logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak prawidłowo podłączyć przepływowy ogrzewacz wody? Kable L1, L2, L3, N, PE

plechu 16 Gru 2008 12:43 10515 7
  • #1 5865941
    plechu
    Poziom 2  
    Witam

tak naprawdę nie znam się na elektronice a mam problem z podłączeniem przepływowego podgrzewacza wody.

Jest taka sytuacja, że mam 5 kabelków: dwa czarne, niebieski, żółto-zielony i brązowy.

Do tego pięć miejsc gdzie te kable siłowe mogę podłączyć oznaczone symbolami L1, L2, L3, N, PE.

Podłączyłem je następująco
    L1 - czarny
    L2 - brązowy
    L3 - czarny
    N - niebieski
    PE - żółto zielony

Dodam jeszcze, że mam w domu dwa podgrzewacze jeden działa dobrze kiedy odłączę całkowicie zasilanie na drugi natomiast po podłączeniu tego drugiego w taki sposób jak podałem przestaje prawidłowo działać i leci tylko letnia woda.

Co więcej odłączenie było spowodowane przepaleniem czarnego kabla z tyłu podgrzewacza. Natomiast na krótki okres ktoś zamocował małe mostkowanie kabelkiem łącząc L2 z N. Wtedy było tak że przy podgrzewaczu pierwszym leciała letnia woda natomiast przy drugim było wszystko w porządku. Teraz natomiast w miejscu przepalenia kabla zastosowałem inny (ale łączony trochę w prowizoryczny sposób bo chciałem sprawdzić czy zadziała) kabel. Jednak nic z tego

Co może być przyczyną tego że po podłączeniu nie działa mi woda przy podgrzewaczu nr 2, oraz czemu mi nie działa podgrzewacz podłączany?

Proszę o pomoc...
  • #2 5865951
    glurak
    Poziom 25  
    Ocena: 72
    Podlaczenie jest prawidlowe, nalezy sprawdzic czy drugi ogrzewacz jest prawidlowo podlaczony, wyglada na to ze przewod N ma przerwe...
  • #3 5865998
    plechu
    Poziom 2  
    Rzeczywiście to jest właśnie łączony kabel być może połączenia są za słabe.. spróbuje odnaleźć jakieś złączki i spróbuje ponownie złączyć w razie problemów edytuje...