Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czf nie działa na agregacie

29 Maj 2008 21:23 3360 9
  • Poziom 9  
    witam serdecznie, mam duży problem czujnik zaniku fazy nie działa na agregacie. Jestem elektrykiem i nigdy nie spotkałem sie z podobnym problemem. Oczywiscie napięcia pomierzyłem, nawet mam miernik do sprawdzenia harmonicznosci napięcia i prądu. Co jeszcze mogę sprawdzić i jakich użyc do tego przyrządów?? Bardzo proszę o szybką odpowiedź. Z góry dziękuję
  • Poziom 33  
    W firmie w której kiedyś pracowałem był podobny problem. Udało się go rozwiązać instalując na urządzeniach z tymi czujnikami przełącznik sieć/agregat. W pozycji "sieć" czujnik działał normalnie, w pozycji "agregat" jego działanie było blokowane. Czujniki krajowej produkcji F&F, agregat 200kW WOLA. Napięcia w normie, częstotliwość w normie, zawartość harmonicznych też niewielka (na oscyloskopie nie widać było odkształcenia sinusoidy napięcia z agregatu), a jednak czujniki wywalały. Temat został zgłoszony producentowi czujników, ale nigdy nie uzyskaliśmy od nich odpowiedzi.
  • Poziom 18  
    W sieciach energetycznych czujnik obecności faz działa na zasadzie gwiazdy. Podczas symetrii napięć dostajemy sztuczne zero na gwieździe. To zero jest porównywane z zerem energetycznym czyli N. Jeżeli jedno z napięć się zmieni to zmieni się poziom sztucznego zera i to porównanie z N daje informacje o asymetrii. W agregacie jest zero czyli tzw N to pytanie jak jest podłączony czujnik faz. Jeżeli nie ma sztywnego zera jak w energetyce to czujnik tego nie wykryje. Należy sprawdzić jak pływa zero w agregacie przy asymetrii faz bo tu leży problem.
  • Poziom 9