Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przeniesienie routera na inny komputer (Neostrada)

Elektronik9 21 Lip 2009 21:34 3009 20
  • #1 21 Lip 2009 21:34
    Elektronik9
    Poziom 30  

Witam.
    Na wstępie proszę o wyrozumiałość, ponieważ jestem niemal zielony w kwestii sieci komputerowych, konfiguracji routerów itp), no ale od czegoś trzeba zacząć.

Mam taki problem: robię u znajomego taką operację:
    ma w jednym miejscu komputer z internetem (Neostrada 512kbit/s) przez router Pentagram Cerberus ADSL, a w drugim sam komputer i chcę przenieść ten router na ten drugi komputer (tam będzie Neostrada 1Mbit/s), problem jest w tym, że do routera nie ma żadnej instrukcji ani płyty (gdzieś zginęły) i nie wiem dokładnie co to za model (na nim są tylko jakieś numery seryjne).
    Wygląda tak:

Nie mam pojęcia jaki to model, a co za tym idzie, adres strony konfiguracyjne w przeglądarce, domyślny login i hasło.

Dołączam screeny które wykonałem na pierwszym komputerze.

Może z tych adresów uda się wywnioskować jaki to model routera?
    Albo z wyglądu?

Wygląda na to, że adres IP routera to 192.168.1.3 albo 192.168.1.252 (ping równy lub mniejszy niż 1ms), na ten drugi adres wpisany w IE przeglądarka woła login i hasło, więc to może strona konfiguracyjna. Próbowałem setek kombinacji loginów i haseł zestawionych w instrukcjach do różnych modeli routera ale to na nic. Znajomy powiedział, że hasło nie było zmieniane. Więc może to nie adres strony konfiguracyjnej, nie wiem.

Chodzi mi o to teraz, jak przenieść ten router na inny komputer i rozpoznać jego model? Na obu komputerach system Win XP.
    Ponadto, po przeniesieniu go na drugi komputer, wystarczy przepisać do ustawień te wszystkie adresy IP, maski podsieci, czy trzeba wszystko jakoś od nowa konfigurować?

Trzeba resetować sprzętowo router (tym otworem z drugiej strony obudowy) ?