Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

samolot na baterie sloneczne

Matis1000000 12 Maj 2008 20:30 2330 15
  • #1 12 Maj 2008 20:30
    Matis1000000
    Poziom 16  

    Chce zrobić sobie samolot na energie słoneczną myślałem o wykorzystaniu baterii z lampy solarowych.Chodzi mi oto aby z baterii bezpośrednio szedł prąd do silników o mocy 7.2v. Myślałem o daniu 2 baterii na skrzydłach i morze jakąś przetwornice bo z tego co wiem to 1taka bateria może wytworzyć maks 2.5v wiec przetwornica musiała by być coś koło 4 na 7.2v
    Co o tym sądzicie ?

    0 15
  • #2 12 Maj 2008 21:41
    Doominus
    Poziom 34  

    Jeśli masz dostęp do odpowiednich ultralekkich materiałów i podzespołów to czemu nie.

    0
  • #3 12 Maj 2008 21:41
    hindoos
    Poziom 20  

    To ma być w jakiś sposób sterowane? Czy coś na zasadzie "wypuść i zapomnij" ? ;)

    0
  • #4 13 Maj 2008 17:53
    Matis1000000
    Poziom 16  

    Samolot jest zdalnie sterowany zasięg około 200m .Macie schematy przetwornicy z 4v na 7.2v lub z 3v na 7.2v myślałem jeszcze o zdalnym załączeniu się akumulatorka w przypadku gdy samolot wleciał by w cień lub zaszło słonce załączył by sie akumulatorek.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeśli macie jakieś schematy lub pomysły na ulepszenie które mi pomogą to piszcie:D

    0
  • #5 13 Maj 2008 18:09
    hindoos
    Poziom 20  

    No to musisz pamiętać, że każdy gram masy jest twoim wielkim przeciwnikiem. Jeśli masz dostęp do lekkich i wytrzymałych płatów, znasz sie bardzo dobrze na aerodynamice, masz miniaturowy odbiornik, no to do dzieła :)

    0
  • #6 13 Maj 2008 18:56
    mxs
    Poziom 26  

    Zobacz ile prądu da taka bateria,bo z tego co pamiętam jest tam kilka, kilkanaście mA,a Tobie potrzeba parę Amper.Źle podałeś moc- 7,2V to napięcie ,moc się mierzy w WATACH.
    Baterie słoneczne o prądzie kilku amper będą ważyły parę kilo.

    0
  • #7 13 Maj 2008 19:02
    Matis1000000
    Poziom 16  

    7.2v tyle ma oryginalny akumulatorek od tego samolotu tyle samo chce uzyskać z baterii słonecznych od lampek solarowych chce dać 2 baterie i przetwornice macie schemat takiej przetwornicy

    0
  • #8 13 Maj 2008 19:23
    madart
    Poziom 25  

    Pewnie jeszcze nie mierzyłeś prądu takiej baterii 'solarowej' . Wynosi on max 50mA . Samolot w trakcie lotu będzie zużywał kilka do kilkunastu AMPER, więc takie rozwiązanie jest raczej bezsensowne.
    Chyba że to tylko jakiś wielki szybowiec, i chcesz zasilać serwa - wtedy może by to wystarczyło.

    0
  • #9 13 Maj 2008 20:08
    Matis1000000
    Poziom 16  

    No ale jak bym dal przetwornice to by dało rade:?:

    0
  • #10 13 Maj 2008 20:37
    mskojon
    Poziom 31  

    Nie, bo jeśli zastosujesz przetwornice z 4V (domyślam się że tyle daje ogniwo) na 7.2V, to natężenie spadłoby jeszcze bardziej. Takie ogniwa jak Ty masz nadają się prawdopodobnie do zasilenia budzika i nic więcej :P

    0
  • #11 13 Maj 2008 20:54
    Matis1000000
    Poziom 16  

    No trudno szkoda ale może da sie zrobić by ładował się akumulator w czasie lotu na okrągło :?:

    0
  • #12 13 Maj 2008 22:25
    madart
    Poziom 25  

    To jak już mówiłem bez sensu. Prąd dawany przez te ogniwa w ciągu lotu nie zwiększy czasu lotu nawet o minutę, nawet go skróci, bo ogniwa też mają swoją wagę.

    0
  • #13 13 Maj 2008 22:48
    Mariusz G.
    Poziom 18  

    Koncepcja samolotu napędzanego energią słoneczną nie jest wcale nowa. Jakieś 10 lat temu widziałem taki samolot na Discovery i został on zbudowany bodajże w kooperacji NASA z MIT jako wielozadaniowy stratosferyczny wehikuł badawczy do badań atmosfery (na pewno to taka przykrywka bo pewnie służy do szpiegowania Rosji i Chin) Jest to dużych rozmiarów szybowiec z dodatkowym napędem elektrycznym (kilka zespołów silnik-śmigło), naturalnie fotoogniwa zajmują prawie całą powierzchnię płatów nośnych. Za dnia dają napęd i doładowują pokładowe akumulatory (chyba litowopolimerowe) dające napęd nocą.

    Taka uwaga: zapomnij o przetwornicy. Raz, że ma pewne straty, dwa, że sama waży. Lepiej połącz ogniwa na odpowiednie napięcie.
    Jeśli chodzi o ogniwa w ogóle to postaraj się o jakieś dużo wydajniejsze niż te od lampek solarnych, tyle że takie to kosztują.
    Sprawa mocy. P=U*I. Jak uzyskasz 40-50 % dodatkowej energii ze słońca to będzie bardzo dużo. Nawet 20% mocy nominalnej silników będzie dużo tylko musisz się postarać aby ten samolot mógł szybować lub chociaż szybować z niewielkim wspomaganiem, to w tym czasie akumulator się będzie odświeżał.

    0
  • #14 14 Maj 2008 10:02
    qrdel
    Poziom 28  

    Te w lampach solarnych są zwykle zatopione w płytce żywicy. Bardzo to przydatne, bo wzrasta sztywność i trwałość połączeń, tylko gorzej dla latania, bo kilka razy cięższe.

    0
  • #15 14 Maj 2008 17:43
    Matis1000000
    Poziom 16  

    No szkoda rezygnuje z tego projektu zrobię coś innego :| Dziękuje wszystkim za wytłumaczenie pozdrawiam Mati:D

    0
  • #16 14 Maj 2008 18:43
    bestia1978
    Poziom 12  

    Dla czego tak szybko rezygnujesz ze swoich marzeń? Nie poddawaj się. Moja bateria na prądy telluryczne (ziemne) dojrzewała aż 10 lat. I jutro ją zrealizuje. Energia jest wszędzie trzeba ją tylko wykorzystać. Samolot na baterie słoneczne to taki o którym czytałem. Przeleciał kanał la manche. Można też zrobić samolot z silnikiem na sprężone powietrze. Powodzenia.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Sprostowanie: już realizuje mój projekt. Tobie życzę powodzenia.

    0