Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a3 99r. - wymiana stacyjki - parę pytań

stopi 08 Lis 2008 00:30 21258 19
  • #1 08 Lis 2008 00:30
    stopi
    Poziom 28  

    Mam parę pytań odnośnie wymiany stacyjki bądź wkładu stacyjki. Generalnie stacyjka niedokładnie załapuje. Jak przekręcam kluczyk to nie zawsze słychać pełne "tyknięcie" i kontrolki nie zapalają się pełnym światłem (lekko migoczą) i mają problemy z gaśnięciem. Parę ruchów kluczykiem i już jest wszystko ok.

    Chodzi o to czy:
    - wymieniać całą stacyjkę czy wystarczy wkład?

    - jak to rozebrać (nigdy tego nie robiłem) i czy po wyjęciu nie będę miał cyrków a'la "nie można odpalić auta bo jest inna stacyjka i np. zadziałał immobilizer" itp.?

    - czy jakbym wymieniał stacyjkę to trzeba ją jakoś "adoptować"? czy auto w ogóle odpali z "nieswoją" stacyjką?

    - czy zużyty kluczyk może być przyczyną tego niezałapywania? kluczyk jest dosyć wyeksploatowany. dorabiać nowy?

    0 19
  • #2 08 Lis 2008 09:15
    janusz2008
    Poziom 33  

    Musisz się upewnić czy część elektryczna tz.kostka jest ok. Sam kluczyk możesz dorobić i przełożyć transponder lub jeśli nie jest crypto -z klonować. Warunek-sprawna stacyjka. Jeżeli konieczna będzie wymiana stacyjki to nowe transpondery i zaprogramować/jak megamos mogą być te same/. Lub immo OF.

    0
  • #3 08 Lis 2008 12:06
    stopi
    Poziom 28  

    Zaraz zaraz.. to jest tam jeszcze transponder, tak? Czyli to jest to coś co odbiera sygnał radiowy z pilota?A jak się kurcze to programuje?

    Czyli gdybym wymienił ot tak sobie żywcem całą stacyjkę, to generalnie nie będzie działała (czyli nie odpalę auta?) i trzeba ją przeprogramować, tak?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Błąd.. przecież transponder to sam pilot :) Czyli jakbym np. kupił stacyjkę z kluczykiem-pilotem, to wystarczy, że wymieniam i wszystko ok? Jeśli natomiast będzie konieczna wymiana samej części elektrycznej (kostki) to nie potrzbuję nic przeprogramowywać?

    0
  • #4 08 Lis 2008 12:33
    Solo
    Poziom 21  

    Jeżeli wymienisz kostę - to nic nie musisz programować.A na 99% to właśnie jej wina :)

    Gdybyś chciał przekładać stacyjkę, to zależy jakie masz klucz-jeżeli tzw. 'scyzoryki' to wystarczy jak przełożysz sobie groty - tak żebyś tą część z pilotami miał "starą" i wszystko powinno działać :)
    Pozdrawiam

    0
  • #5 08 Lis 2008 14:32
    stopi
    Poziom 28  

    No właśnie a propo's w ogóle wyrobienia zapasowego kluczyka to krzyknęli mi 220zł dziś (bo jest tam transponder i dlatego tyle to kosztuje). Właśnie tak myślę, czy sam grot nie można by dorobić. Kluczyk mam tzw. scyzoryk właśnie (zaginany i chowany grot).

    Jeszcze kwestia: czy jak odłączę stacyjkę to nic się nie stanie? Tzn. chodzi o to, czy np. nie trzeba odłączać klemy akumulatora przed jej rozłączeniem itp. Wolę zapytać niż żeby potem jakieś cuda się zaczeły dziać.

    -1
  • #6 08 Lis 2008 20:19
    Solo
    Poziom 21  

    Sam grot powinieneś dorobić bez problemu, a co do odłączenia kostki stacyjki to możesz bez odłączenia akumulatora (tylko pamiętaj żeby autko było "na luzie" + ręczny zaciągnięty) , o ile nie będziesz musiał zdjąć kierownicy żeby nie połamać wszystkich plastików... Nie pamiętam dokładnie jak to jest w tym Audi, więc musisz sam ocenić.

    1
  • #7 08 Lis 2008 23:54
    stopi
    Poziom 28  

    Kurcze, za cholercie nie mogłem jej wyjąć dziś :/ Zeszła górna część osłony stacyjki, ale dolna ni w te ni we wte. Wychodzi na to, że trzeba chyba kierownice odkręcić. Tylko boję się (no i nie wiem jak ją ruszyć) bo jest w niej poduszka powietrzna.

    To zdjęcie od strony drzwi kierowcy, trochę z dołu (widoczna wajcha to wajcha od kierunkowskazów, a "za" zdjęciem, po przeciwnej znajduje się wejście kluczyka):

    audi a3 99r. - wymiana stacyjki - parę pytań

    Śrubki w p. 3 odkręciłem żeby rozłączyć część dolną plastikowej osłony od górnej. Chodzi o to, że w szczelinie p.2 (pomiędzy dolną osłoną stacyjki a kierownicą) są dziury na śrubki, i one chyba właśnie trzymają całą dolną część, ale żeby do nich się dostać trzeba odkręcić kierownicę niestety. I właśnie pytanie: jak ją odkręcić? Co trzymają śrubki w p. 1 (bo mam wrażenie, że nie kierownicę)? Czy na siłę zdejmować klakson? Mogę zarzucić zdjęcie kierownicy jakby co, ale nic poza klaksonem i kółkiem ze znaczkiem audi (pod którym pewnie jest poduszka) w niej nie ma...

