logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Delphi] Jak zapisać odpowiedzi do pliku i dodać pasek przewijania?

piksapawel 26 Gru 2007 22:06 5240 5
REKLAMA
  • #1 4626368
    piksapawel
    Poziom 14  
    Witam mam pewnien problem potrzebuję zrobić program do szkoły na delphi zaliczenie z informatyki a przy okazji przyda się ;) program musiał by wyświetlać pytania i np żeby uczniowie mogli odpowiadać ja zrobiłem już taki mniej więcej projekt ale mam dużo problemów bo nie znam się za bardzo na delphi a musi niestety właśnie na tym być zrobiony .. no to tak ja nie wiem

1.Jak zrobić żeby na koniec wszystkie odpowiedzi jakoś zapisały się do pliku tekstowego
    2.Jak zrobić żeby okienko programu było mniej więcej takich rozmiarów jak jest a był pasek przewijania którym przewijało by się na dół
    3.Mam taki problem że wcześniej program choć nic w nim nie ma uruchamiał się normalnie a teraz czy dam f9 czy ten zielony przycisk to nic się nie dzieje nie chce się uruchomić :(

Proszę poprawić błędy - krzychoocpp
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 4627355
    merien
    Poziom 14  
    Ocena: 10
    Ja bym to zrobił zupełnie inaczej.

Po pierwsze nie widzę sensu aby ilość "RadioButtonów" była uzależniona od liczby pytań... Chcąc dodać/Zmienić pytanie musisz Dodawać/edytować Kolejne RadioButtony...
    A gdyby tak było ich tylko 4 i Jeden Label? Powiedzmy, że po uruchomieniu aplikacja wczytywałaby z pliku textowego pierwsze pytanie i 4 odpowiedzi. Odpowiadasz na pierwsze pytanie naciskasz przycisk "Następne pytanie" i wtedy twój program z pliku textowego z pytaniami wczytuje kolejne pytanie i 4 odpowiedzi... Dzieje się tak do momentu gdy przelecimy wszystkie pytania.

Moim zdaniem Było by to o wiele prostsze, wygodniejsze i bardziej mobilne rozwiązanie.

Kilka przydatnych funkcji:
    Assignfile(zmienna_pliku,sciezka_do_pliku);