logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Regulatory w automatyce. PID. Materiały. Automatyka i robotyka.

Elektryk0 17 Cze 2009 11:13 5831 4
REKLAMA
  • #1 6667110
    Elektryk0
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam potrzebuje informacji na temat regulatorów stosowanych w automatyce najbardziej o regulatorze PID.
    Czy w książce Automatyka i robotyka Siemianiako znajde przystępne
    wyjaśnienie działania takich regulatorów. Proszę też o jakieś
    stronki z neta mogą być po angielsku gdyż to co na wikipedi niewiele
    mi mówi. Dodam że jestem uczniem liceum ale podstawowe
    wiadomości na temat całek i pochodnych posiadam tzn. umiem
    wykonywać obliczenia z ich użyciem gdyż nauczyciel od majcy
    wyłożył nam te zagadnienia.
  • REKLAMA
  • #2 6668086
    asher
    Poziom 17  
    Ocena: 9
    Poniżej masz artykuł o regulacji PID:

http://www.controlengpolska.com.pl/no_cache/m....html?tx_ttnews[backPid]=462&cHash=472357fb4a

(Controll Engineering, Luty 2004)

Jest to przedruk z edycji z USA:

http://www.controleng.com/article/CA191338.html (czerwiec 2000)

Na szczęście do stosowania regulatorów PID nie potrzeba dużej znajomości rachunku różniczkowego :D Dobrze jest jednak wiedzieć jaka jest różnica pomiędzy Różniczką a Całką i jak to się ma do wykresów funkcji (czyli w tym przypadku przebiegu sygnału w czasie). Pomoże Ci to zrozumieć sens regulacji PID.

PS na polskiej wikipedii jest niewiele ale za to na angielskiej już nieco więcej:

http://en.wikipedia.org/wiki/PID_controller
  • REKLAMA
  • #3 6668273
    Elektryk0
    Poziom 10  
    Ja wiem, że pochodna jest to w interpretacji graficznej