem chyba KWP2000 wraz z interfejsem no i koniecznie instrukcje wgrywania :D
    Być może doczekanych takich czasów jak ceny w warsztatach nie zostaną obniżone, laptopy są, problem to fejs i KWP2000 ale wszystko przed nami bo klony tanieją.

    ciasteczko napisał:
    co robicie jak podjeżdża gość 90tką TDi z turbiną od ARLa i wtryskami 0.230 ?

    Co do tego pytania moja wyobraźnia wysiada i nie obejmuje materii wirtualnej (Allegro) i realu (90tki TDi & ALR & wtryski 0.230) niby gdzie ma podjechać. :D
  • #18
    ciasteczko
    Poziom 11  
    Jak widzę wiedzę masz potężną…

    KWP nie ruszysz EDC16
    Nie chodzi o pamięć i wlutowanie a o firmy oferujące modyfikacje u siebie przez złącze… odpowiem – bo używają pirackiego oprogramowania, a chińskie klony często rwą komunikacje – zostaje markowy sprzęt OptiCan, Byteshooter, BDM, CMD

    Co do tej 90tki to często zdarza się że klienta nie zadawala CHIP o kilka KM w górę..on z 90tki chce 170KM więc zmienia osprzęt – wystroisz to? A może jakiegoś gotowca zapuścisz ze swojej płytki?
  • #19
    pivvo
    Poziom 22  
    wyraźnie napisałem chyba KWP2000 ten temat akuratnie mnie nie interesuje tylko propaguję swoje spostrzeżenia, tak jak wcześniej pisałem interesowało mnie dorzucenie tych 28 kucyków do mojego AHU za jak najmniejszą cenę, nawet zasępiłem na punkcie RTV bo mam hot air.
    A teraz podsumowanie i moje spostrzeżenia, bo śledziłem rozwój człowieka który mi sprzedał chipa.
    1. chip który mi sprzedał nie spełniał moich wymagań (podglądałem WinOlsem w wersji demo)
    2. odesłałem mu mailem prosząc o korekcję
    3. wykonał korekcję według moich sugestii i odesłał (sprawdziłem znowu wersją demo WinOlsa) było OK
    4. wgrałem poprawione bin'y i cieszę się tymi 118 KM

    Czyli mam indywidualne strojenie, a człowiek z Allegro teraz reklamuje się "każdy program pisany indywidualnie do danego samochodu" :D :D

    I niestety jak patrzę na forach to zasada indywidualnego strojenia to znalezienie map, podniesienia parametrów, i to wszystko, niektórzy je znają na pamięć, inni posiłkują się bibliotekami damos, a wolą obrabiać oryginały bo czasem zdążają się niespodzianki w gotowcach, i bezpieczniej jest nałożyć na oryginał takiego gotowca porównać i przekopiować mapy.

    Komentują że z 90tki można wycisnąć 170 kucyków i owszem ale jest to zadanie dla fanatyków bo właściwie cały silnik wymaga modyfikacji np. korbowody nie wspomnę o turbo intercooler sprzęgło et cetera. mnie zadawała że czerwone TDI mi nie odchodzi :D i gdyby było mnie stać na wymianę IC turbo wtryski to na pewno nie po sępił bym na zakład który by mi to wszystko dostroił.
  • #20
    ciasteczko
    Poziom 11  
    pivvo napisał:
    wyraźnie napisałem chyba KWP2000 ten temat akuratnie mnie nie interesuje tylko propaguję swoje spostrzeżenia, tak jak wcześniej pisałem interesowało mnie dorzucenie tych 28 kucyków do mojego AHU za jak najmniejszą cenę, nawet zasępiłem na punkcie RTV bo mam hot air.
    A teraz podsumowanie i moje spostrzeżenia, bo śledziłem rozwój człowieka który mi sprzedał chipa.
    1. chip który mi sprzedał nie spełniał moich wymagań (podglądałem WinOlsem w wersji demo)
    2. odesłałem mu mailem prosząc o korekcję
    3. wykonał korekcję według moich sugestii i odesłał (sprawdziłem znowu wersją demo WinOlsa) było OK
    4. wgrałem poprawione bin'y i cieszę się tymi 118 KM

