Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych

kurakk 16 Jun 2009 11:42 30419 35
  • #1
    kurakk
    Level 15  
    Witam.Kupiłem autko kilka dni temu i zauważyłem że na ciepłym silniku np zatrzymując sie na światłach auto ma dziwne dgrawki raz mniejsze raz wieksze.Wskazówka z obrotów nie widac zeby sie ruszała. Jest to wkurzające i zarazem niepokojące. Vag nie pokazuje zadnych błędów, na wysokich obrotach ciągnie dobrze,odpala też od strzału.Wiem tylko tyle ze podobno był zmieniany program w sterowniku bo auto widać ze lepiej sie zbiera niż seryjne 90KM. Jak sie go rano odpali to nie da sie tego odczuć,najbardziej jak sie jedzie jakiś czas i po zatrzymaniu chwile sie czeka na wolnych obrotach.Przejechane ma 190 tyś.Czy ktoś może spotkał sie z czymś takim i mógłby zasugerować co to może być? Filtr paliwa, powietrza i olej z filtrem wymieniłem,nic to nie zmieniło.Dziękuje i pozdrawiam.
  • #2
    romanb777
    Level 12  
    Witam kolego!
    Gdyby był to benzyniak - mógłbym stwierdzić spokojnie iż najprawdopodobniej to układ elektryczny - ale tu z pewnością to nie przyczyna.
    Przyczyną szarpania zazwyczaj jest problem ze spalaniem na którymś z cylindrów - być może sekcja na pompie się przycina na wolnych albo coś z tym związanego
    Sprawdź tak z ciekawości czy gdy szarpie to czy nie wydobywa się coś na kształt pary (dymu) z rury wydechowej
    Jeśli masz taką możliwość - to sprawdź również sprężanie na cylindrach - może to być również przyczyną pośrednią.

    Tylko tyle mogę Ci pomóc
    pozdrawiam
    Roman
  • #3
    Macosmail
    Level 34  
    Witam.

    romanb777 wrote:
    Witam kolego!
    Gdyby był to benzyniak - mógłbym stwierdzić spokojnie iż najprawdopodobniej to układ elektryczny - ale tu z pewnością to nie przyczyna.

    Akurat TDI ma więcej elektroniki niż nie jedna benzyna. Stawiam na koło dwumasowe. Pozdrawiam.
  • #4
    kurakk
    Level 15  
    Zrobiłem loga dziś na wolnych obrotach na kanale 1, jest w załączniku. Może ktoś mądry potrafi coś z tego odczytać. Ktoś juz mi zsugerował na podstawie tego pliku ze jest zła dawka paliwa lub trzeba przyspieszyc zapłon.
  • #5
    trans-serwis
    Level 39  
    Dawka za wysoka i dlatego lepiej sie zbiera ale szarpie i jeszcze do tego przyśpieszony zapłon i oszukany czujnik temperatury, jednym słowem wiejski tuning.
  • #6
    kurakk
    Level 15  
    Czyli co musiałbym zrobić? Nie wiem w jaki sposób był tuningowany ale koles powiedzial mi ze napewno cos było robione.
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    Sztomel
    Level 35  
    wypnij box'a z wtyczki 10-cio pinowej idącej od pompy wtryskowej.
  • #9
    kurakk
    Level 15  
    Przyjrzałem sie dokładnie przed chwilą i był box, właśnie go wymontowałem. Silnik pracuje równiej, ale minimalne drgawki jeszcze ma ale to już w porównaniu dzień i noc z tym co było. Przyjade do domu zrobie logi na 001 i 013 i wyśle. Nie wiem tylko długo koleś tak jeździł bo to chyba dosyć bardzo katuje motor co? Spadku mocy po wyjęciu jakoś nie zauwazyłem wiec nie wiem po co to wogóle...czy możliwe że teraz dawka paliwa bedzie rozregulowana przed to coś co tam było?
  • #10
    leo...

