Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA SPORTAGE 2.0td 1997r. Kłopot z rozruchem silnika

04 Wrz 2009 10:12 6602 6
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z moją Kijanką a mianowicie z odpalaniem ciepłego silnika, odpala ale trzeba długo kręcić rozrusznikiem. Rano przy pierwszym odpalaniu tego problemu nie ma, podgrzewam świece i pali na dotyk. Świece żarowe wymieniłem ze dwa miesiące temu. Jedyna dziwna sprawa to to że w filtrze paliwa tym z pompką pojawia się powietrze. Odpowietrze go, przejadę kilkanaście kilometrów i znów pojawia się tam powietrze. Przewody wydają się być OK. wycieków też nie ma. Immobilizera chyba nie ma albo jest wyłączony. POZDRAWIAM
    Łukasz KIA SPORTAGE 2.0td 1997r.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Lukas jeżeli pojawia się powietrze to muszą być gdzieś poluzowane obejmki na przewodach i tam może zasysac powietrze do filtra. To odpalanie na ciepło to jak długo kręcisz rozrusznikiem? Umnie nie ma tego na ciepło nawet szybciej zapali chociaż czasami ze 4-5 razy obróci wałem zanim załapie. Może to ciężkie palenie jest spowodowane tym zapowietrzaniem zanim pompa nabierze paliwa.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Przewody odlądałem jako takiego pocenia sie paliwem nie widziałem, no może jeden powrotu nadmiaru paliwa drugiego wtrysku. Kręce rozrusznikiem jakies 4 do 5 sekund niby łapie puszcze kluczyk i nic. Czasem kręcić trzeba dobre 15 do 20 sekund. Silnik wydaje się być ok. Oleju poza fabryczną normę nie bierze, tzn ja ubytków na bagnecie nie widzę, dymi tylko jak przycisne poza 4tyś obrotów, czyli w dieslu to praktycznie normalne
  • Poziom 9  
    Chodziło mi o przewody filtr - zbiornik paliwa. jeżeli po postoju to filtr -pompa - wtryskiwacze. Podobny przypadek miałem w Kadecie były słabo dociągnięte opaski zaciskowe, wycieków nie było a powietrze zaciągał.
  • Poziom 9  
    Możliwe sprawdzę któregoś dnia i zobaczę co się tam dzieje
  • Poziom 2  
    Panowie Pomóżcie rano jak podchodzę żeby odpalić auto muszę przynajmniej cztery razy przękręcić kluczyk póżniej jak silnik jest już w miarę ciepły łatwiej mojej kijance odpalić co to może być proszę o pomoc
  • Poziom 2  
    Jeśli to jeszcze aktualne to sprawdzić grzanie świec żarowych:
    1. Zmierzyć napięcie na przewodzie od świec po przekręceniu kluczyka - powinno być 11,3-11,5 V - napięcie powinno zniknąć po parunastu sekundach
    2. Jeśli napięcie jest ok - sprawdzić żarówką to znaczy podłączyć jeden kabelek do plusa akumulatora a drugi kabelek od żarówki do którejś ze świec - proste, ale należy zachować szczególną ostrożność, żeby nie zrobić zwarcia, no i przewody żarówki powinny być nie za cienkie. Jeśli żarówka się nie zapali to będzie to oznaczać że wszystkie świece mają przerwę, jeśli zapali to trzeba każdą ze świec sprawdzić indywidualnie
    3. Poodkręcać nakrętki na świecach i zdjąć wspólny przewód. Zmierzyć omomierzem oporność każdej ze świec. Sprawna świeca powinna mieć ok. 1-1,5 oma. W przeciwnym przypadku świece wymienić i to najlepiej komplet
    Właśnie taki problem przerabiałem w swojej Kia Retona 2.0TD - ten sam silnik i sterownik Zexel co w Sportage 2.0TD - nagle silnik, nie zimny, nie chciał odpalić. Po długich perypetiach zakręciłem i trzymałem kluczyk przez jakieś 30 sekund i silnik odpalił. Po wymianie świec pali na ciepło nieco dłużej niż na zimnym, ale tak było wcześniej
    Dodam jeszcze że mi padły świece po ok. 4 miesiącach użytkowania i wygląda na to że jest jakiś problem z ich zasilaniem - świece grzeją też w czasie jazdy, przewody od przekaźnika świec mocno się grzeją i to prawdopodobnie jest przyczyną ich uszkodzenia. Sprawa w toku