    0
  • #8 09 Lis 2008 00:19
    andrzej1982
    Poziom 18  

    Śrubki w p1 trzymają poduszkę. Śrubki chyba torx nr 30 lub 35.
    Śrubki p2 odkręcisz jak pokręcisz kierownicą i uzyskasz do nich dostęp.
    Jak będziesz wyjmował poduchę to musisz odłączyć akumulator.

    0
  • #9 09 Lis 2008 12:25
    stopi
    Poziom 28  

    No właśnie do śrubek nr 2 nie mogę podejść nawet kręcąc kierownicą. A jak wyjmę poduszkę to kierownicę odkręcę wtedy normalnie?

    0
  • #10 09 Lis 2008 12:54
    andrzej1982
    Poziom 18  

    Tak, odkręcisz. Uważaj tylko aby nie przestawić zwijacza od taśmy od poduchy, albo najpierw znajdź jak go ustawić

    0
  • #11 10 Lis 2008 22:55
    stopi
    Poziom 28  

    No i mam dziada! :) Odkręciłem obudowę. Udało się bez odkręcania kierownicy. Kostkę wyjąłem. Psiknąłem tymczasowo WD-40 , ale zamówiłem już nową, oryginalną. Na razie jest dobrze. Być może jakbym rozebrał kostkę to może i by się ją podreperowało, ale stwierdziłem, że jak mam za jakiś czas znowu się bawić z wymianą kostki to lepiej ją od razu wymienić.

    0
  • #12 11 Lis 2008 12:19
    justyna5551
    Poziom 18  

    Kostki raczej nie naprawiaj moim zdaniem nie warto lepiej założyć nową i unikniesz kłopotów na przyszłość.

    0
  • #13 26 Gru 2012 13:53
    lukasz9501
    Poziom 8  

    Witam ,odkopie temat ,bo mam podobny problem .tylko w czasie gdy daje na zapłon cyka raz mocno raz słabo i w rytmie cykania migają lekko kontrolki ,po kilku ruchach kluczem czasem normalnie działa .Czy to ta kostka ?

    0
  • #14 27 Gru 2012 17:14
    stopi
    Poziom 28  

    Powiedz, czy odczuwasz luz w stacyjce? Jeśli tak, to raczej ten problem. Kostka nowa oryginalna to 30-40zł. U mnie kontrolki nie domagały czasami. Pomogło mi w zasadzie popisukanie WD40 i problem znikł. Nie musiałem wymieniać. Mam nową kostkę na zbyciu jakby co :) Patrz po numerach części. Na każdej części tego samochodu jest 9 znakowy numer.

    0
  • #15 28 Gru 2012 00:54
    lukasz9501
    Poziom 8  

    Dzięki ,już zrobilem ,rozberałem wypiąłem i popsikalem wd i jest Wporządku na razie .Zobaczymy jeśli nic nie bedzie się działo to nie wymienie;D Thx ;)

    2
  • #16 28 Gru 2012 01:55
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pryskanie preparatem WD40 elektrycznej części stacyjki - kostki, nie jest dobrym pomysłem. Trzeba, jeśli już koniecznie chcecie ratować ten tani element, użyć środków dedykowanych do styków elektrycznych.

    0
  • #17 29 Gru 2012 02:31
    lukasz9501
    Poziom 8  

    Tak wiem ,tylko nie miałęm pod ręką nic takiego ,tylko wd ,a lepsze WD niż nic .Na razie śmiga więc okey .Pozdrawiam

    0
  • #18 29 Gru 2012 13:41
    wopor
    Poziom 32  

    Pawel wawa napisał:
    Pryskanie preparatem WD40 elektrycznej części stacyjki - kostki, nie jest dobrym pomysłem. Trzeba, jeśli już koniecznie chcecie ratować ten tani element, użyć środków dedykowanych do styków elektrycznych.
    to tyż pomoże jak umarłemu kadzidło ,a to kosztuje flaszke :D a ile uciechy że działa

    0
  • #19 14 Kwi 2013 09:40
    gsekulski
    Poziom 16  

    Powiedz jak rozebrałeś tą obudowe bez ściągania kierownicy? Mam podobny problem w swoim A3;/

    0
  • #20 15 Kwi 2013 20:30
    lukasz9501
    Poziom 8  

    Więc tak gdy przekręcisz kierownice ukaże ci się na wprost ciebie dziurka na śrube (krzyżaka) musisz mieć długiego by się tam dostać i odkręcić ,tak samo z drugiej strony ,lekko obkręcić kierownice i dojdziesz .Trochę oleju i powoli ogarniesz .Pozdrawiam

    0