Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit Connect 2003 Common Rail nie odpala

01 Oct 2008 16:56 11871 24
  • Level 10  
    Witam wszystkich ludzi dobrej woli. Mam taki problem. Posiadam sam. Ford Transit Connect 2003 z silnikiem 1.8 Common Rail. Jakiś czas temu mój ukochany Fordzik zaczął mocno kopcić, pomyślałem że to wtryskiwacze i postanowiłem je wymienić. Podczas demontażu okazało się że jeden wtrysk jest tak zapieczony w gnieździe że nie można go usunąć. Zdjąłem głowicę i z trudem go wybiłem. Zamontowałem głowicę na nową uszczelkę, nowy pasek i zakupione wtryskiwacze, używane ale dobre. Po tych zabiegach silnik nie chce nawet zagadać. Ściągnąłem mechanika z testerem, wpisał wtryskiwacze do kompa i dalej nic. Urządzenie nie wykazało żadnych błędów poza P1000.Wykręciłem wtryski raz jeszcze i podłączyłem je do szyny ale bez wkładania w głowicę aby sprawdzić ile mi naleją do menzurki w 10 sek. Okazało się że nie podają ani kropli. Przed wtryskami jest jakieś ciśnienie ale nie mam jak go zmierzyć. A poza tym to wszystko dzieje się w Anglii. POMOCY !!!!!!!!
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 33  
    No cóż pewnie masz zapowietrzony układ. Próbowałeś odkręcić przewody zasilające na wtryskach i w ten sposób je odpowietrzać? Ciśnienie pompy na rozruchu powinno wynosić 250bar +-50bar Bez sprzętu nie poradzisz sobie. Oczywiście pats i cała elektryka jest ok tylko nie ma ciśnienia paliwa?

    P1000 nie zakończone testy eobd
  • Level 10  
    nie raz luzowałem przewody przy wtryskach i sprawdzałem czy podaje paliwo i leci słabo ale leci. jak przytknę przewód palcem to nie utrzymam .wymieniłem też filtr paliwa i go zalałem przed montażem aby nie było powietrza
  • Level 33  
    To proponuję podłączyć jakiś lepszy tester i sprawdzić ciśnienie paliwa.
  • Level 10  
    tester był Solus pro firmy SUN kupę kasy w polsce ale może diagnosta do .......y bo nie mógł odczytać ciśnienia . A jaka mogła być przyczyna kopcenia na samym początku?
  • Level 33  
    białe czy czarny, cały czas czy tylko na zimno? :)
  • User under supervision
    No bez jaj CRail utrzymam palcem .

