Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szkolenia elektronika Udemy
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z inwerterem do silnika krokowego

szkoles 19 Sie 2009 03:34 4188 24
  • #1 19 Sie 2009 03:34
    szkoles
    Poziom 8  

Witam wszystkich.

Jestem amatorem w elektronice i moja wiedza z tej dziedziny jest mocno wybiórcza.

Buduje małego robocika sterowanego komputerem poprzez telefony komórkowe. Do telefonu w robociku podłączony jest układ(CM8870) rozpoznawania tonów DTMF. Z układu wychodzą 4 wyjścia cyfrowe dające 0V lub 5V. Do każdego wyjścia podłączony jest transoptor i inwerter(HD74LS04). Wyjście z inwertera podłączone jest do kolejnego transoptora. Do wyjść transoptorów podłączony jest mostek H a do niego silnik krokowy. To w dużym uproszczeniu, bo układy są zwielokrotnione by obsługiwać dwa silniki. Mam problem z inwerterem, gdyż na wejściu generuje 1.3V a na wyjściu 0.15V(L) lub 3.5V(H). Te zawsze dodatnie napięcia powodują, że transoptor zawsze włącza jakieś napięcie co powoduje, ze na mostku H jest pewne zwarcie i spory spadek napięcia. Dodatkowo te 3.5V jest za niskie w porównaniu z 5V, które idzie bezpośrednio z układu DTMF.

Może znacie jakieś inwertery o lepszych parametrach albo znacie jakieś rozwiązanie w takiej sytuacji?
    Może są jakieś tranzystory, które działają odwrotnie, czyli jak na bramce nie ma napięcia to przepuszczają prąd a gdy jest napięcie to blokują jego przepływ? Mógłbym się wtedy pozbyć inwertera.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam.

0 24
  • Szkolenia elektronika Udemy
  • #2 19 Sie 2009 05:00
    XsaperX
    Poziom 16  

Podaj chociaż jakiś schemat, to coś poradzę, bo w takim uproszczeniu nie zgadnę co się dzieję. Napisz w jaki sposób to zasilasz.

PS. Przy 0,15V transoptor nie włącza się w ogóle. Dioda IR w nim działa od 1,2V.
    PS2. Nie ma lepszych i gorszych inwerterów. Ten może być uszkodzony albo źle podłączony. Sprawdź go tak: