Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Monitor CTX PR 705F - skaczący(zwężający się) obraz

16 Mar 2008 21:10 3231 5
  • Poziom 9  
    Witam

Mam monitor jak w temacie CTX PR 705F na kineskopie trinitrona. Jestem jego właścicielem od jakichs 5 lat (od nowości), użytkowany średnio po kilka godzin dziennie. Od jakiegoś czasu mam z nim problem i tylko czekam jak całowicie padnie :(
    Problem polega na tym, że obraz z lewej strony w pionie zaczął skakać, tzn zwęża się (migocze) o jakiś 1 cm ku środkowi ekranu. Nie dzieje się to cały czas, ale tak co 2-3 min na 3 sek. Przed tym objawem podczas właczenia monitora (przy rozgrzewaniu się) następował trzask jakby przepięcie czy coś (nie znam się na tym).
    Czy da się na podstawie takiego opisu stwierdzić, czy monitor można tanio naprawić ?? jestem zadowolony z monitora i nie miałem zamiaru go zmieniać (przy jego kupnie było założenie żeby był na lata).

Pzdr
    Adam
  • Poziom 34  
    Cześć.
    W układzie odchylania pojawiły się pewnie zimne luty - trochę cyny i cierpliwości.
    Radzę zrobić to szybko bo może coś paść i naprawa pewnie będzie nieopłacalna.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Czyli na chwile obecną może to byc bardzo prosta usterka do naprawienia, ale odwlekanie jej może spowodować poważną awarię ??
    Cholera, cynę mam, cierpliwości też trochę, ale nie znam się na tym, tzn. nie mam pojęcia gdzie się znajduje ten układ odchylania po otwarciu obudowy. Da się jakos mnie nakierować na ten układ, czy może lepiej nie kombinować i zanieść monitor do fachowca ?

pzdr ;)
  • Poziom 10  
    Jeśli nie masz pojęcia o elektronice oddaj do serwisu , wysokie napięcie nie jest bezpieczne , grzebanie po omacku nie wróży nic dobrego.Jeśli to poprawa lutów to nie zapłacisz wiele.Ale to Twój wybór.Pozatym masz gwarancję jak by coś fiksowało
    :not:
  • Poziom 9