    Weź sprawdz cisnienie na szynie i ewidentnie sprawdz czy wszystkie złącza zpiąłeś z powrotem.
    Nie podłaczaj czasam wtrysków do 12v - żeby je sprawdzic.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 10  
    raczej czarne a jak chciałem szybciej wystartować z ronda to wtedy gineły wszystkie samochody za mną w czarnym dymie. kilka miesięcy temu jak wystąpiły pierwsze dymki w czasie jazdy wystarczyło wyłączyć silnik i jeszcze raz włączyć i pomagało. a może to ze niepali to immo?
  • Level 33  
    Co do dymienia to sprawdził bym zawór EGR. Co się dzieje z diodą od patsa? Gaśnie czy miga?
  • Level 10  
    Tak w ogóle to zawsze bez wyjątku pięknie zapalał gdyby nie to dymienie to bym dalej jeździł i się nim cieszył. A co oznaczają ząbki na uszczelce pod głowicą?
  • Level 10  
    jeśli pats to dioda migająca w zegarach to miga sobie a po przekręceniu zapłonu gaśnie
  • Level 33  
    to jest ok. Popatrz czy czegoś źle nie podłączyłeś bo skoro pompa dawała wcześniej ciśnienie to nagle sama z siebie po demontaży głowicy nie powinna się zepsuć. Ale martwią mnie te używane wtryskiwacze :(. Zrób przelewy.
  • Level 10  
    Jeśli chodzi o wtryski to skaner nie pokazał błędu a podobno jak coś nie tak to od razu wywali poza tym na próbę założyłem jeden wtrysk stary i też nie dawał paliwa sprawdzałem miernikiem czujnik na wale i ma 460 omów a w serwisówce podane jest że powinien mieć 489 omów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jutro jeszcze raz posprawdzam złączki
  • Level 33  
    Jeżeli jeden wtrysk leje na maxa to ucieka przez niego całe ciśnienie z układu i silnik nie odpali.
  • Level 10  
    Rozrząd też chyba dobrze ustawiłem. Ustawiłem wał w GMP co było łatwe jak miałem zdjętą głowicę (niestety nie miałem przyrządu do ustawiania GMP)i go zablokowałem w miejscu przykręcenia rozrusznika a wałek zablokowałem na specjalnym wcięciu. Tak to się chyba robi?
  • Level 33  
    Wystarczy flamaster ;) Powinno być ok
  • Level 10  
    tak jak pisałem wtryski zamontowałem do przewodów nie wkładając ich do głowicy na wtryskach założyłem pojemniczki na każdy oddzielnie i zakręciłem. do pojemniczków nie poleciała ani kropla a jak odkręcałem później wtrysk to z przewodu poszło ciśnienie a więc przed wtryskami jest ciśnienie .ok jutro posprawdzam wszystko jeszcze raz i napiszę . a jak zrobić próbę przelewu?
  • Level 33  
    Musisz podłączyć rurki zamiast przewodów przelewowych. No i kręcić rozrusznikiem a to może okazać się zabójcze dla pompy. Więc proponuję założyć trzy stare wtryskiwacze, o ile są jeszcze sprawne bo jak leżały na powietrzu to można nimi psy odganiać, i próbować odpalić na starych.
  • Level 10  
    ok na dzisiaj wielkie dzięki za pomoc i cierpliwość .pogadamy jutro . wilq
  • Level 10  
    Witam wszystkich. Dzisiaj od samego rana sprawdzałem wszystkie wiązki i złączki, ale wszystko jest Ok a paliwa wtryskiwacze jak nie wtryskiwały tak nie wtryskują. Zadzwoniłem do diagnosty i umówiłem się na podłączenie do kompa. Zobaczymy czy coś wykryje. Przychodzi mi na myśl jeszcze odcięcie paliwa w przypadku kolizji. Czy jest coś takiego w dieslach i jeśli jest to gdzie?

    Dodano po 38 [minuty]:

    Już wiem że w dieslach nie ma wyłącznika bezwładnościowego ale ‘tonący brzytwy się chwyta’ i myślę już mało racjonalnie
  • Level 10  
    jeszcze mam taki pomysł: stara uszczelka miała 5 ząbków a nowa 7 czy to może być przyczyna tego że nie odpala? (zbyt mały stopień sprężania)
  • Level 14  
    Chłopie wez manometr i podłącz go w miejsce wtrysku na listwie i pokręć rozrusznikiem jeśli nabije ci 300-400bar to znaczy że pompa sprawna lub wtryskiwacz od vw tdi tylko trzeba zwiększyć ciśnienie i jesli przebije wtrysk to jest ok, podejrzewam wtryski lubią się po wymontowaniu zablokować.
  • Level 33  
    Przy rozruchu ma być 250 +/- 50 bar Jak wtryski długo leżały na powietrzu to nadają się na złom.
  • Level 10  
    czesc.wez ty chlopie zaluz wtryski odpowietrz uklad,i sprobuj odpalic na odtuszczaczu pewnie nie pomoze.wiec podlacz do kazdego wtyskiwacza do powrotu menzurke odlacz elektrycznie wtryskiwacze oraz brazowa wtyczke na pompie paliwa.pokrec silnikiem przez 10 sekund .jesli w rurkach zgromadzi sie paliwo na dlugosci wiecej niz 7 cm <zakladajac masz dac rurki min 20 cm> to wtryski sa do wyj... i prawda jest ze jesli poleza na wolnym powietzru to h... z nich bedzie i pewnie jeszcze ich nie zaslepiles