    Level 16  
    drgania w ALH to efekt 2 usterek
    1- brudny nastawnik pompy wtryskowej
    2-wyklepane koło zamachowe 2 masowe

    odepnij wtyczke 3 pinową - znajduje sie ona na skrzyni biegów - odetniesz w ten sposób sygnał prędkości jazdy podawany do ECU - jeśli drgania ustapia - pompa wtryskowa (nastawnik) do czyszczenia jeśli nadal beda drgania - koło zamachowe do wymiany
  • #11
    kurakk
    Level 15  
    w załączniku logi z 001 i 013 przy 90 stopniach, jak rękąodjoł jak chodzi o prace na wolnych obrotach. Czy może ktoś powiedzieć jak wyglądają teraz te logi? coś tam jeszcze minimalnie czasami da sie odczuc ale praktycznie nie zauwazalne ale sprawdze jeszcze z tym prędkościomierzem.
  • #12
    Glowas171
    Level 2  
    Witam..Czytam wypowiedzi ludzi na forach i mam podobny problem jak kolega tzn drgawki silnika..Podpiełem samochod pod komputer niby wykazało ze mam termostat ( koels co podpinal powiedzial zeby od tego zacząc bo duzo rzeczy moze sie zmienic ) rozwalony a poza tym nic nie pokazuje innego..Wiec wymienilem termostat i dalej drgawki sa

    a wiec pytam co mozna zrobic zeby je zlikwidowac ??/

    aha jeszcze jedno czy to moze byc wina katalizatora ??Posiadam golfa Iv model 2000 tdi 90 koni

    P.s Czekam pilnie na odp..Z góry dziekuje
  • #13
    kurakk
    Level 15  
    Witam. U mnie problem był z dawką paliwa bo miałem boxa.Teraz tez jeszcze nie jest idealnie ale porównując to dzien i noc,musze jeszcze troszke zmniejszyc dawkę na pompie i powinno być ok. W tej chwili mam 2,8-3,0 a miałem 1,2 wiec jest różnica. Jaką masz dawke sprawdzałeś? Powodów drgawek może być kilka ale jakoś trzeba do tego dojść,sprawdź dawke i napisz albo loga wklej.
  • #14
    Glowas171
    Level 2  
    Witam..mam dobra dawke..i drgania sa..Nie kopci ani nie trci mocy :(...Poprostu juz mnie qrw..a bierze..A boje sie inwestowac w pompe bo nie jestem pewny czy to moze byc ona, bylem u 5 mechaników a moze to a moze to takie odp otrzymywalem.. :(
  • #15
    kurakk
    Level 15  
    U mnie nadal drgawki co kilka sekund, już nie takie jak były na boxie ale nadal są. Mam wrażenie że na klimie jeszcze bardziej jest to odczuwalne. Dwumas raczej odpada chociaż wykluczyc nie mogę na 100% ale objawy dwumasu sa troszkę inne, wg mnie idzie to od silnika ale dlaczego?Przejechałem juz nim ponad 3 tyś bez boxa i nic sie nie zmieniło,vag tez nic nie pokazuje,nie mam pojęcia...
  • #16
    pszczolek
    Level 15  
    Moze któraś z poduszek silnika lub skrzyni biegów jest juz na wykonczeniu i przez to przenoszone sa drgania na karoserie?
  • #18
    pszczolek
    Level 15  
    No to nic innego niz koło dwumasowe nie przychodzi mi do głowy :|
  • #19
    janusz2008
    Level 33  
    Też myślę że przyczyną, jest koło.
  • #20
    gregorianin
    Level 27  
    kurakk wrote:
    Witam. U mnie problem był z dawką paliwa bo miałem boxa.Teraz tez jeszcze nie jest idealnie ale porównując to dzien i noc,musze jeszcze troszke zmniejszyc dawkę na pompie i powinno być ok. W tej chwili mam 2,8-3,0 a miałem 1,2 wiec jest różnica. Jaką masz dawke sprawdzałeś? Powodów drgawek może być kilka ale jakoś trzeba do tego dojść,sprawdź dawke i napisz albo loga wklej.


