Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana licznika na duży FIS - VW Passat 3BG

CODICO 26 Feb 2008 13:09 19436 10
  • #1
    CODICO
    Level 11  
    Witam.
    Mam passat-a z roku 2001 1.9 PD bez komputera. Kupiłem używany licznik z pełnym FIS-em ale bez oznaczeń, obudowy i bez PINU, :( produkcja VDO. Odpaliłem go wczoraj na stole działa jak trzeba, wyświetlacz czytelny.

    a) Czy da się jakoś odczytać z oznaczeń płytki jaki to dokładnie model (na pewno 3B0 920 xxx, samej końcówki mi brakuje) ?
    Załadowałbym wówczas do pamięci gotowca z podobnego licznika i po problemie.

    b) Gdzie mam na płytce szukać tej pamiątki ?
    O ile wiem w tym modelu mogę spodziewać się 93c86, ale coś nie mogę go znaleźć (w sumie na plecach są 3 układy 8 nózkowe - ale 2 mają inne oznaczenia a 3 jest pod płytką z procesorem NEC i nie mogę odczytac jego oznaczeń).

    c) Czy da się zaprogramować ponownie istniejące kluczyki w tej wersji passata ?
    Mój to chyba immo 2 (produkcja przed 2002 rokiem) możliwe ze ten nowy to immo 3 (mały przebieg wskazuje na ostatnie roczniki Passata 3BG). Niedawno musiałem kupić nowy klucz i szkoda mi szukać znów czystych transponderów, czy zaadaptuję je jakoś do nowego licznika ?

    d) Czy zdołam odczytać i zaprogramować ponownie tą pamięć bez wylutowywania z płytki za pomocą szeregowego programatora ISP (+ PonyProg albo ISPProgrammer) ? Odpowiednie piny połączę jakoś na pająka.

    Wszelkie wskazówki mile widziane, a może ktoś z Wrocka jest chętny do pomocy, warunki do uzgodnienia.

    PS. Forum przeszukane, tych informacji mi brakuje.

    Pozdrawiam
    CODI
  • #2
    yaaro
    Level 33  
    odp

    a) po zczytaniu pamieci dowiesz się jaki jest tam nr licznika (jest zapisane w epromie)

    b) pod tarczami

    c) trzeba zobaczyc jaki jest typ immo, teraz można gdybać

    d) bez wylutu da się, ale zobacz czy ruszy przez linię K
  • #3
    CODICO
    Level 11  
    Dziękuję za odpowiedź.

    c) Po czym mogę wnioskować o typie IMMO (chodzi o kod w epromie VW a WV ?

    d) Czy odczytam coś z linii K za pomocą VAG-COM-a KKL ew korzystając ze zwykłego MAX-a 232 ? Czy musze kupić VAG TACHO ?

    e) Jaki soft polecacie do odczytu po linii K w tym liczniku ?

    Pozdrawiam
    CODI
  • #4
    adamo
    Level 21  
    Witam jesli znasz oba piny starych zegarów i nowych to bez problemu
    zaadoptujesz zegary na maxie jesli nie to tacho i po bólu
    Pozdrawiam
  • #5
    CODICO
    Level 11  
    Tak jak pisałem w pierwszym poście. Nie mam pinu do nowego licznika. Nawet nie mam obudowy z numerem seryjnym, gościu sprzedał ją osobno.

    Moje pytania są aktualne!

