logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Problem z włącznikiem\wyłącznikiem światła na pilot RC5.

skater156 07 Cze 2009 20:27 3283 4
REKLAMA
  • #1 6628445
    skater156
    Poziom 14  
    Ocena: 2
    Witam, na początku chcę dodać, że jestem początkującym elektronikiem i proszę o wyrozumiałość.

Urządzenie powinno włączać lub wyłączać światło w żyrandolu z tym, że na ścianie mam przełącznik który zapala mi jedną żarówkę lub dwie żarówki.

Zrobiłem schemat i kawałek programu(zlepek różnych) i mam 2 pytania:
    1.Jak zrobić żeby jeden przycisk zapalał jedną żarówkę a drugi drugą żarówkę.
    2.W programie trzeba wpisać kod sygnału z rc5,ale jaki?

Pod dołem daje program i schemat
    Za wszystkie odpowiedzi dzięki.

Program:
    $regfile = "m8def.dat"
    $crystal = 1000000

Config Portc.1 = Output
    Config Portc.3 = Output
    Dim Komenda As Byte , Adres As Byte
    Dim Odebrano As Bit

Do

If Odebrano = 1 Then
    If Adres = 0 Then 'pilot o adresie 0
    Reset Dioda

Cls
    Lcd Komenda

Waitms 10
    Set Dioda
    Waitms 10
    End If
    Odebrano = 0
    Enable Int0
    End If

Loop
    End

Przzew0:
    Disable Int0
    Enable Interrupts
    Getrc5(adres , Komenda)
    Komenda = Komenda And &B01111111
    Odebrano = 1
    Return
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 6629447
    januss73
    Poziom 32  
    Ocena: 55
    Ten programik jak sie domyślam właśnie ma wyśweietlać komendy klawiszy. Jak rozumiem masz pod Mega8 podpięty TSOP i Wyświetlacz?
    W tym kawałku kodu jest sporo błędów, ale najpierw powiedz co tak dokładnie chciałeś uzyskać bo z zapalaniem żarówki ten kod wiele wspólnego nie ma.
  • REKLAMA
  • #3 6629805
    skater156
    Poziom 14  
    Mam pilot RC5 i teraz jednym przyciskiem na pilocie zapalam jedną żarówkę lub, a drugim dwie w żyrandolu.W moim poście zamieściłem schemat i nie ma żadnego lcd :)