logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak połączyć własne klasy z TForm w Borland C++ Builder?

kossak21 29 Gru 2008 20:26 2210 10
REKLAMA
  • #1 5920347
    kossak21
    Poziom 12  
    Mam napisany program są to 3 klasy, które chciałbym wykorzystać w aplikacji okienkowej. Jestem początkujący wiem, że muszę załączyć plik z klasami, ale czy coś oprócz tego należy zrobić aby móc wykorzystywać własne klasy? Po załączeniu sytuacja wygląda tak, że borlad połączył oba pliki, ale nie mogę korzystać z klas, wiem że coś pominąłem ale nie wiem co?? Jeżeli ktoś mógłby napisać jak powinno wyglądać poprawne połączenie, co powinno zawierać, byłbym wdzięczny.
  • REKLAMA
  • #2 5921456
    szeryf.rm
    Poziom 22  
    Ocena: 28
    Łączenie jest trywialne, polecam sprawdzić na czymś prostym najpierw, np. zwykła klasa, która nic nie robi a jedynie zwraca przy pomocy jakiejś funkcji wartość, którą wpisujesz do labela na próbę. Jak zrobisz coś prostego i nie uda ci się połączyć to spakuj i wystaw na elektrodę. Bez tego dyskusja będzie przebiegać na zasadzie "mi to nie działa", "zrób tak", "mi to nie działa" itd. No chyba, że ktoś łaskawy dla ciebie sam wystawi gotowy projekt na próbę :).
  • #3 5926615
    pan_kotek
    Poziom 20  
    Ocena: 114
    Ja się też podepnę bo problem mam podobny.

Mam klasę kwadrat

class kwadrat{
    public:
    int tx1,tx2,ty1,ty2;
    };

mam pierwszy kwadrat i wskaźnik do niego

kwadrat pierwszy;
    kwadrat *p=&pierwszy;

mogę mu nadać nowe wartości

p->tx1=10; //dziala
    p->ty1=50;
    p->tx2=10;
    p->ty2=50;

mogę wyświetlić w polach Edit

Edit1->Text=p->tx1; //dziala
       Edit2->Text=p->ty1;
       Edit3->Text=p->tx2;
       Edit4->Text=p->ty2;

ale nie działa wyświetalanie tego kwadratu na Canvas

Image1->Canvas->Rectangle(p->tx1,p->ty1,p->tx2,p->ty2);

jak mogę w inny sposób wyświetlić ten kwadrat?
  • REKLAMA