    Czyli mam indywidualne strojenie, a człowiek z Allegro teraz reklamuje się "każdy program pisany indywidualnie do danego samochodu" :D :D

    I niestety jak patrzę na forach to zasada indywidualnego strojenia to znalezienie map, podniesienia parametrów, i to wszystko, niektórzy je znają na pamięć, inni posiłkują się bibliotekami damos, a wolą obrabiać oryginały bo czasem zdążają się niespodzianki w gotowcach, i bezpieczniej jest nałożyć na oryginał takiego gotowca porównać i przekopiować mapy.

    Komentują że z 90tki można wycisnąć 170 kucyków i owszem ale jest to zadanie dla fanatyków bo właściwie cały silnik wymaga modyfikacji np. korbowody nie wspomnę o turbo intercooler sprzęgło et cetera. mnie zadawała że czerwone TDI mi nie odchodzi :D i gdyby było mnie stać na wymianę IC turbo wtryski to na pewno nie po sępił bym na zakład który by mi to wszystko dostroił.


    ja mam ponad 200KM z 90tki i wsio żyje :)

    paliwo może da sie skopiować, ale co z regulacja jego - > panowie z allegro nie wiedzą ja opanować czegoś co bezpośrednio nie przekłada się na cyferki na VAGu...więc ich indywidualne błądzenie w sofcie może sporo kosztować, ale cóż..CENA
  • #21
    pivvo
    Poziom 22  
    ciasteczko napisał:


    ja mam ponad 200KM z 90tki i wsio żyje :)

    ale nie powiesz mi że korbowody wałek sprzęgło (koło dwu masowe) są oryginalne od 90tki

    gdybym zajmował się zawodowo chip tuningiem też bym swoją 90tkę tak wyżyłował przecież jest to namacalna reklama dla potencjalnego klienta

    ciasteczko napisał:
    paliwo może da sie skopiować, ale co z regulacja jego - > panowie z allegro nie wiedzą ja opanować czegoś co bezpośrednio nie przekłada się na cyferki na VAGu...więc ich indywidualne błądzenie w sofcie może sporo kosztować, ale cóż..CENA

    Ci panowie z allegro kopiują zawartości pamiątek a nie mapy :) kupili w niemieckiej firmie chipa a teraz w labprogiem (ci bogaci) a biedniejsi (na dorobku) willemem i replikują
  • #22
    ciasteczko
    Poziom 11  
    pivvo napisał:
    ciasteczko napisał:


    ja mam ponad 200KM z 90tki i wsio żyje :)

    ale nie powiesz mi że korbowody wałek sprzęgło (koło dwu masowe) są oryginalne od 90tki

    gdybym zajmował się zawodowo chip tuningiem też bym swoją 90tkę tak wyżyłował przecież jest to namacalna reklama dla potencjalnego klienta

    ciasteczko napisał:
    paliwo może da sie skopiować, ale co z regulacja jego - > panowie z allegro nie wiedzą ja opanować czegoś co bezpośrednio nie przekłada się na cyferki na VAGu...więc ich indywidualne błądzenie w sofcie może sporo kosztować, ale cóż..CENA

    Ci panowie z allegro kopiują zawartości pamiątek a nie mapy :) kupili w niemieckiej firmie chipa a teraz w labprogiem (ci bogaci) a biedniejsi (na dorobku) willemem i replikują


    czyli kradną....