    Nie ma czegoś takiego jak zła dawka dla wolnych obrotów w TDI.
    Silnik diesela pracuje z dużym nadmiarem powietrza co oznacza w skrócie; więcej paliwa = większa moc/obroty i odwrotnie. To o czym piszesz to zła dawka "wyliczona" nie realna. Jeśli jest zbyt mała masz do dyspozycji więcej realnej pod butem i odwrotnie, wpływa to jednak na mocne przekłamania na komputerze pokładowym, możesz to sobie ustawić nawet vagiem bez otwierania maski. Mniej więcej na tym bazują powerboxy, nie ma to nic wspólnego z dobrze zrobionym programem. Jednak na wolne obroty nie wpłynie to nawet w najmniejszym stopniu.
  • #21
    djsimon33
    Level 10  
    Witam wszystkich.Własnie dzisiaj dopadł mnie podobny problem.Zamontowałem pompe po regeneracji w silniku ALH ,nowy rozrząd ustawiony dobrze.Odpalenie i zadziałalo.Silnik pracował dobrze jakiś czas.Auto wyjechało na jazde testową i po powrocie zaczęło straznie szarpać na wolnych.Nie ma rożnicy czy ciepły czy zimny.Na obrotach pracuje w miare.Dodam tylko ,że pompe wymieniłem ponieważ była uszkodzona.Strasznie ciężko było odpalić na ciepłym na starej.Nowa zato odpala idealnie jednak szarpie jak ...... Prosze o pomoc koledzy bo mnie sie pomysły skonczyły.
  • #22
    piotrekxxx
    Level 10  
    Sprawdź czy komputer nie jest przekodowany na automatyczną skrzynię biegów.
  • #23
    djsimon33
    Level 10  
    Dziękuje kolego Piotrexxx za podpowiedz.Ale jeszcze gdybym Mogł Cię prosić o podporke jak to zrobić byłbym bardzo wdzięczny.Pozdrawiam
  • #24
    tdi-vag
    Level 21  
    djsimon33 wrote:
    Dziękuje kolego Piotrexxx za podpowiedz.Ale jeszcze gdybym Mogł Cię prosić o podporke jak to zrobić byłbym bardzo wdzięczny.Pozdrawiam


    podlacz Vag wejdz w silnik i zobacz w okno Soft.Coding ...
  • #25
    ciacho840
    Level 12  
    tdi-vag wrote:
    podlacz Vag wejdz w silnik i zobacz w okno Soft.Coding ...

    a co to mi da kolego ?
  • #26
    spanky
    Level 16  
    ciacho840 wrote:
    tdi-vag wrote:
    podlacz Vag wejdz w silnik i zobacz w okno Soft.Coding ...

    a co to mi da kolego ?

    kodowanie sterownika
  • #27
    ciacho840
    Level 12  
    odłączyłem impulsator i faktycznie drgania ustały, czyli pewnie nastawnik ale mam pytanie czy jazda z odpiętym impulsatorem non stop czemuś zaszkodzi, bedzie więcej szkody czy pożytku ?
  • #28
    wojciechzycz
    Level 2  
    Panowie tych nastawników nie czyścimy...
  • #30
    wojciechzycz
    Level 2  
    Panowie jezeli wam silniki drgaja na dojezdzaniu np. do swiatel, odpuscie sobie dwumasy, poduszki, nastawniki tylko od razu szukajcie uzywanej dobrej pompy wtryskowej. Jeszcze jeden objaw zuzytej (zacierajacej sie) pompy to gorsze odpalanie na cieplym silniku. Mozemy wtedy odpiac zlacze od czujnika tem. jest on pod vacum pompa, odpali od pierwszego.