Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

demontaż kierownicy vw polo

tulipan 75 10 Apr 2008 10:19 37124 14
  • #1
    tulipan 75
    Level 14  
    witam potrzebuję wymienić przełącznik wycieraczek w vw polo jest to polo 2000r z airbagiem w kierownicy,by to uczynić muszę zdjąć kierownicę, moje pytanie to jak zdemontować airbag by czegoś nie uszkodzić(czy trzeba zwolnić jakieś zatrzaski czy są tam jakieś śrubki i czy odpinać akumulator)
    pozdrawiam tulipan
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Michu10
    Level 32  
    lepiej się za to nie bierz skoro nie wiesz że aku ma byc odłączone
  • #4
    tulipan 75
    Level 14  
    w kangoo jak ściągałem kierownicę to akumulator odpinałem ale chciałem wiedzieć czy na pewno musi być odpięty czy wystarczy by zapłon był wyłączony bo podobno airbag na wyłączonym zapłonie nie może wystrzelić (ale nie chciałbym tego testować),w klubie polo piszą żeby odpiąć aku na włączonym zapłonie,inni że wystarczy wyłączyć zapłon i nie odłączać aku,inni że normalnie odłączyć aku na wyłączonym zapłonie a więc jak?
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    tulipan 75 wrote:
    w klubie polo piszą żeby odpiąć aku na włączonym zapłonie


    Nie powinno się odłączać ani podłączać akumulatora jak są włączone jakiekolwiek odbiorniki.
  • #7
    tulipan 75
    Level 14  
    ja też tak myślę ,ale przy okazji chciałem poznać wasze opinie,a wracając do demontażu kierownicy to cały czas czekam na pomoc
    pozdrawiam tulipan
  • #8
    rx7hew
    Level 17  
    Jedź do warsztatu bo trzeba odpiąć akumulator, przy zakładaniu klemy po zdejmowaniu poduszki dobrze jest żeby był włączony zapłon. Jak silnik benzynowy to przez zdjęcie klemy może siętam rozprogrampować przepustnica i może być potrzebna adaptacja, czyli trzeba będzie podpiąć do kompa.
  • #9
    Motomrowka
    Level 12  
    Nie musisz odłączać żadnego akumulatora nic Ci nie wybije dopóki czujnik wczasowy do centralki nie da sygnału, wyłącz tylko zapłon. Poduszka w polo jest przykręcona na dwóch śrubach z tyłu kierownicy będzie miał dwa wgłębienia w których są śruby torxy o ile dobrze pamiętam. Odkręcasz odłanczasz kostkę z poduszki i po sprawie. Tylko nie włączaj zapłonu bez poduszki bo wyskoczy Ci błąd i będziesz musiał jechać na komputer a to zaś koszt w granicach 50zł
  • #10
    klimosz
    Level 18  
    Kolega ma racje.Nie trzeba odpinać baterii.Jeszcze zakodujesz radio.A adaptacje powinny się same nastawić po ewentualnym odłączeniu baterii.Zrób jak opisał kolega,i dalej masz taśmę.Odłącz wtyczki i wyjmij ją.(nie wolno kręcić taśmą!!!)Osłony kierownicy odkręć z dołu i zdejmij.Reszta już proste.Nie przestaw sobie kierownicy na frezie.Pozdrawiam Janusz.
  • #11
    andrzej0769
    Level 19  
    kolego jeśli tego nigdy nie robiłeś to nie radzę ale jeśli chcesz odłącz akumulator zaczynając od klemy - potem + odczekaj z 10 mm na chwilę zewrzyj przewody razem akumulator odłanczamy przy wyłączonych odbiornikach wyłączonym kluczyku potem dopiero poduszka odpinając przewód jedną ręką dotknij masy samochodu a drugą przewodu poduszki odepnij przewód
  • #12
    ptaszek1975
    Level 30  
    Jedź na warsztat i wymień przełączniki to koszt około 50zl. ja zepsujesz to dopiero zapłacisz .Wyłączysz kleme od akumulatora za kod jeżeli nie masz to zapłacisz z50zl,później za wykasowanie poduchy z 80zl.O ile nie wysypiesz sensora od poduszek.
  • #13
    greemtroll
    Level 12  
    Sorry za odkop, ale ostatnie dwa posty i tym podobne, to tylko chęć nabicia sobie punktów. W szczególności rozje...ało mnie "odłącz akumulator zaczynając od klemy - potem + odczekaj z 10 mm na chwilę zewrzyj przewody".
    CO TO MA DAĆ?!?!?! Tego w szkole uczą, żeby tłumoki nie rąbnęły się przypadkowo i nie podłączyły plusa do masy. A czemu najpierw nie można by odpiąć plusa? Każdy przeciętnie inteligentny szympans wie, że już samo odłączenie jednej klemy powoduje przerwę w obwodzie - nieważne której. To tak jakby odłączając żarówce od baterii jeden biegun dalej świeciła ciągnąc tym odłączonym biegunem elektrony z kosmosu. Magia Koperfilda :-P
    To jest zwykły VW, więc jak koledzy wcześniej pisali. Wystarczy wyłączyć zapłon i zdemontować całość. Potem poskładać i cieszyć się z jazdy.
    "O ile nie wysypiesz sensora od poduszek" - kolejny teks osoby, która prawdopodobnie nie wie, jak działa czujnik przyspieszenia ujemnego (nie tylko wzdłużnego, ale też bocznego).
    Włączenie zapłonu na ściągniętej poduszce w VAG'ach powoduje TYLKO wyskoczenie błędu i zaświecenie tej magicznej kontrolki na desce rozdzielczej. Wykasowanie błędów (w ogóle) jest banalnie proste i jeśli ktoś ma wywalać kasę na ich kasowanie, a zna się choć trochę na komputerach (PC), to lepiej niech sobie kupi najtańszy nawet niebieski kabel VAG OBD za 30 zeta na alledrogo i będzie mógł kasować sobie wszystkie błędy i na bieżąco kontrolować samochód.
    Wiem co piszę, bo zajmuję się elektroniką samochodową od wielu lat.
    To tyle z mojej strony.
    Pozdrawiam
  • #14
    psilos1
    Level 32  
    greemtroll wrote:

    Włączenie zapłonu na ściągniętej poduszce w VAG'ach powoduje TYLKO wyskoczenie błędu i zaświecenie tej magicznej kontrolki na desce rozdzielczej. Wykasowanie błędów (w ogóle) jest banalnie proste i jeśli ktoś ma wywalać kasę na ich kasowanie, a zna się choć trochę na komputerach (PC), to lepiej niech sobie kupi najtańszy nawet niebieski kabel VAG OBD za 30 zeta na alledrogo i będzie mógł kasować sobie wszystkie błędy i na bieżąco kontrolować samochód.
    Wiem co piszę, bo zajmuję się elektroniką samochodową od wielu lat.
    To tyle z mojej strony.
    Pozdrawiam
    Witam,jeżeli sterownik to 6Q0 909 605 A (VW group modele 2000-2001)skanowanie Vag-iem kończy się uszkodzeniem eepromu sterownika poduszek .
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    greemtroll wrote:
    A czemu najpierw nie można by odpiąć plusa?

    Takie instrukcje są właśnie dla laików, którzy krytykują to czego nie rozumieją.
    Każdy przeciętnie inteligentny szympans wie, że odłączając plusową można sobie łapki, klucz, a nawet akumulator uszkodzić jak się przypadkiem dotknie kluczem do masy.

    Zamykam.