Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen berlingo Przełącznik Zespolony

jakub.artur 28 Jan 2009 15:42 24823 16
  • #1
    jakub.artur
    Level 13  
    Witam
    czy wie ktoś jak wymienić przełącznik zespolony ? po odkręceniu osłon pod kierownicą wygląda ze trzeba zdjąć kierownice jeśli tak jak to zrobić aby poduszka nie wystrzeliła.
    Jeśli ma ktoś sprawdzony sposób na wymianę przełącznika pod kierownicą proszę o opisanie jak to zrobić
  • #2
    autoelektronika.ns
    Level 15  
    Odpinasz akumulator, ściągasz poduszkę, później kierownicę i przełącznik jest Twój.
    Pozdrawiam
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    jakub.artur
    Level 13  
    kierownica cztero ramienna, auto ma około 4 lat juz po gwarancji jutro spróbuje dobrać się do tego , a zatrzaski to sa od środka czy na zewnątrz zachaczone ?
  • #5
    kybernetes
    Level 39  
    Uwazaj na konektor poduszki, nie ciagnij na sile, wyciagnij najpierw blokade.

    Pozdrawiam
  • #6
    autoelektronika.ns
    Level 15  
    No i później pozostanie kwestia czujnika kąta skrętu z tego co pamiętam z przejść przy 406 Remodele, ale Peugeot Planet załatwia sprawę :)

    Pozdrawiam
  • #7
    golax
    Level 15  
    W berlingo nie ma żadnego czujnika skrętu,po zdjęciu osłon pod kierownicą trzeba znaleśc w kierownicy od spodu trzy otwory .W każdy z otworów trzeba włożyc płaski wkrętak i odciągnąc do wewnatrz sprężysty drut(niezła zabawa) koła auta muszą byc ustawione na wprost (bo inaczej po zmianie włącznika i pokręceniu kierownicą zerwie się taśma od poduszek)radzę zrobic znak na kierownicy i na wałku kierownicy .Pozdrawiam
  • #8
    kybernetes
    Level 39  
    Czujniki skretu bywaja jesli jest ESP, ale to rzadkosc nad rzadkosciami. Znak na walku i kierownicy, jak radzi kolega golax, dobrze zrobic. Sruby na walku nie odkrecac od razu calej tylko popuscic pare obrotow i pouderzac kolo kierownicy aby odpuscila. Znaki na nowym przelaczniku musza sie zgrywac (trojkaciki musza wskazywac jeden na drugi).
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    jakub.artur
    Level 13  
    ta wersja nie ma ESP , dziś nie miałem czasu przy nim robić jutro wezmę się za to , dość dużo się dowiedziałem z waszych wypowiedzi dam znać co z tego wyszło chyba że mi poducha wystrzeli w twarz :!: to nie będę w stanie nic napisać :cry:
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    jakub.artur
    Level 13  
    Witam sorry że tak długo nie odpisywałem ale niestety brak dostępu do internetu , przełącznik wymieniony śmiga ok ! a przy zakupie przełącznika zespolonego była instrukcja jak rozebrać poduszkę powietrza wszystkim thx za pomoc , temat można zamknąć ;)
  • #13
    marpit
    Level 10  
    jakub.artur wrote:
    Witam sorry że tak długo nie odpisywałem ale niestety brak dostępu do internetu , przełącznik wymieniony śmiga ok ! a przy zakupie przełącznika zespolonego była instrukcja jak rozebrać poduszkę powietrza wszystkim thx za pomoc , temat można zamknąć ;)

    Czy mógłbyś udostępnić tan schemat?

    Edit
    Może komuś się przyda.
    Demontaz poduszki i zespolonego.
  • #14
    jakub.artur
    Level 13  
    Sorki ale gdzie sie mi zagubił , idź do sklepu i poproś o przełącznik tam będzie schemat zrób ksero i tyle
  • #15
    daniel1016
    Level 11  
    Anonymous wrote:
    Prosze wybaczyć OT ale dlaczego chcesz wymienić przełącznik zespolony?? Czyżby załączał się lewy kierunkowskaz kiedy kichasz ?? :D
    Absolutnie nie chce nic doradzac ale można by sprawdzić co z twoim przełącznikiem i czy nie dało by się go odratować.
    Tak swoją drogą gdyby nie te zespolone to pewnie ASO Citroena miało by o 50% napraw pogwarancyjnych mniej :D

    witam, w moim berlingo 2004r sprawa wygląda następująco, kierunkowskazy po załączeniu raz działają raz nie, na dodatek są problemy z włączaniem długich świateł, po załączeniu słychać stycznik, długie się załączają (gasną krótkie) i po ok 3 sekundach automatycznie przełącza na krótkie:) w nielicznych przypadkach po kilkukrotnej próbie długie zaskakują i nie wyłączają się...
    Zgodnie z tym co opisujecie jest trochę zabawy z montażem, przez oczyszczenie/przesmarowanie styków uda się go naprawić czy lepiej od razu zaopatrzyć się w nowy?
  • #16
    tomcio2107
    Level 2  
    jak zdjac poduszke 4 ro ramienna kierownica w citroen berlingo 2003r jakis schemat czy zdjecia mile widziane gdzie i co podwazyc srubowkretem i na co uwazac..prosze o odpowiedzi konkretne bo potrzebuje wymienic przelacznik od kierunkowskazow bo nie da sie jezdzic z latajaca wajchą i wciaz migajace kierunki
  • #17
    marpit
    Level 10  
    Od spodu kierownicy masz dziurki. Wkładasz śrubokręt i odginasz delikatnie aby zaczepy spadły.