Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja R/TV/SAT jak połączyć?

Davidfox 30 Sie 2009 20:28 3146 8
  • #1 30 Sie 2009 20:28
    Davidfox
    Poziom 8  

Witam, mam wielką prośbę o pomoc w zmontowaniu instalacji R/TV/SAT.
    Jestem zielony w temacie, trochu poczytałem i wymyśliłem sobie pewien schemat ale nie wiem czy on nadaje się do czegokolwiek.
    Opisze najpierw o co chodzi:
    Dom wolnostojący, 3 kondygnacyjny, na każdym poziomie jest puszka z kablem koncentrykiem który idzie na strych, do każdej z trzech puszek jest puszczony osobny pojedynczy kabel, i nie ma możliwości jakiejkolwiek zmiany tejże instalacji.
    Do tej pory były dwie anteny siatkowe które się już niemal rozpadły:| oraz antena sat,
    wszystko połaczone osobnymi kablami poprzez okna a te puszki niewykorzystane.
    Ponieważ anteny siatkowe już się niemal rozpadły, postanowiłem założyć jedną
    antenę zbiorczą umiejscowioną na strychu i puścić to tymi własnie puszkami,
    od razu chciałem podpiąć sat, ponieważ kabel do każdej puszki idzie tylko jeden
    więc najpierw o ile dobrze rozumiem musze zastosować sumator (zwrotnice) tv/sat
    a potem trójnik (rozdzielacz)? sprawa komplikuje się dodatkowo ponieważ chciałem podpiąć
    pod to również antene do radia oraz co bardziej skomplikowane założyć zeza na sacie
    na dwa dodatkowe konwertery.

I w tym momencie czy miałoby to wyglądać tak: antena od radia + ant tv pod sumator sygnału dzięki czemu miałbym jeden kabel r/tv, potem 3 kable od konwerterów na sat do przełącznika diseqc dzięki czemu będę miał jeden kabel od sat, potem ten kabel razem
    z kablem r/tv pod sumator tv/sat i gdy otrzymam już ten jeden kabel który zsumuje wszystko
    to jego pod rozdzielacz sygnału z trzema wyjściami i każde z nich na to jedno gniazdo?

I teraz seria wątpliwości :