logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wzmacniacz lampowy 18w do gitary-jakie kupić transformatory.

mich3000 22 Lis 2007 21:19 1138 2
REKLAMA
  • #1 4509999
    mich3000
    Poziom 10  
    Ocena: 2
    Witam
    Mam okazję kupić okazyjnie głowę lampową do gitary ok 18W (kolega wraca do Polski i może mi coś takiego przywieść), niestety bez transformatorów. Nie znam się na układach lampowych, więc stąd moje pytanie. Wzmacniacz jest konstrukcją domowej produkcji i składa się z 3 lamp 12AX7 i 2 lamp EL84 , co do transformatorów które były tam wcześniej to wiem tylko tyle :
    -pierwszy - output : 230V + 6.3V
    -drugi – 8kohm:8ohm/4ohm
    Zupełnie się na tym nie znam więc nie wiem czy te informacje są wystarczające do ustalenia jakie dokładnie były tam transformatory, ale chciałem je kupić w Polsce jeżeli jest to możliwe. Czy ktoś na podstawie tych danych mógłby mi powiedzieć w przybliżeniu jakie mają być transformatory? Wiem też, że istnieje możliwość nawijania transformatorów, więc drugie moje pytanie – jakie muszę dokładnie podać dane producentowi żeby mi takie zrobił?
  • REKLAMA
  • #2 4510754
    To_masz_5
    Poziom 16  
    Ocena: 7
    Witam
    Ja na Twoim miejscu nie wchodziłbym w ten interes.
    Mamy XXI wiek i poza kineskopami to raczej lamp nie uświadczysz.
    Znalezienie, a tym bardziej nawijanie odpowiedniego transformatora może przekroczyć koszt nabycia podobnego wzmacniacza opartego na tranzystorach.
    Pomyśl też o dostępności lamp, skąd je wziąść, gdy się przepalą?

Apel! Nie ściągaj złomu zza granicy, my sami dość go wytwarzamy.
    Pozdrawiam

PS.: Może niewiele Ci to pomoże, ale mam nadzieję, że skłoni do myślenia.
  • #3 4510934
    ZGG
    Poziom 27  
    Ocena: 171