logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zaprogramować Atmega8 bez LPT? STK200/300 i port szeregowy 9-pin

tomwlo 11 Sty 2008 11:04 2744 13
REKLAMA
  • #1 4681620
    tomwlo
    Poziom 10  
    Posiadam zakupiony na allegro programator STK200/300, a po niewczasie dowiedziałem się że mó PC nie posiada LPT, a zwykły port szeregowy (9 pinów na płycie głównej).

Czy jest jakaś szansa aby wykorzystać ten STK?. Jeśli nie to jak najłatwiej zaprogramować Atmega8? Kupić programator USB, czy próbować zrobić coś na szeregowy port...

Jestem kompletnie zielony w tej tematyce, więc proszę o pomoc, a nie o skasowanie tego postu.

Pozdrawiam Tomasz
  • REKLAMA
  • #2 4681833
    nsvinc
    Poziom 35  
    Ocena: 88
    Chodzi ci o zaprogramowanie ATMega8? Czy musi to byc koniecznie przez STK200? Zapytaj google o program ISPPROG autorstwa A. Dybkowskiego, tam jest chyba mozliwosc programowania procesorow po SPI (czyli tryb InSystem Programming) z portu szeregowego...
  • #3 4681986
    szelus
    Poziom 34  
    Ocena: 53
    :arrow:nsvinc
    STK200/300 to właśnie programator ISP na LPT. Programatory ISP na port szeregowy są obsługiwane przez praktycznie wszystkie programy do programowania AVR-ów (choć nie wiem, czy AVR Studio ;))
    :arrow:tomwlo
    Możesz zrobić sobie SIPROG-a ze strony http://www.lancos.com/prog.html
    Można też próbować przerobić STK200 (zależy, co jest w środku).
  • #4 4682090
    tomwlo
    Poziom 10  
    ok, dzięki, jestem nowy w temacie, więc kupiłem stk200/300 bo wydawał się łatwy w obsłudze no i ma ISP.
    A tu D. i nie mam LPT. Boję się robić SIPROG bo nie chcę w razie niepowodzenia stracić PC... wolałbym przerobić stk200 lub wręcz kupić coś do programowania, ale już wedy na USB chyba.
    Co radzicie?
  • REKLAMA
  • #5 4682191
    szelus
    Poziom 34  
    RS-a chyba nie tak łatwo ubić (jak LPT).