logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zapewnić pewny start przetwornicy w lampie LENA 36W?

robmaz 18 Paź 2007 00:54 3240 4
REKLAMA
  • #1 4389367
    robmaz
    Poziom 20  
    Ocena: 164
    Źródłem światła jest klasyczna świetlówka 36W zasilana przetwornicą(schemat) jak w załączniku.Problem polega na tym,że po zasileniu są problemy ze startem przetwornicy-albo ruszy albo nie.Po załączeniu pracuje stabilnie.
    Startuje także po dotknięciu końcówką przewodu miernika do bazy któregokolwiek tranzystora.Gdy odłączę lampę od sieci po nieudanej próbie zapłonu przetwornica ruszy na chwilę(mignięcie lampy) gdy napięcie obniży się do ok.200V.
    Jestem laikiem w tej dziedzinie.Może ktoś podpowie,które elementy przetwornicy odpowiadają za jej pewny start?
    Jeżeli trzeba to podam wartości i dane elementów mojej przetwornicy.
    Pozdrawiam Robert
    Załączniki:
    • Przetwornica.pdf (17.2 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 4390305
    Adam-T
    Poziom 41  
    Ocena: 1093
    Na początek wymień C4. Jaki masz w swojej przetwornicy?

Pozdrawiam
    Adam
  • REKLAMA
  • #3 4391919
    robmaz
    Poziom 20  
    Dzięki za zainteresowanie.
    W tej przetwornicy C4 i C7 to elektrolity 4,7µF/400V wymienię obydwa i poinformuję o efektach.Ponadto zamiast F1 mam rezystor 18Ω,czy on nie jest za duży?
    Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #4 4392050
    hd44780
    Poziom 17  
    Ocena: 7
    To wygląda jak typowa świetlówka kompaktowa, naprawiałem takie wiele razy i najczęstszą awarią było przebicie na C3 albo uszkodzenie (przepalenie) włókien samej świetlówki - jeśli uszkodzone było włókno tylko z jednej strony można je było zmostkować i świetlówka jeszcze jakiś czas pochodziła.
  • #5 4400419
    robmaz
    Poziom 20  
    Po wymianie C4,C7 i C3 nadal były problemy z zapłonem lampy.