Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak wyciągnąć wisko z Audi A4 96r 1.9tdi

09 Mar 2009 16:27 21711 7
  • Poziom 9  
    witam!

    chciałem zapytać jak wyciągnąć wisko z Audi A4 96r 1.9tdi. łozysko mi sie zniszczyło w nim i muszę wymienic. Trzeba sciągać górną cześć pasa przedniego? chłodnicę?

    proszę o pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    przodu nie odsuwaj, śruba nocująca wisco jest w zagłębieniu z tyłu wspornika aluminiowego za alternatorem (głęboko schowana - poszukaj a znajdziesz ją), do jej odkręcenia raczej alternator trzeba wymontować
  • Moderator Samochody
    A ja bym zwalił przód bo to 2 minuty roboty, chyba że bity i zderzak na druty poskręcany to wtedy bym nie ruszał.
  • Poziom 9  
    nie nie bity nie był na pewno bo jestem pierwszym właścicielem także wiem czym jeżdzę, spróbuję najpierw tylko poprzez wyciągniecie alternatora:)
  • Poziom 10  
    Jak bez sciagania przodu to trzeba wyjac alternator odkrecic wisko od tylu imus chyba 8 potem zeby wyjac wisko trzeba odkrecic koło po którym chodzi pasek od wiska (trzy sruby6 torks) i wyciagamy wisko do góry
  • Poziom 9  
    Witam chciałbym sie podłaczyć do tematu, mam dylemat czy wymienic wisko czy nie. Otoz bylo nowe zalozone po kolizji, jednak wentylator nie został wymieniony, jednak zostal rowniez uszkodzony (brak jednego smigla oraz obwódka peknieta). I ta wlasnie obwodka zachaczyla o obudowe wentylatora i smiglo nie obracalo sie, natomiast wisko wewnatrz obracalo sie, czyli pracowalo w poslizgu caly czas, niewiem jak dlugo. Wiec teraz moje pytanie czy moglo sie uszkodzic czy raczej nie, powinienem je wymienic czy nie, jak silnik pracuje na wolnych obrotach, moge bez problemu zatrzymac, temp silnika wskazuje 70 stopni wiem ze powinno wskazywac 90, nie wiem dlaczego tak jest. Prosze o pomoc fachowcow.

  • Poziom 15  
    Witam,
    Jeśli chodzi o wymanę łożyska, któro znajduje się w obudowie wymiana wymaga chwilę zabawy, wymieniałem łożysko dzisiał przy okazji wymiany rozrządu, odkręcamy alternator z tyłu w obudowie pod alternatorem w dziurze jest śruba M8 należy ją odkrecić ściagnąć pasek od wiskozy pompy wody i od pompy znajdującej się na dole obudowy. Najpierw musiałem odkręcić śrubę imbusową M8 i wyciągnąć wiskoze inaczej nie wyciągnąłem śruby od alternatora, nastepnie wyciągałem alternator pompę na dole obudowy, odkręcamy śruby mocujące obudowę całego osprzętu z tyłu przychodzą do niej trzy wężę do pompy wody (najpierw należy spuścić płyn przed odkręceniem) pod obudową znajduję się o-ring od pompy wody do kolumny silnika najlepiej przed całą operacją zaopatrzyć się również w w/w o-ring. Łożysko wyduszałem na prasie w inny sposób nie chciało wyjść również nowe należało wdusić na prasie.
    Ja robiłem to w taki sposób może istnieje inny szybszy sposób ja napisałem to w taki sposób, w jaki ja to robiłem.
    Pozdrawiam Tomek