    korbowody seria, tłoki seria, wal seria - sprzęgło mocniejsze bo szykowane na strzał NOS
  • #23
    lukas313
    Poziom 13  
    ciesiu napisał:
    Witam koledzy.
    Niestety dawno nie zagladalem na elektrode (brak czasu! PRACA)
    Tak jak napisalem - moj wsad byl robiony na szybko! I wrzucilem go do auta na jeden dzien aby przekonac sie jakie wartosci ulegly zmianom! Nie zajmuje sie zawodowo chiptuningiem! Powiem szczerze ze w naszym kraju naprawde PORZADNY program potrafi napisac baaardzo niewielu. I nawet najbardziej rozleklamowani chiptunerzy miewaja wpadki! Raz widzialem naprawde FENOMENALNY programik do ASV (auto przywiezione ze Szwajcari, pamiec FLASH wlutowana w sterowniku poprzez podstawke kodujaca- proba odczytu jakims gownianym KWP2000 czy nawet FLASHBOOSTEREM konczyla zywot FLASHA. W aucie rowniez byly wtryski od dwulitrowki+turbinka od 150PS+box podcisnieniowy - po prostu autko bylo zrobione przez PROFESJONALISTOW!)
    A ja jestem tylko amatorem - hobbysta!

    Tak jak napisalem - wsad jest niedopracowany!
    Nie mowilem ze to mistrzostwo swiata!
    (ale jakos na forum nie widze osob ktore zamiescilyby swoje (nawet niedopracowane) wsady!

    Wszystko na elekrodzie jest na zasadzie "chetnie ci pomoge za jedyne 200 zeta". I to mnie najbardziej wk...

    Acha, kolego LUKAS313 - jesli chodzi o immo - nie ma problemu w wykasowaniem go ze sterownika (jesli dobrze pamietam siedzi to w kostce 24c04 w sterowniku)

    Pozdrowionka dla wszystkich i sorki za troche przydlugawy post

    ciesiu



    Dzięki za odpowiedź kolego ciesiu imo już usunięte niestety trzeba było zapłacić ale problem z głowy musimy sie zgadać kiedyś mamy blisko do siebie albo na gg -przesłałbyś swój numer prv
  • #24
    pivvo
    Poziom 22  
    ciesiu dlaczego w plikach (załączonych do Twojego postu) winols nie pokazuje map z zakresu 5983C, 5AF80, 5B28C, itd.:?:
  • #25
    slg
    Poziom 10  
    człowieku , usun ten zmodyfikowany program z forum , bo wiele nieswiadomych osob popsuje sobie auta , nie wykazales sie w tym programie 1% myslenia , jedyne co zrobiles to przeklejałeś mapy z innego moda tak samo doswiadczonego tunera jak Ty. Ciekawe czy ktos to wgrał , co za syf...
  • #26
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  
    Chciałbym zobaczyć silnik po 10000km po tym "chipie" o ile dożyje do takiego przebiegu :)
    Cytat:
    Tak jak napisalem - wsad jest niedopracowany!
    Niedopracowany to za mało powiedziane, wsad wygląda jakby na mapach bomba wybuchła (nie mylić z trybem 8/16bit :)).
  • #27
    tplewa
    Poziom 38  
    Dee Jay Gucio napisał:
    Chciałbym zobaczyć silnik po 10000km po tym "chipie" o ile dożyje do takiego przebiegu :)
    Cytat:
    Tak jak napisalem - wsad jest niedopracowany!
    Niedopracowany to za mało powiedziane, wsad wygląda jakby na mapach bomba wybuchła (nie mylić z trybem 8/16bit :)).



    a co sie przejmujsze ;) ludzie chca miec tani "chip tuning" to go maja...
    ...tego sie nie zmieni do puki ludzie nie naucza sie na wlasnek skorze ze "
    chip tuning" to nie tylko jakas glupia zmiana w HEX, a wiarze sie to z sporym nakladem pracy i wypalonego paliwa aby przygotowac dobre mapy
  • #28
    szymonetr
    Poziom 10  
    Panowie potrzebuję dobry wsad do:

    38906019KJ
    1,9l R4 EDC
    038906019KJ 1,9l
    1037368577
    0281011216
    Flash:29F400BT

    Golf 4 1.9 tdi 130 asz 2003 r.

    Mogę zapłacić, albo dać w zamian jakieś inne wsady.
  • #29
    maly471
    Poziom 1  
    witam wszystkich jestem tutaj nowy ale juz dlugo czytam wasze posty a teraz ja mam problem a mianowicie nie moge sobie poradzic z wymiana sterownika w leonie 1,9tdi 110km poniewaz nie idzie mi zgrac sterownik z immobilizerem moze mi ktos pomoc?