    Pozdrawiam
    CODI

    Informacje dodatkowe:
    - nowy licznik ma date produkcji 10.08.2003 - wskazuje to na immo 3 - podobny licznik z allegro (rok prod, full fis) ma oznaczenie 3B 920 847
    - moj stary licznik I połowa 2001 - to prawdopodobnie immo2, info za http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-cluster-swapping.html
    - znalazłem pamięć 93C86...wylutować czy odczytam coś VAG-COM-em po linii K licznika ?
    - podaje oznaczenia z dodatkowego stickera jaki znalazłem 992701260 SW 1.1/C0711.
  • #6
    wagen
    Level 12  
    czesc mam podobny problem z licznikiem. Zmienilem licznik w pasku 99 na pelny komputer z 2002 wszystko dziala ale :
    1. Komputer nie pokazuje temperatury zew. a na climmatroniku jest. Podobno odpowiada za to pin 26 na kostce zielonej ,ale gdzie go podpiąć do cklimatronika ?
    2. Nie pokazuje sie otwieranie drzwi na samochodziku.
    3. Czy RDS jest tylko w golfie na wyswietlaczu z radia oryginalnego bo u mnie nie wyswietla na komputerze dlaczego ?.
    4. Najwazniejsza sprawa to taka, że po przejechaniu kilkunastu kilometrow brak polaczenia sie z jakim kolwiek ze sterowników, kiedy wlozylem stary licznik tez brak komunikacji . Co robić ??? :cry:
  • #7
    CODICO
    Level 11  
    Ja jeszcze walczę z wymianą a właściwie pamięciami na liczniku i kodowaniem immo.

    Co do problemów ze wskazywaniem temperatury przejrzyj ostatnie strony tego wątku
    http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=439 ... użyj też szukajki na tym forum a znajdziesz kolejne w tym temacie.

    Co do otwartych drzwi nie w każdej wersji są one widoczne na wyświetlaczu.
    Co do komunikacji....jeśli adaptacja nowego licznika się udała to CAN w aucie dogaduje się z nim...więc nie wiem w czym może być problem.

    Pozdrawiam
    CODI
  • #8
    wagen
    Level 12  
    Zabrałem się do pracy i są wyniki. Problem z brakiem połączenia był w oryginalnym radiu ktore zamontowałem po wymianie licznika (był ściągnięty na stałe cod radia). Po wypięciu radia wszystko się łączy . Jeśli chodzi o błedy to są: 1. wskaźniki 00779 czujnik tem.zew.g17 (w starych zegarach była tem.ok),01315 mod.danych can komp.ster.skrzyni biegów brak sygnału, 01336 magistrala danych sys.komfort 2. mod.kom. 01315 kom.sterujący skrzyni biegów 3. abs 18258 brak informacji z silnika 3. can gateway 01315 jw, 01336 jw, 00778czujnik skrętu kol ,01318 kop.ster.pompy wtryskowej j399.Ostatnie moje pytanie to ze w starych zegarach na 19 CAN bylo kodowanie 0004 a w nowym jest 0006 i nie da się zmienić.Kiedy wpisuje kodowanie 0004 nie chce przyjąć.
  • #9
    wagen
    Level 12  
    a jaki jest kod dostępu do can-gateway ? bo bez niego zapewne nie mogę tego kodowania zmienić na 0004 :cry:
  • #10
    kamyczek
    Level 38  
    Nie każdy zegar przyjmie każde kodowanie , nie odczytasz pinu vagtacho z licznika po lifcie ...
    Część błędów wynika z braku dopasowania zegarów do reszty modułów.
    następny problem to różnica w komunikacji między modułami ABS, SRS, ...
  • #11
    CODICO
    Level 11  
    Po długiej walce zakończyłem wymianę licznika bez FIS na full FIS w Passacie 3BG (zarówno stary jak i nowy licznik miały IMMO3).
    Właściwie podstawowy problem polegał na adaptacji nowych zegarów. Przy IMMO3 da się za pomocą VAG-COM w sekcji 17-Instrument dokonać adaptacji na kanale 50 ale trzeba wpisać kod SKC. Kod ten można dostać tylko w serwisie VW albo ... u osoby posiadającej odpowiedni soft (podobno jest jakiś generator tego kodu, ja go nie znalazłem).

    Z lektury elektrody i róznych forum wywnioskowałem że bez kodu SKC zostaje tylko modyfikacja eeproma nowego licznika i dostosowanie go do auta. Zamiast wylutować kości z obu liczników odczytu i zapisu eeproma dokonałem za pomoca kabla i softu VAG-TACHO 2.2 (które pozwoliło mi też ustawić oryginalny przebieg auta oraz skasować wcześniejsze błędy immo).

    Modyfikację eeproma zrobił dla mnie kolega z innego forum. Po wgraniu nowego wsadu nie były konieczne żadne adaptacje, auto odpaliło bez problemu na starych kluczykach.

    Temat zamykam.

    Pozdrawiam
    CODI