Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW 1.6D, 90r- jak ustawić rozrząd?

piomoto 01 Mar 2008 17:01 26022 30
  • #1 01 Mar 2008 17:01
    piomoto
    Poziom 19  

    Witam forumowiczów:) Ma może ktoś fotke ze znakami na kołach od rozrządu do autka jak w temacie? Na wale korbowym jest z tyłu na kole zmachowym ale jestem prawie pewny że jest żle ustawione to koło. Byłbym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

  • #2 01 Mar 2008 17:50
    MIREK
    Poziom 16  

    Musisz mieć przyrządy do zablokowania wałka rozrządu i koła od pompy wtryskowej. Jak chcesz to mogę podesłać link do silnika w passacie b3.

  • #3 01 Mar 2008 17:56
    piomoto
    Poziom 19  

    A masz jakieś fotki tych przyrządów i gdzie je umieścić?

  • #4 01 Mar 2008 18:57
    kooperator
    Poziom 19  

    Bardzo proste zadanie. Zdejmujesz pokrywę rozrządu, z tyłu wałka jest nacięcie w które wchodzi płaskownik 5 mm, ale tylko w położeniu wałka na sprężanie 1 cylindra (jnacięcie wykonane niesymetrycznie, gdy 1 cyl. w GMP to nacięcie zgodne z płaszczyzną głowicy) koło pompy wtryskowej blokujesz długą nasadką 10 mm z zestawu kluczy ( może mało profesjonalne ale pasuje idealnie :) ) wał natomiast ustawiasz w GMP 1 cylindra w okienku szkrzyni biegów na punkt 0 ( na kole zamachowym punkt O lub wcięcie na głebokość ok 3 mm, natomiast w górnej częsci okienka trójkątny nadlew) Poluzować koło wałka rozrządu ( na stożku) Spradzić oznaczenia i blokady, założyc nowy pasek, napiąć, dokręcić wszystie połaczenia, usunąć blokady, ręcznie obrócić wałem 2 obroty, ponownie spradzić oznaczenia, blokady czy da się zamontować bez problemów, jeśli tak to sprawdzić jeszcze raz dokręcenie wszystkich połaczeń, usunąć blokady i zmontować w kolejności odwrotnej do demontażu.

    VW 1.6D, 90r- jak ustawić rozrząd? VW 1.6D, 90r- jak ustawić rozrząd?

  • #5 01 Mar 2008 19:24
    piomoto
    Poziom 19  

    Tylko są dwa problemy. Na pompie sobie ustawie na wale troche gorzej bo jest żle założone koło zamachowe i znak się nie pokryje nie ma może jakiegoś znaku na nim przy pasku? Przekładałem silnik i "nowy" nie chce zapalić> Sprzedawca się zaklina że palił a ja już zgłupiałem i jeszcze to sprawdze. Dzięki za pomoc jutro dam znać jak mi poszło:D

  • #6 01 Mar 2008 19:30
    kooperator
    Poziom 19  

    Przy pasku nie ma znaku. Co znaczy ze koło żle założone ?

  • #7 01 Mar 2008 20:17
    piomoto
    Poziom 19  

    Sprzęgło w "nowym" było starszego typu i musiałem przełożyć. Nie ma łożyska dociskowego tylko z wałka skrzyni biegów wychodzi bolec i on uruchamia sprzęgło. Żle było założone koło z wieńcem. Powinno spasować na brokach ale ktoś kiedyś musiał żle założyc to koło i teraz nie da się założyć poprawnie.

  • #8 01 Mar 2008 20:25
    adam7009
    Poziom 38  

    wydaję mi się ,że nie ma możliwości innego założenia koła zamachowego jak we właściwej pozycji bo nie pasuje na otwory do przykręceni z wałem.

  • #9 01 Mar 2008 20:29
    kooperator
    Poziom 19  

    W takim razie polecam mój sprawdzony sposóba na ustawienie 1 cyl w GMP. Weź ok 1 m przewodu igielitowego, wykręć swiecę żarową z 1 cyl. nalej ok 100 gr oleju silnikowego w otwór po świecy po czym umieść przewód w otworze, zwróc uwagę na szczelność. Pokrećając wałem zaobserwujesz ruch oleju (w górę) tam gdzie się zatrzyma olej bedzie GMP

    Dodano po 4 [minuty]:

    adam7009 napisał:
    wydaję mi się ,że nie ma możliwości innego założenia koła zamachowego jak we właściwej pozycji bo nie pasuje na otwory do przykręceni z wałem.


