logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować prosty włącznik czasowy na NE555 z regulacją częstotliwości?

fafin 19 Maj 2008 15:32 5267 4
  • #1 5156848
    fafin
    Poziom 2  
    Witam serdecznnie forumowiczów!

Jestem początkującym elektronikiem. Mam pilny problem do rozwiązania i być może użyteczny będzie w tym przypadku układ NE555.

Potrzebuję skonstrułować układ elektroniczny, który zastąpiłby ręczne włączanie i wyłączanie (dawanie sygnału zwarcia) zwykłego mikroprzełącznika z częstotliwością regulowaną w zakesie ok. 10 razy/sekundę do ok. 1 raz /godzinę.

Mikroprzełącznik ten nie obsługuje żadnego napięcia - potrzebny jest tylko sygnał zwarcia podawany z płynnie regulowaną częstotliwością.

Układ powinien być możłiwie najprostszy.

Uprzejmie proszę o wszelkie sugestie, schematy itp.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
  • #2 5156870
    comer3
    Poziom 27  
    Ocena: 56
    Schematy wyłączników czasowych na NE555 możesz znaleźć tutaj -
    Link ...
  • #3 5159398
    fafin
    Poziom 2  
    Dziękuję za odpowiedź.

A czy ten problem można także rozwiązać za pomocą przekaźnika czasowego skoro potrzebuję tylko sygnał zwarcia?
  • #4 5159496
    Mariusz Ch.
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 462
    Witam.

Do prawidłowego rozwiązania problemu potrzebne są bardziej szczegółowe informacje. Z treści twojego postu wnioskuję, że ma to być krótki impuls w regulowanych odstępach czasowych. Możesz zastosować przekaźnik czasowy, pracujący w trybie cyklicznym.

Tu znajdziesz DTR gotowego wyrobu Legrand

wpisując w wyszukiwarce 004742 (numer referencyjny) i z lewej strony masz dostępne dokumenty.

Podobnie działający przekaźnik możesz wykonać z układów CD 4541 i 4047.

Pzdr.
  • #5 5165413
    fafin
    Poziom 2