    A widzisz. Jest taka możliwość. Sprawdziłem w katalogu, Docisk sprzęgła od 1,8 bezyny jest prawie identyczny co 1,6 D , rózni się położeniem kołków ustalających koło zamachowe na nim. Może tu kiedyś ktoś popełnił byka ?

  • #10 01 Mar 2008 20:41
    adam7009
    Poziom 38  

    może tak ,ale na docisku nie ma znaków tylko na kole zamachowym.

  • #11 01 Mar 2008 20:45
    kooperator
    Poziom 19  

    adam7009 Wszystko się zgadza z tym co piszesz ale jak na dosisk od benzyny założysz koło od diesla to wtedy wtedy znak zmieni swoje polożenie względem wału. tu może być pies pogrzebany.

  • #12 01 Mar 2008 20:48
    piomoto
    Poziom 19  

    Możliwe bo element od strony silnika jest skrzywiony przez broka. Próbowałem założyć jak trzeba ale nie pasowało. A czy na wale korbowym jest klin. Bo na kole dolnym rozrządu jest taki niby kliik na koło pasowe i jak porównywałem ze starym silnikiem to jest mniej więcej na tym samym miejscu.

  • #13 01 Mar 2008 20:54
    adam7009
    Poziom 38  

    to tak może byc zgadzam się w 100% .

  • #14 01 Mar 2008 20:55
    kooperator
    Poziom 19  

    Ważny jest tył. Mocowanie docisku sprzęgła jest na srubach rozmieszczonych niesymetrycznie. Pasuje tylko w jednym położeniu. Podaj mi oznaczenia koła zamachowego. Na końcu powinna być literka D. Jesli tak to koło jest od diesla. Wypada sprawdzić czy docisk jest taki jak trzeba.

  • #15 01 Mar 2008 21:00
    adam7009
    Poziom 38  

    a jak będzie z wyważeniem jeżeli nie będzie na znakach ,zakładając ,że inny docisk i koło zamachowe.

  • #16 01 Mar 2008 21:05
    kooperator
    Poziom 19  

    OT Pewien gość regularnie robi u mnie golfa 1,8. Ktoś mu kiedyś coś popier....... w sprzegle, co sie poźniej okazało koło siedzi od diesla. Wszystko chodzi extra tylko znaki się nie pokrywają. koniec OT. Z wyważeniem nie ma problemu, brak tylko pokrywania znaków.

  • #17 01 Mar 2008 21:06
    piomoto
    Poziom 19  

    Tylko że założyłem już skrzynie biegów. Wypróbuje sposób z tym przewodem igielitowym. Jutro niedziela ale zrobić trzeba. A wracając do rozrządu to sam się nie przestawił a ja go nie ruszałem. Chyba że sprzedawca ściemniał a to już by było nie ładnie

  • #18 01 Mar 2008 21:16
    kooperator
    Poziom 19  

    Jeśli nie ruszałeś paska to coś jest nie tak. Do sprawdzenia w takim razie zasilanie elektrozaworu pompy wtryskowej podczas próby rozruchu, zasilanie świec żarowych, działanie świec żarowych, rozrząd też sprawdź oczywiście. Jeśli to wszystko bedzie ok to jedna osoba za kierownicę a Ty weź samostart i delikatnie do kolektora pryskaj, powinien zaskoczyć, może troche postał ten silnik i zawory deko nieszczelne.

  • #19 01 Mar 2008 21:16
    adam7009
    Poziom 38  

    pytałem dlatego ponieważ dawno dawno temu takie sytuacje widziałem w naszych maluchach 126p tam koło można było przykręcic w każdej pozycji tzn. otwory pasowały tylko ,że wtedy dostawał takich wibracji na wysokich obrotach,że się śruby same rozkręcały a nawet pękały podstawy od prądnicy.

  • #20 01 Mar 2008 21:20
    jakub560
    Poziom 14  

    witam.cos to wszystko nie tak.nalezy uzyc zaprzyjaznionego fachowca ktory rozpoznaje kolejnosc zaplonu i wtrysku.sposob z wezykiem jest jakby podpowiedzia.pozdr

  • #21 01 Mar 2008 21:28
    piomoto
    Poziom 19  

    Samostartem juz próbowałem. Tak jakby juz prawie załapał ale nie zapali. Elektrozawór puka. Paliwo do wtrysków dochodzi przy rozruchu(popuściłem przewody wtryskowe) rozrusznik też rozbierałem czyściłem i smarowałem(kręci jak szalony). Już go próbuje od 2 dni. Na tyle kręcenia to juz się powinien rozruszać a mrozu nie ma.

  • #22 01 Mar 2008 21:42
    adam7009
    Poziom 38  

    to może sam silnik złom brak sprężania skoro na samostarcie łapał a nie zapalił skoro paliwo dochodzi ,może mu ciśnienie zmierzyc.

  • #23 01 Mar 2008 21:45
    piomoto
    Poziom 19  

    Zaczynam to podejrzewać ale nie mam sprzętu żeby zmierzyc ciśnienie. Jeszcze jutro sprawdze rozrząd jak nie zapali to będzie zwrot. Może kiedyś ten silnik palił ale to mogło byc dawno temu

  • #24 01 Mar 2008 21:45
    kooperator
    Poziom 19  

    Jak masz nowy pasek rozrządu to nic mu nie zaszkodzi jak go delikatnie na lince weźmiesz. 2 bieg i rozrusznik razem, potem delikatnie popuszczasz sprzegło i już gonisz go na zaciągu, jednoczaśnie puszczjąc rozruch. Oczywiście najpierw wszystko SPRAWDŹ 10 razy. Jak bedzie wszystko cacy to musi chodzić.

  • #25 01 Mar 2008 22:00
    piomoto
    Poziom 19  

    Pasek jest wyjechany jak cholera a nowego nie bede zakładał. Też myślałem żeby go pociągnąć tylko musiałbym poskładać reszte a to troche potrwa i klient bedzie musiał zapłacić a do bogatych nie należy. Z drugiej strony jak by silnik był ok to by zapalił na rozruszniku. Ostatnio przekładałem w transicie 2.5 D i zapalił od tyku, a na pewno troche stał.

  • #26 02 Mar 2008 12:37
    marcys20
    Poziom 18  

    ja ci powiem z doswiadczenia ze w tych silnikach da sie rozrzad przestawic max o 2 zeby, pozniej juz zawro dobija o denko tloka, ale nawet przy przestawionym rozrzadzie o te 2 zeby silnik powinien ci zapalic! bedzie slaby, bedzie nim mocno trzeslo ale zapalic powinien! jesli wiec u ciebie silnik sie "kreci", zawory nie dobijaja o tloki, a mimo to nie pali to albo sprezania brak, albo cos z zasilaniem paliwem....moze zawor paliwa w pompie padniety, albo pompa/wtryski zapowietrzone ?

  • #27 02 Mar 2008 15:18
    piomoto
    Poziom 19  

    Gościu nie zabezpieczył pompy paliwa i naleciało paprochów. Wydmuchiwałem kompresorem ale to mogło tylko pogorszyć sprawe. Doszliśmy do wniosku że pompa nie podaje z odpowiednim ciśnieniem paliwa i to jest przyczyną. Jutro będe zmieniał pompe od starego silnika(jest na pewno dobra) i wtedy się zobaczy

  • #28 03 Mar 2008 01:35
    ociz
    Moderator Samochody

    Ja kiedyś miałem problem z odpaleniem takiego silnika po wymianie rozrządu przez to że obróciłem pompą wtryskową w lewo, w skótek czego się zapowietrzała i wyciekało z niej paliwo od strony koła pasowego, dopiero po przegazówce wszystko wróciło do normy.

  • #29 03 Mar 2008 21:58
    piomoto
    Poziom 19  

    Tutaj jest pompa sucha wycieków nie ma. Dziś mi zapalił tylko puściłem gaz i zgasł. teraz czekam aż się aku troche podładuje i będe próbował dalej:)

  • #30 04 Mar 2008 19:56
    marcys20
    Poziom 18  

    jesli wiec zapalil i po odpuszczeniu gazu zdechl to na 99,9% masz zapowietrzona pompe. pompa bardzo czesto zapowietrza sie przez os ciegna gazu, wtedy moze sie zdazyc ze pompa bedzie suach ale paliwo cofnie sie do baku. wiec radzilbym najpierw _dokladnie_ odpowietrzyc!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME